Google Gmail

Senso

Inventaris
Lid geworden
13 jun 2016
Besturingssysteem
W11 Pro 25H2
Office versie
Office 2007 H&S en Office 2021 Prof Plus
Ik maak een nieuw e-mailadres aan. Staat op internet jan@gmail.com dan stuurt die mij ter verificatie een e-mail en zegt e-mailadres niet gevonden. Knap dom dan.

3. Een volwaardige Gmail-alias toevoegen
Heb je liever een extra e-mailadres dat niet direct herkenbaar is als jouw eigen naam? Dan kun je een alias instellen: [1]
  1. Open Gmail en ga naar Alle instellingen bekijken.
  2. Kies het tabblad Accounts en import.
  3. Klik bij het gedeelte Mail verzenden als op Nog een e-mailadres toevoegen.
  4. Vul je gewenste nieuwe naam en e-mailadres in (bijv. een zakelijke variant of een andere gebruikersnaam)
Wat doe ik dan fout?

Wat doe ik dan fout?
Geen idee.

Het is (mij) volstrekt onduidelijk wat je gedaan hebt.
Eerst heb je het over het aanmaken van een nieuw (Gmail) adres. Hoe dan?
Vervolgens lees ik een stukje gekopieerde tekst over aanmaken van een alias (bij een bestaand e-mailadres). Heb je dat gedaan en gaat dat fout? Of gaat het eerstgenoemde (het aanmaken van het nieuwer adres) al fout? Als het aanmaken van het e-mailadres niet gelukt is, kan je er natuurlijk geen alias bij aanmaken.

Dus............

Onduidelijk of begrijp je het niet?

Je doet wat er staat en begint bij punt 1. Dan maak je jan@gmail.com aan. Geen probleem! Komt er ook te staan. Dan zegt Google sturen je een e-mail met een link waarop je aanmaak kunt bevestigen. Krijgt inderdaad een e-mail op het bestaande adres, met geen link, alleen staat er e-mailadres jan@... bestaat niet. Ja, lijkt mij logisch. Knap dom van Google!

Dus als ik jouw redenering volg dan zou niemand een gmail adres kunnen maken.

Ook voor mij geheel onduidelijk wat er nu gebeurt is. Je hebt het over punt 1, maar dat staat niet in je startpost. Die begint ergens bij punt 3
Bericht automatisch samengevoegd:

Ik krijg overigens keurig een verificatiecode en link in de email.

1. Open Gmail en ga naar Alle instellingen bekijken.
  2. Kies het tabblad Accounts en import.
  3. Klik bij het gedeelte Mail verzenden als op Nog een e-mailadres toevoegen.
  4. Vul je gewenste nieuwe naam en e-mailadres in (bijv. een zakelijke variant of een andere gebruikersnaam)
Ik voer 1 tm 4 uit.
Vervolgens:
Dan maak je jan@gmail.com aan. Geen probleem! Komt er ook te staan. Dan zegt Google sturen je een e-mail met een link waarop je aanmaak kunt bevestigen. Krijgt inderdaad een e-mail op het bestaande adres, met geen link, alleen staat er e-mailadres jan@... bestaat niet. Ja, lijkt mij logisch, immers het nieuwe e-mailadres is niet bevestigd. Knap dom van Google!

Maar als je een e-mailadres registreert bij Google, dan moet je toch een tweede e-mailadres daar aan toevoegen, om je account mee te bevestigen? En dat kan/mag natuurlijk nooit je nieuwe e-mailadres zijn.

• Leuk
Waarderingen: bron
@peter
Wees gewoon eerlijk en zeg dat je er geen verstand van hebt en niet weet hoe het wel moet.
Mijn omschrijving is volstrekt duidelijk. De uitvoering staat prima omschreven.

Nu heb ik een extra Google account voor met jan... aangemaakt en dan krijg je wel het nieuwe e-mailadres te zien. Echter dat schiet niet op, immers de e-mails zijn dan gescheiden over twee accounts en je moet telkens wisselen van account en dat is nou juist niet de bedoeling.

Wees gewoon eerlijk
Ik ben volkomen eerlijk als ik zeg dat ik geen touw aan jouw verhaal kan vastknopen. En je maakt het steeds erger. Nu heb je het ineens over twee accounts. Het aanmaken van "jan@" is dus kennelijk wel gelukt ondanks het "verificatie-probleem". Waar dat tweede account ineens vandaan komt is mij een raadsel.

zeg dat je er geen verstand van hebt en niet weet hoe het wel moet.
Ik kan moeilijk zeggen dat ik niet weet hoe "het" wel moet als ik niet weet wat "het" is.

Mijn omschrijving is volstrekt duidelijk
Ik ben gelukkig niet de enige die dit tegenspreekt.

Ja, natuurlijk als hij Google zegt jan... bestaat niet dan kan er maar één oorzaak zijn dat jan.. gekoppeld is aan een gelijknamig account. En dat klopt dus want na het aanmaken van het jan.. account lukt het dus wel. Maar dat is allemaal niet logisch en niet praktisch want dan moet je telkens wisselen van account.

jan+helpmij@gmail.com, jan+bolcom@gmail.com, jan+facebook@gmail.com?
Ja, dommer kan niet, immers je gebruikt een alias om anoniem te blijven.
Ja, en er staat jan in de naam, goh wie zou dat toch zijn! Ik denk dat het jan is, weet het wel zeker.

Senso. Het zou je sieren als er soms ook enige vorm van zelfreflectie zou plaatsvinden. Jij hebt hier op het forum zeer regelmatig allerlei bijzondere problemen die vrijwel niemand heeft. Maar het ligt altijd aan de ander die dom is en het niet begrijpt.

Vergelijk het met een auto. De meeste mensen rijden er gewoon mee en gaan niet aan allerlei knoppen draaien en instellingen onder de motorkap aanpassen. Er zijn mensen die dat wel doen voor hun hobby, maar die hebben ook geleerd dat je dan tegen prolemen aan kunt lopen. Vertaald naar computers. Als je die dingen nou gewoon gebruikt en dan accepteert hoe hoet werkt, of je gaat er mee hobbyen en dan loop je tegen zaken aan.
Bericht automatisch samengevoegd:

2 seconden google. Je kunt geen alias maken in een gratis Gmail account. Enige optie bij een gratis account is het gebruik van + adressen.

Google zegt zelf dat je meerdere e-amailadressen kunt aanmaken. Dat was ook geen probleem. In de bevestigings-mail stond geen link, er stond wel dat dit adres niet bestond. Dat is vreemd maar wel logisch immers er heeft nog geen bevestiging plaats gevonden, immers dat kon niet > geen link!

Maar goed, ik kreeg sterk de indruk dat je toch eerst een account onder die naam moest aanmaken. Dit stond nergens op internet vermeld. En na het aanmaken van dat account en wisselen van account verscheen wel het venster van het nieuwe e-mailadres maar dat is lastig werken, immers je moet telkens wisselen van account.

Dat is in WLM veel praktischer. Want daar staan meerdere accounts in één venster/app en krijg ik alles binnen in één inbox.

Je moet eerst een nieuw emailadres aanmaken, vervolgens ga je die toevoegen in je andere account om van daar uit mails met dat nieuwe mailadres te beantwoorden.
Je kunt die mails (van dat nieuwe mailadres, hoeft geem Gmail te zijn) ook ontvangen op je oude emailaccount en dan deze beantwoorden met je oude en nieuwe emailadres.

Denk dat je dit bedoelt!

Ik heb exact gedaan wat in post 1 stond want dat was de bedoeling. Ik heb niets gezien/gelezen dat dit vanuit een apart aangemaakt account moest met dezelfde naam.

Alles is knap dom van Google, volgens Senso.
Waarom gebruik je het dan?
En, wees eens lief tegen leden van hier die je willen helpen. Maar soms is zijn je vragen zo onduidelijk en wazig, dat je inderdaad te horen krijgt dat ze je niet snappen.
En dan geef jij de schuld weer aan diegene omdat ze het niet snappen.
Lekker makkelijk weer Senso.

Misschien toch eens zelfreflectie hebben en goed lezen hoe je iets moet doen, goed formuleren hoe je iets gedaan hebt en verder aardiger zijn. Dank!

Je was me net voor femke98. Het snijd geen hout hoe jij met helpers communiceert. Helpers die je van alle kanten willen helpen, telkens weer.

Terug
Bovenaan Onderaan