Google Chrome instellen als standaardbrowser.

Status
Niet open voor verdere reacties.

MVANDEVORST

Gebruiker
Lid geworden
15 mei 2006
Ik heb chrome ingesteld als mijn standaardbrowser (via Gereedschap-Opties-Basisinstellingen) Na enige tijd verschijnt de tekst: "Google Chrome kan de standaarbrowser niet bepalen of instellen". Boven deze tekst staat weliswaar de tekst: Google Chrome instellen als mijn standaardbrowser", (weergegeven in een grijsachtige balk). Als ik hierop klik, gebeurt er verder niets.
Hoe krijg ik Chrome weer als mijn standaardbrowser ingesteld (bij voorkeur blijvend).
Ik heb Chrome al een keer verwijderd en opnieuw geinstalleerd, maar het helpt allemaal niet. Wat nu?
Misschien dat iemand een advies heeft.
Vorsje.

Hey ik weet niet wat voor besturingssysteem je hebt, maar bij XP (mss bij Vista en 7 ook) kan je rechts op de taakbalk klikken-> eigenschappen-> tabblad Menu Start-> aanpassen-> tabblad Algemeen, je standaard browser bepalen.
Succes!

Ik werk inderdaad met XP.
Dank voor uw advies.
Heb e.e.a. gecheckt.
Bij tabblad Algemeen stond Google Chrome als standaardbrowser al aangevinkt.
Dus nu maar hopen dat het zo blijft

Wat je ook nog even kan controleren in Internet Explorer is dit:
Open IE ga in menubalk naar extra-> internetopties-> tabblad programma's en haal daar het vinkje weg bij controleren of IE mijn standaard browser is.
Dan krijg je in ieder geval daar geen melding meer van mocht je IE voor het een of ander nodig hebben.

We horen graag van je of het zo gebleven is :) altijd handig als anderen kijken op dit topic :D

Google Chrome instellen als mijn standaardbrowser.

Helaas, de blijvende instelling duurde precies 1 dag.
We zijn nu dus weer terug bij af.
Ik snap werkelijk niet waarom de instelling van Chrome als mijn standaardbrowser steeds weer opnieuw verdwijnt.
Misschien dat jullie nog een ander advies hebben, want alle voorgaande aangedragen opties zijn uitgevoerd, maar hebben tot op heden niet tot een positief resultaat geleid.

Nou Martin als ik zo eens op internet kijk heb jij daar al zo'n beetje vanaf aug-sep 2011 last van.
Misschien moet je eens alle cookies en browsegeschiedenis wissen met Ccleaner (alles aanvinken bij browsers)
Wel even je wachtwoorden opschrijven eventueel, want die worden ook gewist.
Daarna IE resetten: IE openen-> menubalk-> internet opties-> tabblad geavanceerd en dan op opnieuw instellen drukken.
Daar alles laten wissen (want je gaat toch Chrome gebruiken)
IE afsluiten en Google Chrome openen en die dan instellen als standaard browser.
Als dit niet werkt zou ik het ook niet meer weten.
Succes!

Ik heb in het tabblad geavanceerd op "opnieuw instellen"gedrukt.
Alvorens verder te gaan nog deze vraag: ik kan dus alle aangevinkte instellingen verwijderen? En is IE hierna helemaal verwijderen ook nog een optie?

Ja dat mag je zelf bepalen.
Wat ik zeg is als je IE bijna niet gaat gebruiken kan je alles wissen, maar let op ook je favorieten worden verwijderd.
Wil je dit niet dan kan je die natuurlijk behouden, net zoals bv je wachtwoorden.
Maar dat is aan jouw.
Wat betreft het verwijderen van IE, dat zou ik niet doen.

ps Ik heb IE en Firefox en Google chrome geinstalleerd en Chrome als standaard staan.

Laatst bewerkt:
Heb alles conform uw adviezen en suggesties uitgevoerd, maar toch................. na precies 3 dagen was het weer mis.
Het vreemde is dat wanneer ik naar ga, krijg ik daar de vraag of ik IE wil instellen als mijn standaardbrowser.
Zeg ik hierop JA en ik ga vervolgens naar Chrome, verschijnt daar een gele balk in beeld, waarop ik de mogelijkheid heb om Chrome in te stellen als standaardbrowser en is alles weer o.k.
Zeg ik hierop NEE en ik ga dan naar Chrome, verschijnt die gele balk niet in beeld en kan ik Chrome dus ook niet instellen als standaardbrowser.
Snap jij het, snap ik het.

Martin probeer dit nog eens: open IE en stel die in als standaard browser en sluit hem af.
Open Google Chrome en stel die dan in als standaard browser en sluit hem af.
Ga weer naar IE en als deze vraagt of deze de standaard browser moet zijn klik je op nee.
Houd IE open en ga naar extra-> internetopties-> tabblad programma's en haal daar het vinkje weg bij controleren of IE mijn standaard browser is.
Sluit IE af.
Als je nu Google Chrome opent krijg je geen melding meer en is GC jouw standaard browser.

Hoewel ik het nog nauwelijks kan bevatten, het lijkt er nu toch op dat het probleem definitief de wereld uit is. Heel hartelijk dank voor alle adviezen, inzet en meedenken om dit vervelende probleem op te lossen. Hopelijk kan ik nu volop genieten van Google Chrome. Met nogmaals dank en vriendelijke groet,
Martin van de Vorst.

:thumb:

Als het zo goed blijft Martin, zet dan je vraag nog even op opgelost na een paar dagen.
Bedankt!

Vandaag, 18 januari 2012 om omgeveer 19.00 uur was het weer mis.
Ik geef het nu echt op.
Nogmaals bedankt voor alles.
Met groet,
Martin van de Vorst.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan