gpt partitie + xp = help

Status
Niet open voor verdere reacties.

xvilo

Gebruiker
Lid geworden
14 dec 2008
Berichten
492
hoi,
mijn xterne hd doet het noet meer in schijf beheer geeft hij aan dat het een beveiligde gbr partie is.

mijn vraag is hoe kan ik dat oplossen zonder mijn harde schijf te formateren en of geen bestanden kwijt te raken

mvg
xvilo
 
Mogelijk dat met het tootje PTedit32 de schijf weer beschikbaar gemaakt kan worden. Dit tooltje van Symantec is van deze ftp-site te downloaden: ftp://ftp.symantec.com/public/english_us_canada/tools/pq/utilities/

Downloaden, unzippen en er kan mee gewerkt worden. Er is geen install.
Alles draait om het type wat PCedit aangeeft. Kijk even welk type een "normaal"functionerende schijf/partitie heeft (ik dacht type 07 uit mijn hoofd, maar weet dat niet meer zeker) en kijk of het type van de niet goed werkende schijf/partitie ook dat type heeft. Zo niet, verander dat dan met deze tool.
 
Start een command prompt en:

tiep: "diskpart"

tiep: "list disk" (je ziet je schijven met een nummer ervoor)

tiep: "select disk 1" (of disk 0, of 2 of 3 enz - kies de schijf in kwestie)

tiep: "clean" (GPT partitie wordt gewist)

Daarna kan je je schijf weer opnieuw partitioneren.
 
hoi,
mijn xterne hd doet het noet meer in schijf beheer geeft hij aan dat het een beveiligde gbr partie is.

mijn vraag is hoe kan ik dat oplossen zonder mijn harde schijf te formateren en of geen bestanden kwijt te raken

mvg
xvilo

Start een command prompt en:

tiep: "diskpart"

tiep: "list disk" (je ziet je schijven met een nummer ervoor)

tiep: "select disk 1" (of disk 0, of 2 of 3 enz - kies de schijf in kwestie)

tiep: "clean" (GPT partitie wordt gewist)

Daarna kan je je schijf weer opnieuw partitioneren.

ok
1e
het programmatje doet het niet op mijn xp

2e

dan ben je toch alles kwijt ???
 
Wat doet het niet bij PTedit? Ik heb hem net even op mijn eigen PC gedownload, unzipped en gexecute en hij deed het gewoon?
 
Wat doet het niet bij PTedit? Ik heb hem net even op mijn eigen PC gedownload, unzipped en gexecute en hij deed het gewoon?

ik krijg dit

16-bits MS-DOS subsysteem

C:\docume~1\SEM~1.thu\bureau~1\ptedit.exe
een toepassing heeft gebropeerd direct de vaste schijf te gebruiken, hetgeen niet ondersteundkan worden.dit kan een onjuist fucntioneeren van de toepassing tot gevolgen kan hebben. kies sluiten om de toepassing af te sluiten.
 
Hoi !

Oplossing van @mrmusic lijkt me heel wat eenvoudiger; die zou ik ook aanbevelen !

Greetz,

Harry.
 
ik krijg dit

16-bits MS-DOS subsysteem

C:\docume~1\SEM~1.thu\bureau~1\ptedit.exe
een toepassing heeft gebropeerd direct de vaste schijf te gebruiken, hetgeen niet ondersteundkan worden.dit kan een onjuist fucntioneeren van de toepassing tot gevolgen kan hebben. kies sluiten om de toepassing af te sluiten.

Ik vermoed dat u de DOS versie heeft gedownload (ptedit), de windows versie (ptedit32) zal die boodschap niet geven. Overigens komt de Windows versie wel met de mededeling dat het een potentieel gevaarlijk programmatje betreft, en dat klopt. Het kan de specifikaties van de HD veranderen, maar dat is ook precies wat er nodig is. Als alles correct gedaan wordt zal de inhoud van de betreffende HD niet om zeep geholpen worden. Overigens ben ik het er mee eens dat de methode van mrmusic eenvoudiger is, maar dan is wel alle data foetsie end at wilde u niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan