Google maps ombouwen met een eigen map

Status
Niet open voor verdere reacties.

guest945836

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2008
Berichten
286
Hoi allemaal,
ik denk dat de titel al genoeg zegt over wat ik probeer te doen. Ik wil google maps ombouwen door mijn eigen map erin te zetten. Ik weet dat het kan en ik weet ook dat er al eerder mensen zijn die dit gedaan hebben. Als eerste heb ik opgezocht hoe je zelf een map van google maps op je eigen website kunt zetten. Naderhand kwam ik erachter dat wat ik gevonden had alleen een linkje naar een google pagina was en je er niks op kon veranderen.

Toen ik doorzocht vond ik pagina's als deze:
http://grandtheftauto.ign.com/maps/1/Liberty-City-Map
er staat alleen helaas niks uitgelegd hoe dit gemaakt is. Het is enkel en alleen een voorbeeld. Weet iemand misschien hoe ik toch mijn eigen map erin kan zetten? Het is eigenlijk toch wel best belangrijk voor me om dit voor elkaar te krijgen.
Groetjes Kayle
 
Hoi kayle,
In het Google-maps Helpcentrum http://maps.google.nl/support staan een aantal links naar pagina's die er meer over vertellen.
Er zit namelijk een hele uitgebreide machinerie ("API") achter, en als je een Google-account hebt, kan je bv. zelf symbooltjes op een kaart plaatsen, of een route laten oplichten. Teveel om op te noemen! Bv. in de Developersguide http://code.google.com/intl/nl/apis/maps/documentation/index.html staat ook het nodige. Ik zou daar eens neuzen naar wat je nodig hebt.

Is dit voorlopig genoeg? ;)
Met vriendelijke groet,
CSShunter
 
dankje voor je reactie, maar wat ik op deze pagina's vind is alleen het aanbrengen van icoontjes enzo. Er staat volgens mij niets over het aanbrengen van een andere map ofzo. Het eindresultaat moet namelijk worden dat je op de map van gta san andreas kunt neerkijken. Snap je?
Groetjes Kayle
 
Ja, dat is nog een stapje verder.
Hoe in er tegenaan Googelde weet ik ook niet meer, maar ik werd nieuwsgierig en bij verder zoeken kwam ik op een:
In de Category:Map Projects zag ik de Map Projects:Other, en daar kwam ik een link tegen: "The Netherlands 1858-1870. Historical (1860's) map of the Netherlands as a tileset in Google maps. Die gaat naar:
... waar een eigengemaakte kaart in zit (die is aangebracht in een laag onder de Google-kaart). De maker verwijst naar een tutorial, dat intussen verhuisd is naar:
Die heb ik niet helemaal gelezen. ;)

Via de Knowledge Base van Mapki zijn er ook heel wat links. Bij de Tools:Tutorials kwam ik tegen: een linkjes-verzameling onder "Map Types and Tiles", met o.a.:
Add Your Own Custom Map
Tutorial on how to add a map that looks the way you want it to look. This off-API Hack shows you how to add your own custom map. Also see the Automatic Tile Cutter tutorial for making your map tiles.
Dat voert naar:
In dit Midnight Oil-blog staat o.a. een link naar het voorbeeld:
En die ziet er toch uit als een helemaal zelf getekende kaart, zonder enig verband met een kaart uit Google-maps. :)

Waarschijnlijk zitten er hierboven wat doodlopende wegen in, maar met dapper doorklikken zal je hopelijk toch ergens moeten komen waar een antwoord op je vraag opborrelt, of op z'n minst een flink aantal hints. Leesvoer is er in elk geval genoeg! :D

Met vriendelijke groet.
CSShunter
 
dankjewel css hunter hier kan ik verder mee komen :thumb:
miss plaats ik later een linkje naar het eindresultaat
Groetjes Kayle
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan