Google/Gmail agenda nieuwe items toevoegen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Hans Gorter

Gebruiker
Lid geworden
27 okt 2008
Ik wil vanuit Excel (VBA dus) een item in mijn Gmailagenda aanmaken. Ik heb me suf gezocht naar de code. Heb ik niet goed gezocht en/of heeft iemand code?

Vast dank!

Met een snelle zoektocht heb ik nergens complete code gezien.
De stappen die je moet maken is, inloggen met oauth2 en dan via de google calendar api een item aanmaken.
Dit is geen gemakkelijke code om te schrijven.
Je hebt toch geen mac?

Laatst bewerkt:
elders op de site staat een bestand die van een excel file een ics bestand maakt. Deze kun je importeren in google agenda.
Als je een telefoon met android hebt, kun je ook de app ical/import export installeren. Deze importeert ook de ics bestanden in google agenda.
Ik denk niet dat er een vba code is waarbij dit proces automatisch gaat.

Met een snelle zoektocht heb ik nergens complete code gezien.
De stappen die je moet maken is, inloggen met oauth2 en dan via de google calendar api een item aanmaken.
Dit is geen gemakkelijke code om te schrijven.
Je hebt toch geen mac?

Ik heb geen mac. Wat verrassend dat het moeilijke code zou zijn, dacht dat het zou lijken op het versturen van e-mail.

Microsoft (de maker van Excel) hoeft uiteraard in zijn programmertalen geen rekening te houden met programma's van andere makers. Je kunt er ook voor kiezen om met Outlook te werken tenslotte. Als je die vanuit een Microsoft programma wilt programmeren, zul je dus in de API's moeten duiken van die programma's, en dat is serieus programmeren. Moet je maar willen :).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan