google chrome installeren en beheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

hobielasseel

Gebruiker
Lid geworden
10 apr 2011
hallo ik heb een probleem voor het installeren van google chrome in mijn ad dit heb ik gedaan via de computer configuration en dan software settings en new software installation

het pakket staat op een bereikbare plaats voor alle computers in het domein
  1. hiervoor heb ik de msi gedownload en ook gedistributeerd in mijn domein m.b.v. group policy en deze is toegepast op een aparte OU voor de pc's.
  2. ik heb ook een adm toegevoegd in de gpeditor
nu wil hij nergens installeren

wanneer ik de server opnieuw start wordt het hier ook niet geinstalleerd

hoe kan ik het oplossen want ik wil zoveel mogelijk software installeren vanuit de server(kwestie van overal dezelfde versie te hebben en geen problemen met bestandsformaten die niet overeenkomen):confused:

als ik in een cmd gpupdate/force ingeef is dit het resultaat:

C:\Users\hobie>gpupdate/force
Beleid bijwerken...

Het bijwerken van het gebruikersbeleid is voltooid.
Het bijwerken van het computerbeleid is voltooid.

De volgende waarschuwingen zijn opgetreden tijdens het verwerken van het compute
rbeleid:

Eén of meer instellingen kunnen niet worden toegepast door de groepsbeleiduitbre
iding Software Installation op de client, omdat de wijzigingen moeten worden ver
werkt voordat het systeem wordt opgestart of de gebruiker zich aanmeldt. De ver
werking van Groepsbeleid moet volledig zijn voltooid voordat het systeem opnieuw
kan worden opgestart of de gebruiker zich weer kan aanmelden. Dit kan resultere
n in trage opstartprestaties.

Raadpleeg voor meer gedetailleerde informatie het gebeurtenislogboek of voer GPR
ESULT /H GPReport.html uit vanaf de opdrachtregel voor toegang tot gegevens over
resultaten van groepsbeleid.

Er is computerbeleid ingeschakeld dat alleen bij het opstarten kan
worden uitgevoerd.

Opnieuw opstarten? (J/N)

in de logboeken staat de foutmelding met event id 1085

The group policy client-side extension software installation failed to execute. Please look for any reported earlier by that extension

wat is nu het probleem en hoe kan ik het oplossen ?

alvast bedankt

Laatst bewerkt:
Heb je hier een nieuw topic voor geopend. Je vraag kun je evt. aanpassen d.m.v. de knop "bericht aanpassen".

dit is niet alleen het probleem bij google chrome ook met openoffice heb ik dit probleem

er is een aparte OU voor alle computers(behalve de DC natuurlijk)

het deployment type is uiteraard assigned want het is met de computer configuration gedaan

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan