Google

Status
Niet open voor verdere reacties.

blitser

Gebruiker
Lid geworden
14 aug 2009
Ik krijg sinds enige tijd blanco pagina's als ik Google gebruik. Het maakt hierbij niet uit welke browser ik gebruik: op allemaal komt deze fout voor. Als ik via de zoekmachine een item invoer, dan krijg ik op alle gesponsorde links van Google een blanco pagina als resultaat (type GIF/image). Het rare is dat als ik de knop "meer gesponsorde links" onderaan de gesponsorde links aanklik, ik dezelfde sites wel normaal als http-pagina op mijn pc krijg. Ik gebruik Vista en als standaard browser IE8. Ik heb ook Firefox en Opera geprobeerd en die geven hetzelfde probleem. Ik vermoed sterk dat het een Google-probleem is. Kan iemand mij hierbij helpen???

Ik overweeg om alle Google-programma's en browsers te deleten en IE opnieuw te installeren. Hoe kan ik mijn (lange lijst) favorieten opslaan? Of is dat in dit geval onverstandig? Ik ben in voor alle tips....

Bij voorbaat dank!
Blitser

Gegeven dat het in andere webbrowsers op dezelfde manier misgaat doet mij vermoeden dat je anti-virus danwel anti-malware software die gesponsorde links blokkeert.

De interessante vraag is dus: Welk anti-virus programma gebruik je en welke anti-malware programma. Je zou als test even je anti-malware programma('s) tijdelijk kunnen deïnstalleren en kijken of dat een oplossing biedt. Biedt dat geen oplossing, ga dan in (daarna) ook in je anti-virus programmatuur kijken of er ergens iets is dat zich bemoeit met webpagina's.

Kijk ook je hosts bestand na. Staat daar meer in gedefinieerd dan 127.0.0.1 localhost
maak er dan een backup van, en haal de andere 'sites' even uit het hosts bestand. Herstart daarna even de computer, en kijk of het dan beter gaat.
Openen/aanpassen van het hosts bestand:
XP: Start -> Uitvoeren -> notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Vista: Maak een snelkoppeling naar
notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
op je bureaublad, rechtsklik erop, en kies Als Administrator uitvoeren.

Succes,

Tijs.

Karspersky

Gegeven dat het in andere webbrowsers op dezelfde manier misgaat doet mij vermoeden dat je anti-virus danwel anti-malware software die gesponsorde links blokkeert.

De interessante vraag is dus: Welk anti-virus programma gebruik je en welke anti-malware programma. Je zou als test even je anti-malware programma('s) tijdelijk kunnen deïnstalleren en kijken of dat een oplossing biedt. Biedt dat geen oplossing, ga dan in (daarna) ook in je anti-virus programmatuur kijken of er ergens iets is dat zich bemoeit met webpagina's.

Kijk ook je hosts bestand na. Staat daar meer in gedefinieerd dan 127.0.0.1 localhost
maak er dan een backup van, en haal de andere 'sites' even uit het hosts bestand. Herstart daarna even de computer, en kijk of het dan beter gaat.
Openen/aanpassen van het hosts bestand:
XP: Start -> Uitvoeren -> notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
Vista: Maak een snelkoppeling naar
notepad.exe %windir%\system32\drivers\etc\hosts
op je bureaublad, rechtsklik erop, en kies Als Administrator uitvoeren.

Succes,

Tijs.

Beste Tijs,

Ik gebruik Karspersky Internet Security en heb dit eens helemaal uitgezet. En inderdaad: de gesponsorde sites krijg ik nu ineens wel goed op het scherm... Kennelijk moet ik de instellingen van KIS even nalopen! Ik ben je reuze dankbaar voor je reactie!!

M.vr.gr.
Blitser

Fijn dat je nu een stukje verder bent richting een oplossing van je probleem! :thumb:

Zodra je het hebt kunnen uitzoeken en oplossen, kun je ons dan laten weten welke instelling er in KIS veranderd moet worden om het wél werkend te krijgen zonder dat je KIS in zijn geheel hoeft uit te schakelen? Dan kan het anderen ook helpen.

Tijs.

Fijn dat je nu een stukje verder bent richting een oplossing van je probleem! :thumb:

Zodra je het hebt kunnen uitzoeken en oplossen, kun je ons dan laten weten welke instelling er in KIS veranderd moet worden om het wél werkend te krijgen zonder dat je KIS in zijn geheel hoeft uit te schakelen? Dan kan het anderen ook helpen.

Tijs.

Beste Tijs,

Ik ben in gesprek met Kasperskylab om dit euvel op te lossen. Ik laat het zeker weten als het opgelost is!
Ik heb nog wel een andere vraag voor je en dat gaat over de hosts. Ik werk onder Vista en begrijp niet helemaal wat je bedoelt. Ik heb in ieder geval in "uitvoering" jouw link getypt en toen kreeg ik een kladblokbestandje. Daarin staat inderdaag de door jou genoemde 127.0.0.1 local host, en in de regel daaronder "::1 local host" uiteraard zonder aanhalingstekens. Als ik je goed begrijp hoort die laatste daar dus niet te zijn? Hoe kom ik in het echte hostbestand om dit te veranderen? Ben een goedwillende leek...

Met dank!
Blitser

[...]en toen kreeg ik een kladblokbestandje. Daarin staat inderdaag de door jou genoemde 127.0.0.1 local host, en in de regel daaronder "::1 local host" uiteraard zonder aanhalingstekens. Als ik je goed begrijp hoort die laatste daar dus niet te zijn? Hoe kom ik in het echte hostbestand om dit te veranderen? Ben een goedwillende leek...

Met dank!
Blitser

Je zat goed hoor, het is het hosts bestand waar je in aan het kijken was.
In Vista is het zo dat ook het zogenoemde IPv6 adres van localhost er staat, en dat is inderdaad ::1
[127.0.0.1 is het IPv4 adres van localhost].
Meer informatie hierover: hier
Vista is er alvast op voorbereid, vandaar dat het daar staat.
IPv6 adressering wordt momenteel nog vooral experimenteel gebruikt, maar gaat IPv4 adressering vervangen vanwege (o.a.) het 'opraken' van de IPv4 adressen.

Samenvattend: Er is dus niets mis met het hosts bestand, sorry voor de verwarring!

Tijs.

Laatst bewerkt:
Je zat goed hoor, het is het hosts bestand waar je in aan het kijken was.
In Vista is het zo dat ook het zogenoemde IPv6 adres van localhost er staat, en dat is inderdaad ::1
[127.0.0.1 is het IPv4 adres van localhost].
Meer informatie hierover: hier
Vista is er alvast op voorbereid, vandaar dat het daar staat.
IPv6 adressering wordt momenteel nog vooral experimenteel gebruikt, maar gaat IPv4 adressering vervangen vanwege (o.a.) het 'opraken' van de IPv4 adressen.

Samenvattend: Er is dus niets mis met het hosts bestand, sorry voor de verwarring!

Tijs.

Dank!! Ik houd je op de hoogte!
Blitser

KIS 2010 : probleem opgelost

Inmiddels heb ik het euvel gevonden: in de instellingen van Kaspersky heb ik de banner-blokkering opgeheven. Deze staat kennelijk standaard ingesteld op blokkeren in KIS 2010.
Hartelijk dank voor ieders meedenken!

Blitser

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan