google earth slechter

Status
Niet open voor verdere reacties.

ElineK

Gebruiker
Lid geworden
21 feb 2005
sinds een nieuwe installatie van google earth is het beeld een stuk slechter geworden, als ik een gebied van bijvoorbeeld heel Noord-Holland wil bekijken is de kwalitiet een stuk minder dan ik met de oude versie gewend was, het is alsof ik door een vieze bril kijk.

Bij de instellingen heb ik alles al veranderd, maar de beeldkwaliteit blijft hetzelfde, of ik die nu in hoog of laag zet.

Ik gebruik directX 9c op XP.

Sommige instellingen kan ik niet meer veranderen, terwijl deze wel de standaard instellingen zijn. Ik stel alles in als standaard, start opnieuw op en het detailgebied staat weer terug op klein (256×256) terwijl stnadaard 512×512 is. Ik kan dat niet instellen want het is grijs. Snap hier niets van.

Is het meer mensen opgevallen dat Google Eart 4.2 slechter is?

Ik heb er geen problemen mee, maar ben eens gaan kijken bij Google Earth Help. Ik weet niet of je in DirectX- of Open GLmode staat, maar daar zou een probleem kunnen zitten. Ook zouden er problemen met een aantal grafische kaarten kunnen zijn. Mocht dat alles niets oplossen, dan zou ik in jouw geval Google Earth de-installeren en daarna opnieuw installeren. Vaak lost dat een probleem op. :)

beide modes geprobeerd en het drie keer eraf gehaald en opnieuw geïnstalleerd. Als ik oude versie , 4,0 , terugzet is het wel wat beter, maar dan treed kokervisie op, een gebied van 250 bij 250 pixels is scherp en de rest er omheen is wazig. Zet ik 4.2 dan weer terug dan is het geheel onscherp, zeker op enige hoogte. Het geeft een beetje het idee van een jpeg foto die erg gecomprimeerd is

Je hebt de meest recente driver voor je grafische kaart ook al geinstalleerd? Doe dat als eerste.

Probeer daarna, als het niet heeft geholpen, het volgende. Ga via Start naar Uitvoeren en zet met kopieëren en plakken de volgende regel in het venster en klik op OK:

"C:\Program Files\Google\Google Earth\googleearth.exe" -setDX

Hierdoor wordt DirectX als je 3D renderer aangewezen. Volgens Google kan dat ook wel eens helpen.

ik heb even een copy van mijn scherm gemaakt, kun je zien hoe de zaanstreek er nu bij mij uitziet in Google.

Bijlagen

• google.jpg
    google.jpg
    50 KB · Weergaven: 43
Ik heb het nu al 3 x gedaan maar geen problemen.
Wel zorg ik altijd dat de oude registersleutels verwijderd zijn.
Altijd goed.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan