google niet te vinden

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eef30

Gebruiker
Lid geworden
2 jan 2001
Berichten
85
Ik kan sinds een paar weken geen verbinding krijgen met Google. Snap er niets van. Heb al geprobeerd met andere zoekmachines te werken, maar ik mis Google ;-)

Ik werk met Windows 98 en heb geen firewall.

Is er iemand die weet waar dit aan ligt?? Instellingen??

Eef
 
Nog even een aanvulling:

Als ik naar google.com wil krijg ik dit te zien:

404 Error

We are sorry but the page your browser has requested is not on this server. If you typed in the URL, be sure the address is typed correctly. To return to the previous page click the back button on your browser.

Eef
 
start dos prompt en typ dit in "ping www.google.nl"

zie je dan ergens een time out of iets dergelijks voorbij komen?

-Leeg je tijdelijke internetbestanden en cookies eens.
-Welke firewall gebruik je (als je die überhaupt gebruikt)
-Gebruik je een proxy server?
 
google.nl had ik al geprobeerd... krijg hetzelfde! Hoe kom ik in dos promt??
Gebruik geen firewall en geen proxyserver!
Probleem is juist ontstaan na het legen van cookies en internetbestanden!

Virusscanner geeft geen melding van virussen of trojan!

Eef
 
Voor DOS-prompt: Start/Programma's/Bureauaccessoires en dan verschijnt ie in de lijst als het goed is. Anders kan je via zoekeen de dos-prompt koppeling vinden.
 
Staat ie niet in je hosts file?

Dan daar ff weghalen. Kan geen kwaad.
 
de 404 error betekent m.i. standaard dat de pagina niet gevonden kan worden ; typefout en / of de pagina bestaat niet meer.

In jouw geval lijken mij beide opties niet van toepassing. In de discussiegroepen lees ik ook veel over een update van IE en servicepack WinXP.

Kijk anders hier eens even.
 
Ik heb in DOS-prompt ingetypt "ding www.google.nl" en kreeg inderdaad 4 time outs te zien!! Betekent dit iets??

Hosts files zegt me niets. Ben maar een simpele ziel op de pc hoor :)

Eef
 
hosts file vind je door te zoeken (Start / Find Files / zoeken op hosts*.*).
Je moet die ene zonder extensie hebben. IS een gewoon tekstbestand dat je kunt wijzigen. Regels met een # ervoor zijn commentaar. Regels met een IP adres (4 getallen gescheiden door een punt) en daarachter een www adres geven een vast adres aan de betreffende www. Als hier google tussen staat gewoon ff een # voor die regel zetten en kijken of het daarna wel werkt.
 
Ik heb een bericht geplaatst in de Hall of fame. Ben benieuwd of er wat uit komt!

Kan bij het zoeken naar hosts geen bestand vinden dat een tekstbestand is. Wel een hosts zonder extensies laten openen in notepad, daar staat wel google tussen, maar als ik er dan een # voor zet, gebeurd er niets. Doe ik iets fout??

Eef
 
Ja, dat bestand is het juiste bestand. Maarrrr er is een of ander virus dat het pad naar de hosts file verandert en daar dan gata zitten klooien. Kijk voor de zekerheid ook eens of er NOG een hosts file is (zonder extensie).

Maar als je die regel met google eruit gooit (en alle andere verdachte regels) en het bestand dan opslaat (even opletten of Notepad er niet een .TXT achter gooit) dan zou het moeten werken. Desnoods even booten maar er is mij onlangs verteld dat dat niet nodig zou zijn.
 
Bennie, het is gelukt hoor. Ik kan weer "googlen"!!
Weet niet wat je me nu allemaal hebt laten doen, maar het werkt weer. Moet ik verder nog regelmatig iets doen met HijakThis of Spybot??

Eef
 
Je kan Spybot regelmatig runnen en Spyware laten verwijderen. Wel eerst updaten.

En blijf ver weg van de "onderbuik" van het internet. Wees voorzichtig met datgene wat je installeert. Bijv. geen Kazaa, Imesh, Grokster en andere rotzooi.

Groetjes,
Bennie
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan