• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Gouden 11 Webquery

Status
Niet open voor verdere reacties.

latruwejelle

Gebruiker
Lid geworden
10 nov 2010
Berichten
9
Hallo,

Ik ben redelijk fanatiek bezig met de gouden 11, en werk momenteel aan een webquery die mij berekend wat de ideale opstelling zou zijn.Bekijk bijlage 113475
Zie bijlage.
Links heb je de webquery
Rechts de verschillende mogelijke opstellingen in het spel.
xls zou moeten bereken wat de best mogelijke totaalscore is per opstelling.
Nu zijn er zoveel parameters waar de vlookup rekening mee moet houden, dat ik er niet in slaag om dit in een formule te gieten:
1. Hij zoekt de hoogste waarde in kolom F, voor de respectievelijke posties AV, MV, VD, DM
2. Als een speler gekozen is, dan moet die uitgesloten worden, voor de volgende query (2 tot 3 aanvallers per ploeg) Het kan wel dat 2 spelers een zelfde score hebben!
3. Er mogen max. 2 spelers van een zelfde ploeg gekozen worden (kolom A)
4. Indien er ploegen mogelijk zijn met een zelfde eindtotaal, dan wint de ploeg met de laagste waarden (som van de waarden in kolom D).

Er zijn dus verschillende filters door elkaar van score, positie, ploeg tot waarde.

Kan iemand mij helpen met deze oefening?Bekijk bijlage g11_plscores.iqy.xlsx
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan