Google Drive desktop client heeft geen iconen na installatie Windows XP SP3

Status
Niet open voor verdere reacties.

antonwas

Gebruiker
Lid geworden
11 nov 2006
Beste lezers,

Ik zit met een vreemd - maar gelukkig niet ernstig - verschijnsel. Na de installatie van de Google Drive desktop cliënt (onder Windows XP SP3) krijg ik wel de map incl. icoon te zien op het bureaublad, terwijl de snelkoppelingen van docs, sheets en slides weliswaar verschijnen, maar zonder icoon. Dit geldt ook voor de Google Drive-map in het startmenu.

Wanneer ik het icoon probeer te veranderen via Eigenschappen - Ander pictogram.. geeft de computer de volgende foutmelding:

Er zijn geen pictogrammen beschikbaar in het bestand C:\Program Files\Google\googledrivesync.exe.
Kies een pictogram in de lijst of geef een ander bestand op.

Ik kan over dit probleem niets vinden op internet, dus vandaar mijn vraag. Het aardige is dat de pictogrammen op een Windows 7-laptop wel gewoon op de desktop verschijnen. Weet iemand hier misschien raad mee?

Alvast bedankt!

Groet,
Anton

Heb ik gedaan. Helpt niet. Wel is het zo dat na een herinstallatie het programma bij de eerste keer starten meteen wordt afgesloten. Foutmelding: In goolgedrivesync.exe is een fout opgetreden en moet worden afgesloten. en zo verder. In het logboek van Windows vond ik nog dit:

Vastgelopen toepassing: googledrivesync.exe, versie: 1.12.5329.1887, vastgelopen module: wxbase294u_vc90.dll, versie: 2.9.4.0, vastgelopen op: 0x000742cc.

Hopelijk kun je/iemand hier iets mee.

Gebruik de nieuwste versies van Firefox en Chrome i.c.m. Windows XP SP3. Dus dat zou goed moeten gaan.

Lange Pier,

Ik denk dat dat de oplossing is. Ik heb nu versie 1.10.4769.0632 geïnstalleerd. Daar zitten die pictogrammen van slides, sheets en docs nog niet bij. Het icoon van Drive zelf wordt nu goed weergegeven in het startmenu.

Voor de liefhebbers: bij het installeren van de nieuwste versie gaat het mis bij de eerste keer aanmelden. Eerst zie ik de volgende foutmelding:

Google Drive foutmelding 1.JPG

Daarna volgt meteen deze melding:

Google Drive foutmelding 2.JPG

Groet,
Anton

Je zou het nog kunnen proberen met de compatibiliteits modus voor W2K op de install/setup exe.

Denk dat die gassies bij Google het testen achterwege laten voor XP, niet modern genoeg.:evil:
Probleem bij Google neerleggen kan natuurlijk ook.

Hoe stel ik die compatibiliteismodus in op W2K. Kan met rechtermuisknop - Eigenschappen namelijk niets vinden...??

Ja het probleem is dat de installer geen .exe is, maar een .msi. Dus ik weet niet of het daar ook bij kan??

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan