Google foto's

Status
Niet open voor verdere reacties.

SpiderLord

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
3 mei 2015
Ik zou graag eens jullie mening willen over Google foto's ( de nieuwe app van Google ). Het schijnt het beste en slimste "back-up" foto programma te zijn dat er is maar hoe zit het met de privacy want we weten dat Google zoveel mogelijk van ons wil leren. Heb al eens zitten opzoeken maar zou toch graag hier eens de meningen willen. Ik zou het graag willen gebruiken maar ben nogal gesteld op mijn privacy maar de verleiding is groot!

Wie gebruikt dit?

Als je privacy belangrijk vind laat je alles van google links liggen

ik niet, ze gebruiken bij google alles en nog wat om je te belagen met spam en andere zooi !

In mijn ogen de allerbeste backupfunctie? Een 2 terra usb 3.0 hdd van WD............ (my passport of zo)
Ik heb (principieel) niets tegen clouds en alles wat daar mee samenhangt, maar meer dan gedownloade films en mp3'tjes wil ik niet in een cloud hebben.
Als men in het verleden al het netwerk van het pentagon heeft gehacked...................

Ik volg deze topic graag even mee, want ook ik ben (daar ik héél veel bezig ben met fotobewerking en scraptoestanden) op zoek naar een (liefst gratis) online oplossing om mijn foto's te bewaren.

@Peggy : Welkom bij de Helpmij!

Als je een wat recente versie van Office hebt, dan is het m.i. vrij simpel : Onedrive van Microsoft.

Wil je 100% privacy, dan is zo'n 2 terra schijf van+/- €110 het overwegen waard.

Laatst bewerkt:
Ik gebruik nu Tresorit dit is een zero-knowledge encryption cloud server die beweert je bestanden te versleutelen voordat het je apparaat verlaat ( client Side encryption ). Dus met andere woorden de server krijgt nooit je sleutels te zien en kan dus je bestanden ook nooit bekijken. Bestanden bij Tresorit worden versleuteld met 256-bit encryptie. Interface bijna een copy van dropbox ( persoonlijk wat saai voor mij daarom heb ik interesse in Google foto's omdat het zo goed in elkaar zit. )

SpiderOak is ook zero knowledge, helaas best wel prijzig vind ik. Support is overigens hel goed bij ze

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan