google maps kaartje op pagina

Status
Niet open voor verdere reacties.

merlijn16

Gebruiker
Lid geworden
2 mrt 2010
Hallo, weet iemand hoe ik een googlemaps kaartje op een pagina kan zetten waarin je postcode kunt invoeren en routebeschrijving erbij krijgt?

Als ik de code in de pagina zet die googlemaps geeft, dan kun je via een omweg wel een adres invoeren echter dan ga je van je eigen pagina af. Ik wil graag dat bezoekers niet van de pagina af hoeven.

Een voorbeeld website:

Onder het kaartje zijn adresgegevens in te vullen en een keuze te maken waar naar toe. De routebeschrijving komt er dan onder te staan.

Weet iemand hoe ik zoiets op mijn site kan zetten?

Laatst bewerkt:
Geen idee.
Wat ik wel weet: je moet bij Google een aparte licentie ophalen om Googlemaps op je eigen pagina te kunnen gebruiken.
Is gratis en de link is alleen maar voor 1 bepaalde website. Zodra je de url wijzigt werkt het niet meer.

bedankt voor je reactie. Ik weet wel hoe ik zo'n kaartje op de site zet. Maar niet hoe je die vakjes maakt om postcode in te voeren waarna op dezelfde pagina de routebeschrijving verschijnt.

Als je de codes gebruikt die googlemaps geeft, dan heb je ook wel in het kaartje de mogelijkheid om naar de googlemaps site te gaan en daar de adresgegevens in te voeren. Echter dan is men van mijn site. Klik je route weg dan is mijn site ook weg.

Het gaat mij om de functie die onder het kaartje staat bij de "voorbeeld website."

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan