• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Google spreadsheet formules

• Onderwerp starter Onderwerp starter FME
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

FME

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
30 jan 2025
Goedemorgen,

Sinds een jaartje een eigen bedrijf waarmee we wat dingen in google spreadsheet willen automatiseren. Ik ben benieuwd of dit hier thuis hoort of dat iemand mij een bedrijf kan aanraden die met workflows etc werken wat hier beter bij zou passen.

Wat ik zou willen:
- Spreadsheet A moet automatische in zijn geheel gekopieerd worden naar spreadsheet B zodat A gebruikt kan worden voor werknemers en B voor mij zelf
- In spreadsheet B moet er op basis van kolommen en formules gegevens in een nieuwe (lege) kolom geplaatst worden (voor de facturering)
- In spreadsheet B moeten er op basis van filters ( per klant) totalen van bedragen worden weergeven in een overzicht
- De totalen van het overzicht in spreadsheet B moeten naar spreadsheet C (totalen omzet)

Ik hoor graag jullie ideeën/tips + evt. oplossingen.

A:

1738228409964.png

B:
Hier zal een extra kolom bijkomen waar bedragen in moeten komen o.b.v. case i.c.m. prijzen desbetreffende klant.
Hier moet ook het overzicht onderaan komen met totalen per shop.

Verneem graag :)

Groetjes Ferry

Dat moet ik even gaan bekijken. Dit is met formules af te handelen zonder gebruik te maken van een extern bedrijf?

Ja, zoals het wordt voorgedaan in het filmpje heb je geen extern bedrijf nodig.
Of heb je geen beschikking over MS office >> Excel?
Nog een voorbeeld.
Om deze inhoud te bekijken, hebben we jouw toestemming nodig om cookies van derden te gebruiken.
Voor meer gedetailleerde informatie, zie onze cookiespagina.

Laatst bewerkt:
Nee ik werk met google spreadsheet zodat we in de drive op afstand van elkaar allemaal in hetzelfde bestand kunnen werken.

spreadsheet kopieren vanuit andere sheet kan met IMPORTRANGE commando

als je 2 bestanden met fake data aanlevert zal ik een voorbeeldje maken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan