Gps Probleem Ipaq 6515

Status
Niet open voor verdere reacties.

pietprobleem

Gebruiker
Lid geworden
6 jan 2003
Ik heb TT 7 geinstalleerd op mijn 6HP Ipaq 6515 maar de interne GPS vertikt het om verbinding te maken.
Als ik een update van de GPS binnenhaal werkt ineens de Bluetooth niet meer (iets met een driver probleem wat voorheen niet zo was) en het geluid van de telefoon is ineens weg.
Wat ik ook probeer, het lukt niet, ook niet om het geluid terug te krijgen.
Als ik de telefon reset met een Hardreset is het geluid wel weer terug en werkt de Bluetooth weer goed maar moet ik alles opnieuw installeren en syncen.
Ik blijf hier liever niet mee aan de gang zul je begrijpen.,
De GPS heeft wel gewerkt dus is deze niet kapot maar ik weet niet meer hoe ik hem aan de praat krijg.
Wie kan aub mij helpen ?

Opgelost !

Zelf nog even verder gegoogled en hetvolgende gevonden:
In tegelstelling met wat je zou denken met een interne GPS moet in TT een andere GPS worden gekozen.
Dit moet worden:'Andere NMEA GPS'', stel deze in op baudrate 57600 en de poort (bij mij) op COM9. (probeer zonodig even de andere poorten).
Start TT met een route en laat deze BUITEN !! een fix maken (duurt de eerste keer wat langer) maar even geduld en........................
Tatdaaaaaaa !
Lopen als een............
Navigeren maar !
Doe er je voordeel mee.

Mvg,

Pieter.

Toevoeging

Bovengenoemda oplossing blijkt helaas niet voldoende.
Als extra dien je nog het tooltje gpsgate te downloaden en te installeren.
Hiermee kan je op je device een z.g. Virtuele Poort aanmaken waar de gps antenne gebruik van maakt.
Probeer het zelf maar even, het is niet moeilijk en nu werkt het goed.

Mvg,

P.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan