Google wil mij niet toevoegen....

Status
Niet open voor verdere reacties.

Barbapapa

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Hallo,

Ik ben al maanden bezig om mijn website www.raketaal.nl op Google te krijgen. Hij is even vermeld geweest, maar toen weer niet. Destijds had ik wat woorden in de achtergrondkleur erop, maar die heb ik weggehaald en dat heb ik Google gemeld. Maar nu (een maandje later) nog steeds geen vermelding.
Kan iemand mijn site eens bekijken en helpen bedenken wat ik fout doe? Daar zou ik erg blij mee zijn.

Tja Google werkt gewoon met crawlers, dus het maakt niets uit of je het aan Google meld, ga meedoen aan veel partnersystemen, dan kom je er vanzelf wel in.

Weet ik, maar daar ligt het volgens mij niet aan. Ik ben bang dat ik op een blacklist sta ofzo, vanwege die onzichtbare woorden die ik eerder had.

Hmm, ik heb de hele tijd alleen op de eerste pag. van de zoekresultaten gekeken. Gewoon, omdat ie daar de eerste keer stond vermeld. Dit betekent dus dat het idd geen kwestie van een blacklist oid is, maar van zorgen dat ik hoger in de ranking kom.

Bedankt!

Je bent gewoon bekend hoor bij google, zie attachement

Dit is de link van mijn zoekresultaat op Google.

Olav

Bijlagen

• google-raketaal.jpg
    google-raketaal.jpg
    82,8 KB · Weergaven: 37
Ja ben ik met je eens Olav.

Maar:

1. Wie zoekt er nou op die keywords? (geld voor mij ook)
2. Dat is niet van zijn site zelf.

Daarom is voor mij een vuistregel als ik websites bouw, "spam" er vrolijk op los, zorg dat het niet irritant wordt, zorg dat mensen gewoon "geconfronteerd" worden met jouw site, zorg dat je van veel partnersystemen lid wordt, etc. Dan hoef je je eigen site niet actief te onderhouden maar zorg je gewoon voor naamsbekendheid. En daarbij, raketaal.nl is een commerciele website (geloof ik, heb het even snel doorgekeken, zag er allemaal goed uit) wat betekend dat je best wel eens kunt adverteren ergens.

Ga zo door, en laat je niet afschrikken door het feit dat je wat slechter in de zoekmachine's staat. Aan je site kan het niet liggen, geloof mij maar ;).

Met vriendelijke groet,

Willem-Aart van Dorpen

Geplaatst door blaataap
Ja ben ik met je eens Olav.

Maar:

1. Wie zoekt er nou op die keywords? (geld voor mij ook)
2. Dat is niet van zijn site zelf.

1. met keywords bedoel je de meta tag "KEYWORDS" ?
Om even een website te quoten:
If only it were so easy. Let's make it clear:
  • Meta tags are not a magic solution.
2. Het omlijnde deel in het plaatje, zijn wel degelijk raketaal.nl pagina's alleen helaas niet zijn index pagina.

Olav

Laatst bewerkt:
Hoe werkt dat dan met die partnersystemen? Heb je misschien een link naar meer info hierover?

Thanks!

Geplaatst door Olav

1. met keywords bedoel je de meta tag "KEYWORDS" ?

Nee ik bedoel de zoekwoorden die jij ingaf bij de zoekmachine ;). Ik noem het altijd gewoon keywords :).

Partnersystemen. Stel je gaat naar een site, daar meld je je aan, dan krijg je een url die je op je eigen site toevoegd en als daar op geklikt wordt kom je op die andere site steeds hoger in het rijtje van partners te staan. Degene die bovenaan staat krijgt uiteraard het meeste hits... omdat daar simpelweg het meeste op geklikt word.

Die partnersystemen werken (meestal) op basis van unieke bezoekers. en het werkt alleen met inhits. Dus stel jij zit op de andere pagina lekker jezelf aan te klikken dan werkt dat niet.

Iemand die aan partners doet is http://www.mastaline.com bijvoorbeeld maar dat is niet echt de doelgroep van je site.

Ook startpagina's enzo helpen goed, meld je daar ook gewoon aan.

Geplaatst door blaataap

Nee ik bedoel de zoekwoorden die jij ingaf bij de zoekmachine ;). Ik noem het altijd gewoon keywords :).

Ok ik moet toegeven dat het niet een zoekopdracht is die iedereen zal gebruiken, maar het toont wel aan dat de website bij Google bekend is.

Probleem is waarschijnlijk hier als je op andere steekwoorden gaat zoeken er zoveel websites zijn die ook aan die steekwoorden voldoen, dat je website er in verzandt.

Crawlers pakken tegenwoordig namelijk niet alleen de keywords in de meta tags, maar alle tekst op alle pagina's. Het probleem van opslagruimte is er niet meer. Harde schijven en andere opslag media zijn tegenwoordig zo goedkoop dat zoek machines tegenwoordig voor vele giga en zelf wel tetra bytes aan informatie kwijt kunnen op hun servers.

Dus misschien zoek je bijvoorbeeld op "taal" en "Nijmegen", dan kan het bijvoorbeeld gebeuren dat je een website voorgeschoteld krijgt over de tweede wereldoorlog, over het taal probleem dat de amerikanen en canadezen hadden bij de bevrijding van Nijmegen.

Wat verder ook nog tegen werkt is dat veel zoekmachines, en ook Google de mogelijkheid geeft voor bedrijven om een betaalde link te plaatsen. Daardoor worden ze boven in de zoek resultaten gezet.

Olav

Wat me vooral dwarszit is dat een concurrent de naam van mijn bureau (toevallig?) als ondertitel heeft gekozen en veel hoger scoort als je 'rake taal' zoekt bij Google. Zij staan bovenaan en ik 2 of 3 pagina's verder...

Overigens heb ik het idee dat Google helemaal niet meer naar keywords kijkt. Ik had bijv. heel slim ;) 'teskt' als keyword toegevoegd, maar dat levert dus niets op. Ook andere redelijk unieke (combinaties van) keywords niet.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan