Google Earth in Ubuntu

Status
Niet open voor verdere reacties.

vis ta

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
31 mei 2007
Ik heb net het linux .bin-installatiefile van Google Earth geïnstalleerd om het in Ubuntu te installeren (ik heb het afgelopen week in windows getest en het is ******* handig! :P)

Maar nu ik het heb geïnstalleerd en ik probeer het te starten krijg ik het splashscreen van Google Earth, verschijnt heel even het Google Earthvenster met de tips, maar is in een fractie van een seconde weer verdwenen:(

Goede avond,

En als je via terminal google earth opstart? welke melding geeft terminal dan?

MvG

Martin

Eerst:

Warning: Unable to create prefs directory '/home/vista/.googleearth'. Bestand bestaat al.

???

Daarna opent het splashscreen en komt het venster waarna het evensnel weer verdwijnt zoals gewoonlijk en zegt de terminal het volgende:

./googleearth-bin: relocation error: /usr/lib/i686/cmov/libssl.so.0.9.8: symbol BIO_test_flags, version OPENSSL_0.9.8 not defined in file libcrypto.so.0.9.8 with link time reference

Ik weet niet of het bij ubuntu gebruikelijk is, maar /usr/lib/cmov/i686 lijkt me geen gebruikelijke plek voor libssl.
Heb je toevallig zelf software gecompileerd of buiten het pakket management systeem om geinstalleert?

je heb de beta 5. ja daar is meer over bekend. die draait niet goed, daar moet je de Bieb anders doen. Namelijk;

Start terminal op en tik in
sudo ln -s /usr/lib/libcrypto.so libcrypto.so.0.9.8

cd
cd /Desktop
chmod +x GoogleEarthLinux.bin
sudo ./GoogleEarthLinux.bin

draai de installatie. dit kan ff duren

dan de commando's
sudo mv libcrypto.so.0.9.8 libcrypto.so.0.9.8.old
sudo ln -s /usr/lib/libcrypto.so libcrypto.so.0.9.8

aan het eind maak je ook jezelf als root, zodat hij ook start vanuit toepassingen;

sudo chown -R $USER:$USER ~/.config/Google

groetjes martin

Ik heb 'm even opnieuw geïnstalleerd en nu geraak ik tenminste voorbij het splashscreen,
hij doet het volgens mij wel (nog niet uitvoerig getest), alleen als ik een ander programma open sluit ie automatisch, kan dat nog verholpen worden?

edit: te vroeg gejuicht, het is niet bij het openen van een ander programma, maar sowieso na enkele seconden...
Het blijft gewoon wat langer staan dan voorheen...

Ook na het uitvoeren van bovenstaande procedure heeft ie dat probleem...

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan