• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Goto reference

Status
Niet open voor verdere reacties.

sandernoteborn

Gebruiker
Lid geworden
8 mei 2006
Hallo allemaal,

Ik heb in mijn excel sheet een aantal Goto.reference macro's. Nu is mijn excelsheet redelijk breed en de goto macro's betreffen maanden in een kalender. Deze kalender staat in kolom A.

Mijn kalender is gefreezed zodat als ik naar rechts op de pagina scroll de kalender blijft staan. Het nadeel is dat de macro's van de betreffende maanden (telkens de eerste van de maand) er als volgt uitzien:

------------------------------------------------------------------------------------------

Sub Sep()

ActiveSheet.Unprotect
Application.Goto Reference:=ActiveSheet.Range("A250"), scroll:=True
ActiveSheet.Protect

End Sub

------------------------------------------------------------------------------------------

Het nadeel is nu dat als ik ergens aan de rechterkant van mijn sheet sta bijvoorbeeld in cel AA27 en ik klik op een van de knoppen die bovenstaande macro bedient dan scrollt hij naar links. Terwijl ik niet wil dat hij terug gaat naar kolom A. Hij moet in dat geval alleen naar de cel (in geval van september 250) springen en niet naar A maar in AA blijven staan. Zodat ik niet nadat ik elke keer op een maand-knop heb gedrukt terug wordt gegooid naar kolom A. Ik heb al geprobeerd om de A te vervangen door * of ? maar dit werkt niet. Wat ik ook niet verwachtte. Heeft iemand een oplossing.

Hoop dat ik het probleem voldoende heb omschreven.

Alvast hartelijke dank

Gebruik onderstaande code:
250 = de regel waar je maand begint. Deze dus aanpasen.

Application.Goto Reference:=ActiveSheet.Cells(250, ActiveCell.Column), Scroll:=True

Jan van Asseldonk zei:
Gebruik onderstaande code:
250 = de regel waar je maand begint. Deze dus aanpasen.

Application.Goto Reference:=ActiveSheet.Cells(250, ActiveCell.Column), Scroll:=True

Super, dit werkt al, is er een mogelijkheid om deze zelfde functie ook te gebruiken op rij niveau.
Ik heb nu verschillende navigatieknoppen. De ene knoppen (12 maanden) maken gebruik van bovenstaande formule en hiermee kan ik verticaal scrollen. Kan ik deze ook gebruiken om horizontaal te navigeren? Zodat ik in feite coordinaten kan opzoeken in mijn sheet.

De ene scrollt naar de bijbehorende maand en de ander naar de bijbehorende kolom?

Iemand enig idee hoe die functie dan zal luiden?

Alvast bedankt tot nu toe!

Naar regel 250 in de aktieve kolom was:

Naar kolom 100 in de aktieve rij is:
Application.Goto Reference:=ActiveSheet.Cells(ActiveCell.Row, 100), Scroll:=True

De rest kun je dan zelf denk ik wel invullen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan