GPS probleem TomTom XL One

• Onderwerp starter Onderwerp starter mew
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

mew

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
8 jan 2010
Heb een TomTom XL One. Gekocht jan 2008. 1e versie met SD-slot onder in het toestel.
Het volgende probleem heb ik al bijna een jaar.
Ondanks updates via TomTom Home 2 duurt het vaak een half uur tot er GPS-ontvangst is maar nog vaker komt er helemaal geen GPS-verbinding tot stand. Ook niet met de externe antenne en in een vrije omgeving buiten de auto.
Wanneer er GPS-ontvangst is, blijft dit goed zolang de XL ingeschakeld blijft. Schakel ik de XL op dezelfde plaats na enkele uren weer aan dan komt er vaak helemaal geen GPS-ontvangst meer tot stand.
Het vreemde is dat in het scherm met de GPS-status wel 4 tot 8 of meer grijze kolommen verschijnen waarvan de hoogte afhankelijk lijken van de ontvangst en ook in hoogte iets bewegen. Zelfs met bijvoorbeeld 6 kolommen geheel grijs tot in hun bovenste stand worden de kolommen niet blauw dus geen GPS.
Helaas heb ik mijn eerste back-up pas na een jaar doorgevoerd.
Ben bezig met Helpdesk van TomTom maar krijg het idee dat ik de XL mag gaan opsturen.

Iemand een idee wat het probleem zou kunnen zijn?
Weet iemand wat de grijze kolommen nou precies weergeven?

Bij voorbaat dank, Wil.

Als je hier al bijna een jaar mee speelt, dan vraag ik me af waarom je het ding niet al eerder hebt aangemeld voor omruil door TomTom.

Natuurlijk kun je wachten totdat iemand met een reactie komt, maar als de helpdesk van TomTom je al niet kan helpen, dan lijkt mij het apparaat gewoon kapot.

Tijs.

Hr. Mennomulder. Dank voor de tip.

Hr. Dnties. Defect of software probleem lijkt mij ook wel duidelijk. Mijn verwachting op dit forum was dat misschien iemand eenzelfde probleem heeft gehad of iemand die precies weet hoe de GPS-kolommen functioneren.
Even de uitleg over mijn beweegredenen. Een jaar geleden was de garantie ook al verlopen. TomTom Helpdesk deed enkele tips (o.a. clear flash) en het apparaat leek het weer te doen om weer snel te vervallen in het oude GPS-probleem. Hierdoor leek mij het probleem software te zijn en geen hardware. Op mijn vraag aan TomTom destijds waar ik aan moest denken bij reparatie kwam geen enkele reactie. Halfords (leverancier) meldde dat alleen het onderzoek al minstens € 50 zou bedragen. Na onderzoek zou ik dan hoogst waarschijnlijk voor de keuze komen te staan: een hoge reparatierekening of € 50 onderzoekkosten en nog steeds defect. Er werden destijds ook allerlei "goedkope" routeplanners aangeboden. Dus als en zolang de TomTom het deed, heb ik de ellende maar geaccepteerd. Nu erger ik er mij helaas steeds meer aan. Maar ja, achteraf........

Ok, duidelijk verhaal. Hopelijk kom je op het TomTom forum aan de antwoorden die je zoekt.

Tijs.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan