GPU Acer 7720 oververhit en valt uit.

Status
Niet open voor verdere reacties.

bjorn86

Gebruiker
Lid geworden
23 jun 2010
Beste leden,
dit probleem heb ik nu al een tijdje en vanalles geprobeerd maar zonder succes.
Ik kan gewoon gebruik maken van mijn laptop wanneer ik geen zwaar belastende applicaties draai.

Ik heb een Acer 7720.....MN met een gforce 8600M GT 512mb-1024mb

Het probleem begint wanneer ik het simpelste spel al opstart. Call of duty 1 of battlefield 1942 ect.
Mijn GPU temp gaat bij de lage instellingen naar de 98C of hoger 102C tot hij uitvalt.
Idle is die 62C wat wel normaal is. CPU blijft wel op normale tempreratuur....

-Ik heb hem stofvrij gemaakt,
-Koelpasta gecheckt.
-Beschermings klep eraf houden helpt wel een beetje omdat ik er ook een fan onder heb staan,
Maar een laptop is om mee te nemen en een fan ga ik niet overal meeslepen. Plus er hoort bescherming overheen.

Helaas is de garantie net verlopen. Tenminste bij acer krijg je een jaar ter wel je recht heb op 2 jaar... heel raar maarja..

Dusja ik ben ten einde raad de laptop is voor derest nog prima.

Advies wat ik nog kan proberen..?:(

Foto023.jpg

Foto024.jpg

Foto025.jpg

Laatst bewerkt:
De fan op je GPU draait toch wel of zit er geen op ?
Of is het 1 fan voor zowel je CPU als je GPU ?

groeten Marcel

Bekend probleem bij deze Acer serie, zowel de 7720 als de 7520.

Helaas is de koeling van de videochip ruim onvoldoende, is een fout in het ontwerp/de productie

Vreemd dattie het wel altijd goed gedaan heeft.
Tenminste dat denk ik, ik neem aan dattie geen laptop openschroeft die nog binnen de garantie zit.

Groeten Marcel

Het is 1 fan voor zowel CPU als GPU

---------------------

Dus er is niks aan tedoen? beter fan weet ik het?

alvast bedankt voor de reactie.

Vreemd dattie het wel altijd goed gedaan heeft.
Tenminste dat denk ik, ik neem aan dattie geen laptop openschroeft die nog binnen de garantie zit.

Groeten Marcel

Door die productie/ontwerpfout, krijgt de te hoge temperatuur steeds een grotere invloed op de hardware, die het tenslotte begeeft (solderingen bijvoorbeeld)

Door die productie/ontwerpfout, krijgt de te hoge temperatuur steeds een grotere invloed op de hardware, die het tenslotte begeeft (solderingen bijvoorbeeld)

Helemaal duidelijk, dank je

Groeten Marcel

een grotere invloed op de hardware, die het tenslotte begeeft (solderingen bijvoorbeeld)

Dat ie uitvalt is uit beveiling toch? Of bedoel je dat die met een beetje pech over een half jaar uitgebrand is?

Ik ga vanmiddag even wat nieuwe pasta halen wie weet stel ik daarmee de executie uit.
Acer zal ik niet meer kopen...

Ik ben bang dat je laptop, net als al die andere, binnenkort de geest geeft.

Koelpasta is wel leuk, maar het gaat niet om de processor, maar de videochip

Ik ben bang dat je laptop, net als al die andere, binnenkort de geest geeft.

Koelpasta is wel leuk, maar het gaat niet om de processor, maar de videochip

De GPU wordt toch ook gekoeld dat is de rechter kant (zie foto)
Ook daar zit pasta onder ik wou die vervangen met wat nieuwe.

Proberen om het uit te stellen kan je het natuurlijk altijd

Ook daar zit pasta onder ik wou die vervangen met wat nieuwe.
Zal misschien iets schelen maar koelpasta is niet om te koelen maar om de warmte overdracht te vergemakkelijken.
Suc6 in ieder geval en we horen het wel als ie overleden is, snifff :(

groeten Marcel

Schiet me wat te binnen.
Is het mogelijk om de videokaart te downgraden?
Alleen met spellen valt die uit. Dat is het meest irritante. Als de performance wat minder worden en uitvallen verholpen wordt ben ik al stuk blijer dan nu.

Alvast harstikke bedankt voor de reacties. Geeft mij al een beter beeld van de status van me laptop.

Wat tijdelijk kan helpen is het volgende:

Neem een muntje van 5 eurocent. Goed schoonmaken.
Plaats dat muntje (met koelpasta uiteraard) tussen de koeling en de videochip.
Daardoor krijg je in ieder geval een betere koeling, omdat je het koperen koel-oppervlakte daarmee vergroot en de ruimte tussen chip en koeler verder opvult.

Acer verantwoordelijk? Overleden GPU Acer 7720 (Productie fout?)

Ik heb het trucje met het muntje geprobeerd. Op zich een minimale verbetering...
Vorige week is de videokaart overleden.

Wat ik me dan af vraag...
Als het een productie fout is.. dan is acer toch verantwoordelijk ik heb mijn laptop geregistreerd toen ik hem kocht + hij is al een keer weg geweest voor iets kleins. Dus ze weten dat ik in het bezit ben van dat type laptop.

Zijn ze dan eigenlijk niet verplicht mijn laptop terug te vragen om het te verbeteren.

Een kapotte auto mogen ze je ook niet in laten rijden..

Hoi,

Ik was op zoek bij Google om een betere GPU te kopen voor exact deze laptop. Ik heb een 8400M GS.
En die is ietsjes te verouder om de nieuwere spellen te spelen.
Kom ik dit forum tegen en laat ik nu het zelfde probleem GEHAD hebben. :D

Dit advies zal wel te laat komen voor de OP, maar voor anderen met gelijkwaardig probleem (op evt. andere systemen), wel vrij handig.
Ik dacht zelf dat het kwam omdat de kat mijn laptop gebruikte als verwarming, heb daarom nooit gezocht naar dit probleem.
Is voor mij nieuws dat dit een productiefout zou zijn.

Maar goed, wat ik heb gedaan;

Het leek mij een probleem van het hele cirquit, van Chipset to GPU tot CPU.
Het muntjes truukje is me veel te link, want het dient een effen oppervlak te zijn, je koelpasta gaat koken tussen de "open" delen van een stuiver.
En dat is niet goed.

Dus ik heb het gehele koelsysteem los gehaald en heel erg goed schoon gemaakt.
Zat een laag stof in die ik uiteraard ook heb weg gezogen.
Heb de pasta van de Chipset, GPU en CPU goed verwijderd met een stofvrije doek en een zeer hoogwaardige pasta van Coolermaster o.b.v. zilver deeltjes tussen gepropt en alles weer vast gemaakt.

Voor mij werkt het nu echt prima perfect! Was er echt gelukkig mee.
GPU komt nu niet hoger dan 72 graden, nóg aan de hoge kant, maar hij valt niet meer uit van de hitte en alles wordt weer goed geleidt.
Ondanks dat die accu van (lees: álle) deze Acve laptop echt slecht is, is de hardware zeer zeker niet aan vervanging toe.

Iig heel veel succes!

@Sover3igN:Welkom op Helpmij...

Dank voor de toevoeging en jou ervaring.
Maar topic gaat nu wel op slot.Topic is uit 2010 en zou normaal gesproken in ruste mogen blijven.

Mvg,
Frank Wannet
moderator Helpmij.nl

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan