google maps op je website

Status
Niet open voor verdere reacties.

arjan96s

Gebruiker
Lid geworden
6 jul 2012
ik wil graag google maps op mijn website.
ik zou dan ook graag een routebeschrijving willen hebben.
ik heb uiteraard al wat onderzoek gedaan etc maar mijn eis is denk ik niet echt duidelijk te vinden.

vanuit de website moet je een input veld kunnen invullen. klik je dan op verzend dan krijg je in de maps iframe gewoon de routebeschrijving.
mijn vraag is dus hoe doe ik dit en mag dit van google???
heeft iemand hier al ervaring mee???

Heb even geen tijd om te zoeken, maar uitleg staat duidelijk op de site van google zelf. Er is o.a. een uitgebreide uitleg van de API te vinden

ok thx ben al aan het zoeken. is beetje onduidelijk soms. soms ook niet en ben je zelf scheel xd

mja het lijkt me duidelijk dat ik dan me moet verdiepen in de cookie wetgeving???

Gewoon met html toch?

Ga als volgt te werk in Google Maps:
Ga naar www.google.nl/maps
Navigeer naar de kaart die je op je eigen website wilt plaatsen
Klik rechtsboven op 'link naar deze pagina'
Kopieer het stukje HTML code dat staat onder 'HTML in website plakken' (het zogenaamde iframe)

Om de kaart te plaatsen op je eigen website of weblog ga je als volgt te werk:
Zoek naar de pagina waarop je de kaart wilt plaatsen. Zorg dat je de broncode van deze pagina kunt bewerken (bijvoorbeeld in een CMS, of de website die je offline op je computer hebt staan).
Plak de code die je van Google Maps hebt gekopieerd op de plek in de HTML code waar je de kaart wilt hebben.
Wijzig de breedte (width) en de hoogte (height) in de HTML code naar de ideale maten voor je eigen website.
Publiceer de webpagina of upload het via een FTP programma.

Read = key

I know I know.

ik wilde het anders en dat heb ik nu eindelijk gevonden. die manier wist ik al maar was niet de bedoeling. ik ga nu deze gebruiken: google

eigenlijk wilde ik het via mijn eigen input veld doen met php en ajax maar dat mag denk ik niet van google en is erg veel werk om het werkend te krijgen.

Laatst bewerkt:
thx ga er eens naar kijken nu even geen tijd.
had al wat gevonden en aangepast maar dat past niet helemaal.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan