google vraagt om telefoonummer

Status
Niet open voor verdere reacties.

sus4n

Gebruiker
Lid geworden
12 jul 2009
als ik met met gmail account wil inloggen vraag google om mijn telefoonnummer?
herkent iemand dit?
moet ik dit invullen?

bedankt voor jullie reactie.

Als je dat niet wilt hoef je dat niet in te vullen, het is geen verplichting.

Niet doen

Ik vindt het erg ver gaan van Google, ze staan nu eenmaal bekend om gebruik van je privacy.
Dus: NIET OPGEVEN. Straks sturen ze reclame naar je mobieltje.
Als dit zo doorgaat, dan zeg ik mijn account op en ga naar een andere provider.
Het lijkt soms wel bij gmail, of ze je berichten mee zitten te lezen. Gisteren verstuurde ik bv een mailtje over het reserveren van een caravan, vervolgens krijg je reclame over caravans in de regel bovenaan.

Piet B

@bmwpiet, dat zal zeker niks te maken hebben met het feit dat je zo nu en dan gegoogled hebt op caravans?

reclame Gmail

Nee, ik heb gezocht via google op campings in de plaats, waar ik moest zijn. Dan doe ik "maps campings "plaatsnaam".
Daarna de websites bezocht.

Laatst bewerkt:
Ik vindt het erg ver gaan van Google, ze staan nu eenmaal bekend om gebruik van je privacy.
Dus: NIET OPGEVEN. Straks sturen ze reclame naar je mobieltje.
Lijkt me extreem onwaarschijnlijk, dat zou ze veel te veel gebruikers kosten.
Het lijkt soms wel bij gmail, of ze je berichten mee zitten te lezen. Gisteren verstuurde ik bv een mailtje over het reserveren van een caravan, vervolgens krijg je reclame over caravans in de regel bovenaan.
Ze gebruiken bots om je mail te scannen en baseren daar (onder andere) inderdaad hun advertenties op, dat staat ook gewoon in hun FAQ.
[...]
automatic scanning and filtering technology is at the heart of Gmail. Gmail scans and processes all messages using fully automated systems in order to do useful and innovative stuff like filter spam, detect viruses and malware, show relevant ads, and develop and deliver new features across your Google experience. Priority Inbox, spell checking, forwarding, auto-responding, automatic saving and sorting, and converting URLs to clickable links are just a few of the many features that use this kind of automatic processing.
http://support.google.com/mail/bin/answer.py?hl=en&answer=1304609
Dat betekent trouwens niet dat er een mannetje van google in jouw mail zit te grasduinen.
Nee, ik heb gezocht via google op campings in de plaats, waar ik moest zijn. Dan doe ik "maps campings "plaatsnaam".
Daarna de websites bezocht. Dan krijg ik bijna alle campings,
in de plaats, waar ik moet zijn.
En? Iemand die in campings geïnteresseerd is is ook vast wel te interesseren voor caravans of tenten.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan