Google doet raar

• Onderwerp starter Onderwerp starter DaanM
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

DaanM

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
11 okt 2000
Ik heb een compie die vreemde website gaf na het aanklikken van een gevonden link.
Ik heb de comp gescand met:
- avg
- mcafee
- malewarebytes
- spybot
- ad-aware

Schoongemaakt met:
- ccleaner
- atfcleaneer
- schijfopruiming
- tuneup

Er zijn hier heel veel foute bestanden verwijderd en schoongemaakt.
Maar.. als ik nu dus na google op een gevonden link klik, krijg ik (ie9) de melding dat er kwaadaardige bestanden gevonden zijn en dan de windows security gaat scannen. Maar de link gaat niet verder.

Is er nog meer gratis programma waarmee ik de computer kan scannen en schoonmaken? Ik heb normaal aan maleware genoeg.. Maar deze is hardnekking..

Hoi.
Geeft je computer een melding dat je een virus op je computer hebt?
Heb je iets van die site gedownload? Zoja kan er een Trojan Horse op je computer zitten.
Vaak doet Trojan horse zich voor als virus scanner. Hij zegt dat je dan Trojan Horse op je pc hebt.

Greetz ,

Habby

Dit gaat starten als ik internet explorer start:

Als ik dit in mn eigen browser open gaat AVG piepen: exploit roque scanner (type 1349)

En bijgaande bijlage krijg ik op de besmette pc.
Ik krijg het echt niet weg... Pff...
Ik hoopte opnieuw te installeren te voorkomen...

mod edit: link verwijderd

Laatst bewerkt door een moderator:
Denk je echt dat het echt is??

Dit is hartstikke nep. Als hij scant (nep), dan zegt hij dat er heel veel virussen op zitten. Je kan dan kiezen tussen: Remove en Cancel. NERGENS OP KLIKKEN!!!
Sluit Internet Explorer meteen.
Als je op Remove All klikt, dan krijg je inderdaad een Trojaanse paard.
Dus ik hoop voor jou dat je niet op Remove All hebt geklikt!

p.s. IE9 ziet er best cool uit. Ik kan hem niet nemen, want ik heb windows XP Home Premium.

Laatst bewerkt:
Het is idd heel nep... Maar ik krijg het er met de gerenomeerde proggies niet uit...
En als ik dus www.google.nl open, krijg ik dit. Dus het schiet niet echt op.

Kan je taakbeheer openen?
of zegt die dat daar ook een virus in zit?

Ik zie dat je nog niet met SuperAntiSpyware hebt gescand, kan je misschien proberen :)

Je kan ook kiezen door een systeemherstel te doen.
Ik kan het niet uitleggen hoe je dat doet, want jij hebt waarschijnlijk Vista/7, en ik heb XP, dus ik weet niet hoe dat van jou eruit ziet.

ik krijg hem ook niet weg

Ik heb al enkele maanden hetzelfde probleem. Ik heb met alle genoemde prog's gescand en geschoond. Ook met SuperAntiSpy en als laatste met HijackThis. Daarbij kwam de melding dat het bestand 'hosts' onder System32 niet bekeken kon worden met het verzoek de maker van HijackThis te informeren. Daar nog niets van gehoord. Verder trof ik op http://www.bleepingcomputer.com/virus-removal/remove-security-tool een uitgebreide handleiding voor verwijdering aan. Die trouw gevolgd maar met het bovenstaande probleem van HijackThis nog niet helemaal afgerond. O ja, inmiddels heeft zoekmachine Bing hetzelfde euvel en werk ik vooral met Yahoo. Google gebruik ik zonder problemen wel voor mails, plaatjes, video etc.
Wie heeft andere oplossingen?

Daarbij kwam de melding dat het bestand 'hosts'

Kan je de inhoud van je ''hosts'' file misschien versturen via een pm/email?
De Hosts file kan je vinden in de map: C:\Windows\system32\drivers\etc

Of anders even een nieuw topic openen, kan ook wel helpen ;)

Wat recent nogal actief is, zijn virussen die je hosts file aanpassen, en dan een webserver opzetten met een nep-antivirusscanner erin/sms reclame.

Laatst bewerkt:
inhoud hosts

Via Notepad hierbij de inhoud van hosts:
# Copyright (c) 1993-2006 Microsoft Corp.
#
# This is a sample HOSTS file used by Microsoft TCP/IP for Windows.
#
# This file contains the mappings of IP addresses to host names. Each
# entry should be kept on an individual line. The IP address should
# be placed in the first column followed by the corresponding host name.
# The IP address and the host name should be separated by at least one
# space.
#
# Additionally, comments (such as these) may be inserted on individual
# lines or following the machine name denoted by a '#' symbol.
#
# For example:
#
# 102.54.94.97 rhino.acme.com # source server
# 38.25.63.10 x.acme.com # x client host

127.0.0.1 localhost
::1 localhost

nog iets raars

Als administrator moet ik toch in Documents en Settings op de C-schijf kunnen komen? Maar ik wordt geweigerd en als ik via eigenschappen probeer de rechten aan te passen (die inderdaad geminimaliseerd zijn) dan krijg ik daarvoor ook geen toestemming.

Ik lees namelijk op http://www.malwarehelp.org/how-to-delete-security-tool-analysis-and-removal-2009.html
This rogue security software creates a folder with a random 8 digit name in the Documents and SettingsAll UsersApplication Data folder.
Security Tool Associated Files and Folders

* C:DOCUMENTS AND SETTINGSALL USERSAPPLICATION DATA7238833172388331.EXE
* C:DOCUMENTS AND SETTINGSMALWAREHELP.ORGDESKTOPSECURITY TOOL.LNK
* C:DOCUMENTS AND SETTINGSMALWAREHELP.ORGSTART MENUPROGRAMSSECURITY TOOL.LNK

* C:DOCUMENTS AND SETTINGSALL USERSAPPLICATION DATA72388331

Some of the file names may be randomly generated.

Deze weigering geeft mij te denken. Heeft iemand een tip hoe toch in in deze map te komen?

Aanvulling:
Eerder staat op deze site:
The main installer is named install.exe with the file size of 1257024 bytes. It is detected by 9/40 (22.5%) of the virus engines available at the VirusTotal.

Dit bestand vind ik op mijn D-schijf omdat ik daar mijn documenten neer zet (vandaar het pijltje in de verkenner bij Documents en Settings). Het heeft echter een andere omvang, 552kB. Volgens de eigenschappen van het bestand is het Copyright van het bestand van Microsoft voor Visual Studio 2008, versie 9.0.21022.8. Maar ik dacht niet dat progje op mijn PC te hebben met Office 2007.

Op http://www.file.net/process/install.exe.html lees ik ook van alles over dit bestand. Maar ik vind al die scanners daar maar twijfelachtig of is deze site betrouwbaar? Wie heeft advies?

Alvast mijn dank.

Laatst bewerkt:
ook raar

mijn google doet al helemaal raar
als ik op een link klik als ik iets heb opgezocht dan: 1 duurt het een hele tijd voordat hij geladen is.
2 gaat hij naar een totaal andere website.
ik kan dan terwijl hij aan het laden is het adres opnieuw laden maar dit is natuurlijk heel onhandig weten jullie de oorzaak of oplossing?

mog een probleem

ik was mijn comp aan het opschonen en ijk heb toe ati installation manneger verwijderd
wat nu?
de comp doet het nog maar de videokaart is **** up
noem me gerust dom en héél dom mag je me ook wel noemen

en dat mbam doet het niet

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan