Google Drive

Status
Niet open voor verdere reacties.

mariannevanh

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
14 dec 2004
Berichten
2.085
Voor een vereniging hebben we vorig jaar een Google-account aangemaakt. De verschillende medewerkers van de vereniging hebben we allemaal toegang gegeven om de agenda te kunnen bekijken en de opgeslagen documenten te kunnen openen, enz.
Nu wil ik nieuwe medewerkers toevoegen en kan ik niet meer bedenken via welke URL ik bij de lijst kwam om deze namen toe te voegen. De inloggegevens zijn me wel bekend.
Wie helpt me op weg?
 
Je agenda delen

Je kunt in Google Agenda meerdere agenda's hebben waaraan je afspraken kunt toevoegen. Elke agenda kan verschillende instellingen voor delen hebben.
Je kunt de hoofdagenda voor je account delen of een andere agenda die je hebt gemaakt.

Opmerking: Je kunt alleen je instellingen voor delen wijzigen op een computer, niet in de mobiele app.

-1- Open Google Agenda op een computer.
-2- Ga aan de linkerkant naar Mijn agenda's. Je moet misschien klikken om dit uit te vouwen.
-3- Zoek de agenda die je wilt delen en klik op het pijltje ernaast.
-4- Menu bij plaatsen van muisaanwijzer op agendanaam
-5- Selecteer Deze agenda delen.
-6- Voeg onder Delen met bepaalde personen het e-mailadres van de persoon toe met wie je de agenda wilt delen.
-7- Kies voor Instellingen voor bevoegdheden een optie in het dropdown-menu. Meer informatie over deze opties vind je hieronder.
-8- Klik op Persoon toevoegen als deze persoon nog niet is toegevoegd.
-9- Klik op Opslaan.

Als je eenmaal op Opslaan hebt geklikt, ontvangt de persoon met wie je je agenda hebt gedeeld een uitnodiging om je agenda te bekijken. Als mensen op de link in de e-mail klikken, wordt de agenda toegevoegd aan hun lijst 'Andere agenda's'.
Bron: https://support.google.com/calendar/answer/37082?hl=nl

Groeten Marcel

PS: Misschien is het stukje over Delen met een groep ook interessant, dan hoef je in de toekomst een persoon alleen maar aan de discussiegroep toe te voegen en hij heeft dan gelijk toegang tot de agenda.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan