Google Chrome, grote downloads

Status
Niet open voor verdere reacties.

BluetoothUSB

Gebruiker
Lid geworden
17 aug 2010
Berichten
869
Hallo,

Af en toe download ik wel eens een setup bestandje, hierover doet chrome ongeveer 5 minuten.
Als deze 100% voltooid is, duurt het dan minstens 3 minuten voordat ik hem uit kan voeren!
Wet neit of hij aan het scanen is, maar annuleren lukt niet, want dan heeft hij buiten het normaale exe beatnd een .PART bestand, deze vernoemen naar eexe werkt niet, dus hij is nog niet 100% completed ookal zegt google chrome dat wel.
Is het normaal dat chrome freking lang doet met het voltooien van de download?
Kan ik dit omzeilen?
Of moet ik gewoon FF of IE gebruiken voor grote downloads?

bedankt voor jullie antwoorden =D
 
Nee dit hoort niet. Heb je Chrome al eens opnieuw geinstalleerd?

Schoon ook je pc even met Ccleaner.
 
Allemaal al gedaan. Heb dit ook met een andere PC met google chrome.
Echt na veel te lang wachten kan ik mijn bestand openen.
Meerdere mensen hebben dit probleem, maar nog zonder oplossing.
Het is ook alleen bij grotere bestanden 200MB+.
 
Downloaden met Chrome

Als eerste: Zo ken ik het probleem niet.
Ik ken het probleem dat het downloaden soms erg lang duurt en soms zelfs lijkt te stoppen. Dan gebruik ik FDM, gaat als de brandweer.
Ten tweede:
Part bestanden ken ik van mijn Freecom Ndas. hij maakt die als er meerdere PC's gebruik maken van de netwerk schijf. Download dan eens de nieuwe driver van Ximeta. Dan is het denk ik over.

En als laatste:
Er zijn antivirus programma's die inderdaad je download direct scannen, zoals ClamAV. Maar nog geen problemen mee gehad.

Wat ik niet begrijp:
Als ik iets download met chrome zie ik dat onderin gebeuren en zodra die volledig (laat dan het icoontje zien) is kan ik hem direct aanklikken of weergeven in map en dan starten (b.v. voor Seven (uitvoeren als admin))
 
Hmm, Ximeta drivers.. Nooit van gehoort.
FDM is wel een fijn programma, denk dat ik die blijf gebruiken.
Ik heb hier ESET nod32, die werkt prima, maar die scant niet mijn downloads.
Als ik bijvoorbeeld hetzelfde met FF of IE download, dan duurt het niet zo lang bij de 100%

En als ik naar mijn downloadmap ga, dan staat er het exe bestand en een .crdownload bestand (volgens mij maakt chrome crdownload bestanden aan of met een andere extensie die hij later samenvoegt) En het samenvoegen duurt denk ik gewoon erg lang.
Het duurt gewoon erhuug lang vooradat ik het kan openen.

Nou, meteen live bericht, ik zie dat chrome FDM download. En hij is nu 100% maar ik kan hem nog niet openen (die cirkel is helemaal gevuld)
Dus ik ga ernaartoe via: weergeven van map.
Daarstaat dir bestand:
fdminst.exe.crdownload.
en er staat ook een fdminst,exe maar id eig nog 0 bytes, helemaal niets.
20 seconden later is fsminst.exe.chromedownload weg, en is de fdminst,exe er alleen nog en kan ik hem pasuitvoeren.
DUurt gewoon erg lang dat samenvoegen :eek:
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan