• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

GoTo menu ?

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebe1938

Gebruiker
Lid geworden
15 sep 2014
Ik zoek een soort “goto” menu
Ik heb een spreadsheet van ca. 250 rijen lang en moet vaak van bijv. rij 10 naar rij 180 of zo.
Nu zou ik de rij nummers met de bijbehorend headers in een menu of zo willen hebben en dat als ik op de betreffende header klik ik gelijk naar die rijj toe ga.
Is er zo iets of is er zo iets te maken ?

Gerard

Gebe,

Ik zeg niet dat ik een oplossing voor je weet maar een voorbeeldje is vaak duidelijker dan een verhaal.
Dus plaats even een voorbeeld met daarin wat de bedoeling is.

Links boven in de 'namebox' kun je toch rechtstreeks het celnummer intikken waarna je toe wilt.

Ik zie helemaal nergens een "Name box"

Excel heeft altijd een name box:

excel_2003_name_box.png

Gebe,

Kijk eens wat je van deze oplossing vind.
De gebruikte macro is van Warme bakkertje

Het zou misschien mooier zijn als het doel wat hoger in beeld komt.

Bijlagen

Gebe,

Ik denk dat het nu goed werkt.
Het geselecteerde komt nu boven in de pagina.

Was vergeten de file te plaatsen.

Bijlagen

Laatst bewerkt:
Met deze file start het Userform gelijk.

Er blijft nu ook een regel boven het gezochte staan, wil je dit niet dan in de code de -1 weghalen.

Bijlagen

EA, het is wel handig als het knopje om de userform zichtbaar te maken weer tevoorschijn komt als je per ongeluk of expres de userform hebt weg geklikt.

Exel Amateur en Sylvester Ponten en anderen bedankt voor jullie inbreng.
Ik vind zowel de “dubbelklik” als het “Userform” bruikbaar, alleen heb ik de volgende problemen.

Dubbelklik – Ik begrijp, dat het een formule is (vergelijken) maar als ik deze velden kopieer naar een bestande sheet of de formule op een bestaande sheet invoer werkt de dubbelklik niet meer. Wat kan ik daar aan doen ?

Userform – Hoe krijg ik die in een bestaande sheet ?

Groet,
Gerard

PS nog een vraag inzake userform: als er nieuwe headers bijkomen of bestaande wijzigen, hoe pas ik dat aan ?

Laatst bewerkt:
sylvester-ponte,
bijna perfect

Ik denk te weten wat je bedoel maar krijg het nog niet voor elkaar.

Eigenlijk zou het zo moeten,
Per ongeluk het formulier sluiten,
dan het andere formulier met de knop om terug het formulier te tonen, zichtbaar maken.
op de knop klikken en het formulier sluiten en het formulier Overzicht weer tonen.

Dat wil mij nog niet lukken.

Misschien kun je een beetje helpen?

Gebe,

Als je beide bestanden open heb staan, kun je het formulier naar je bestand slepen.
Kijk wel even waar ik de ComboBox gegevens heb staan.
Dit moet je natuurlijk in je goede bestand ook doen.

voor de Dubbelklik: druk een op Alt F11
dan zie je de gebruikte code
deze code kun je kopiëren en plakken in je eigen bestand. achter de betreffende Blad

stel je wekt met het dubbelklikken in Blad3
kopieer dan eerst de code (eventueel zet je hen even in het kladblok)
sluit dit bestand.

open je eigen bestand
druk dan eerst op Alt F11
dubbelklik op het betreffen de Code Blad (links in beeld staan alle beschikbare code pagina's per blad)
en dan tekst van de code plakken

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan