Google raar

Status
Niet open voor verdere reacties.

Latias

Gebruiker
Lid geworden
19 feb 2006
Sinds vanochtend ziet google er ineens zo uit bij mij:

naamloos-2.png

Ik kan niet meer kiezen voor 'Alleen in nederlands zoeken' enzo.. Enig idee hoe dit komt?

Als ik helemaal rechts klik dan kom ik inderdaad weer op de oude, maar als ik dan daarna weer naar google.nl ga is het wel weer gewoon in het engels.. Enig idee hoe ik dit kan opslaan ofzoiets?

Klik eens op preferences als je google in firefox ingeladen hebt.

Daar kun je je taal instellen.

Kijk ook in Firefox onder Extra -> Opties -> tabblad Inhoud en knop Kiezen in paragraaf Talen.
Je kunt daar een voorkeur aangeven in welke taal (of talen) je getoonde webpagina's het liefst ziet. Zet daar dan Nederlands [nl] bovenaan, als je meerdere talen 'accepteert'.

En bij Voorkeuren / Preferences via de webpagina van Google kun je inderdaad aangeven dat je Google-tips en -berichten in het Nederlands getoond wil hebben (zie melding vorige poster).

Tijs.

Als ik naar Preferences ga staat er dit:
Your cookies seem to be disabled.
Setting preferences will not work until you enable cookies in your browser.

Ik gebruik FireFox.

Ga naar Extra -> Opties -> tabblad Privacy.
Meldt ons wat daar staat. Keuze "Geschiedenis onthouden" zou cookies moeten toestaan.

Succes,

Tijs.

Ieder vakje staat daar aangevinkt, behalve 'Altijd mijn Privégegevens opruimen'.

Ik heb het met IE geprobeerd, maar daar krijg ik precies hetzelfde.

Dan wordt dus alles weggegooid na sluiten van Firefox én er worden geen cookies gezet.
Zet het dus op hetgeen waar ik het over had: "Geschiedenis onthouden"
Zet daarna de instellingen van Google goed op hun hoofdpagina, via klikken op Voorkeuren.

Succes,

Tijs.

De vinkjes staan allemaal goed, maar het mag allemaal niet baten :(

Kijk eerst eens of er echt een cookie gezet is door Google na je privacy-aanpassingen en je aanpassingen van de Google voorkeuren.
Dit kun je weer op dat tabblad Privacy doen, door te klikken op "Individuele cookies verwijderen"
Je zult dan zien welke cookies zijn opgeslagen tot nu toe. Klik op een ervan, en blader naar beneden. Kijk of je daar een cookie van Google tegenkomt. Zullen bij de 'G' staan, dus google.com, google.nl, google.co.uk etc.

We horen het wel.

Tijs.

Dan weet ik het niet. Hopelijk hebben anderen nog tips.

Tijs.

Oké, toch bedankt!

Ik heb met CCleaner alles weggegooid, maar helaas ook zonder succes.

Vreemde is dat de Engelse Google er ook anders uitziet, en meer links op de homepage heeft.... Je zou bijna denken aan een redirect naar een fake Google site, waar men dan braaf meekijkt naar al je zoekopdrachten.... Scan eens op spyware/malware, bijvoorbeeld met SuperAntiSpyware, Free Version (mocht je het niet hebben, hier te downloaden: http://www.superantispyware.com/download.html)...

Ik krijg ook vaak foutmeldingen als ik wil zoeken of op een zoekopdracht klik, of ik wordt doorgelinkt naar een heel andere site..

Ik ga het even proberen met het bovenstaande programma!

Als ik naar Google.nl ga, zie ik ook die links dus in principe zit daar niks fout/fishy. Het is enkel de taal die niet deugd.

Je hebt eigenlijk niet gereageerd op de vraag of je browsertaal nog juist stond. Er bestaat ook een verschil tussen de taal van de browser en de taal waarmee hij pagina's moet weergeven, dus via "Extra >> Inhoud >> Talen" is de enige juiste manier.

Misschien is het een virus, eerder dan een spyware. Op virussen kun je online scannen. Ik raad enkel de Kaspersky of ESET online scans aan (omdat dat gewone de beste antivirusoplossingen zijn).

Waar ik ook nog aan dacht (vooral voor je begon over de vreemde sites) is je DNS-cache die in de war is. Je kunt je DNS cache manueel resetten op deze manier:
  • Ga naar Bureau-Accessoires en kies voor de Opdrachtprompt. In Vista moet je rechtsklikken en kiezen voor "Als administrator uitvoeren".
  • Typ ipconfig /flushdns en enter. Je krijgt de melding dat de DNS-omzettingscache is leeggemaakt.
  • Typ exit.

De kans dat het dat laatste is, is evenwel klein omdat je spreekt over vreemde sites.

Ik ga het nu met Kaspersky proberen, de andere dingen hebben niet gewerkt helaas.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan