Google snelk. op taakbalk

• Onderwerp starter Onderwerp starter egkok
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
Allerlei zogenaamde slimmigheidjes waar niemand op zit te wachten maar de essentie zoals in Vista is volkomen verdwenen. Zelfde liedje als begin Vista belangrijke zaken gewoon verdwenen of ergens verstopt om het je makkelijker te maken zalk maar zeggen NOT!! Zoals nu ook met de snelkoppelingen, je kan ze domweg niet allemaal meer op de snelstart taakbalk zetten. Wie verzint zoiets?? Moet je daar nou dommer voor zijn dan ik of juist slimmer??? Vraag. Hoe krijg ik een Google snelkoppeling op de taakbalk???? Nu eerst IE aanklikken daarna Google. Nogmaals wie verzint zoiets??? Maar wie weet hoe ik makkelijker kan Googlen ( zo ongeveer de meest aangeklikte site ever, kom dachten ze bij Microsoft, hoe kunnen we dat moeilijker maken om aan te klikken??? ) door rechtsstreeks op het Google icoon te kunnen klikken en dan bedoel ik niet de icoon op de desktop. Ik weet eigenlijk het antwoord al: het kan niet!! Of is er nog hoop voor het omzijlen van deze blunder??? Ik las ergens dat je de Vista's taakbalk in Win 7 kon terughalen, maar dat is alleen maar lookalike en geen oplossing voor het deels verdwijnen van de snelstart functie.

Kan je nog een keer kort herhalen wat je vraag nou eigenlijk is? Nogal een onduidelijk verhaal eerlijk gezegd...

Als je google als startpagina instelt en daarna internet explorer weer opent, heb je toch altijd google?

Groet, Floyd

Waarom pin je hem niet gewoon aan je internet explorer icoon vast. Als je dan met de rechtermuisknop erop klikt staat in de jumplist jou link naar google. Dat is allemaal goed over nagedacht zodat de taakbalk beter opgeruimt blijft.

Greetzz,
Timo

Als je google als startpagina instelt en daarna internet explorer weer opent, heb je toch altijd google?

Groet, Floyd

Dan ben je de msn pagina kwijt. Het echte probleem is natuurlijk althans voor mij dat je die snelstart balk kwijt bent, min of meer. Je kunt niet alles meer kwijt daar en dat is een hinderlijke verslechtering van Win 7. Maar als ik Google daar weer zou krijgen dan ben ik tevreden.

Kan je nog een keer kort herhalen wat je vraag nou eigenlijk is? Nogal een onduidelijk verhaal eerlijk gezegd...

Niet echt onduidelijk, het is ook een afreageren van mijn ergernis: de vraag is gelukkig echter simpel en ook als zodanig gesteld: Hoe krijg ik google weer op de snelstart taskbar?? Dus rechtsstreeks aanklikbaar en niet vie het IE icoon. Of anders gezegd is er al een tweak om de snelstarttaskbar zoals in Vista weer terug te krijgen???

Taakbalk met rechts > werkbalken > nieuwe werkbalk en je zet alleen een koppeling naar Google in?

Taakbalk met rechts > werkbalken > nieuwe werkbalk en je zet alleen een koppeling naar Google in?

Zoals hierboven , ofwel bij Internet Explorer Google als Homepagina zetten( tweede tab ) of zoals timo17 zegt : vastpinnen aan Internet Explorer ( toevoegen aan favorieten , daarna via verkenner naar je favorieten gaan en dan herslepen naar de startbalk. Nadien rechtermuisknop op IE en daar staat Google bovenaan )

Naar mijn mening is het een van de beste verbeteringen in Windows 7 , nu heb ik nooit een rommelige startbalk meer :)

Zoals hierboven , ofwel bij Internet Explorer Google als Homepagina zetten( tweede tab ) of zoals timo17 zegt : vastpinnen aan Internet Explorer ( toevoegen aan favorieten , daarna via verkenner naar je favorieten gaan en dan herslepen naar de startbalk. Nadien rechtermuisknop op IE en daar staat Google bovenaan )

Naar mijn mening is het een van de beste verbeteringen in Windows 7 , nu heb ik nooit een rommelige startbalk meer :)

Heb je deels gelijk in ook omdat er meer achter zit dan alleen maar anders. Alleen hadden ze Google apart moeten zetten. Alle boven vermelde oplossingen heb ik zelf natuurlijk al gedaan. Dan is pinnen aan IE de meest eenvoudige> Er is ook nog een mogelijkheid voor direct te kunnen aanklikken: >> werkbalken>> adres en dan google invoeren maar dat is geen gezicht. Dan liever via IE. Ik wilde alleen maar weten of er al een tweak bekend was om eenvoudig een snelkoppeling rechtsstreeks op de taakbalk te krijgen: zo te zien nee dus. Zal even geduld moeten hebben of gewoon wennen :) Wat mij betreft draadje gesloten tenzij......????

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan