GPU + AUX erg heet

Status
Niet open voor verdere reacties.

davepinda

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
13 mrt 2008
Wie o Wie kan me helpen.

Heb zojuist zelf een hele pc in elkaar gezet maar ik ruik een brandluchtje wat op brandend plastic lijkt.

Ik heb speedfan en everest home gedraaid en bij beide temp checks geeft hij een aux temp van 122 graden C aan en een GPU of Core van 76 graden C.

Inhoud
moederbord: Asus P5KC
Voeding: Zalmann 500 watt heatpiped
CPU: Core 2 Duo E8400 (3 GhZ, 6MB)
Videokaart: Asus E8500GT Silent
Geheugen: OZC PC6400 2 X 2048 MB
HDD: 1 Maxtor 160 GB (IDE) + 1 Seagate 320 GB (S-ATA)

Die AUX van Speedfan zgt niet zoveel, maar die core of gpu temp in Everst van boven de 70 graden is echt niet goed!!

Processorkoeler goed gemonteerd? Fan van de koeler goed aangesloten? Koelpasta gebruikt?

Die AUX van Speedfan zgt niet zoveel, maar die core of gpu temp in Everst van boven de 70 graden is echt niet goed!!

Processorkoeler goed gemonteerd? Fan van de koeler goed aangesloten? Koelpasta gebruikt?

Ik heb de processorkoeler naar mijn weten goed gemonteerd en als ik de kast open heb en aanzet draait de koeler direct. Tevens heb ik ook voldoende koelpasta aangebracht tijdens de installatie. Vind het alleen zo vreemd dat de GPU temp zo hoog ligt. In Speedfan geeft hij aan dat de CPU op 34 Graden zit en de Core op 76 graden, neem aan dat dit de totale GPU is? want in Everest staat dan bij GPU 76 graden wat vergelijkbaar is met de Core.

Tips?

het klopt toch echt niet hoor.

1 heb je een cpu koeler met pasta er al op geplaats of een zonder pasta dat je zelf wat,
op deed ? als het een was waar al past op zat heb je dan wel de folie laag verwijderd ?

2 porbeer te localizeren waar dat luchtje vandaan kom

gpu is temp beeld kaart in jou geval Asus E8500GT Silent

cpu is temp processor in jou geval de intel.

Laatst bewerkt:
het klopt toch echt niet hoor.

1 heb je een cpu koeler met pasta er al op geplaats of een zonder pasta dat je zelf wat,
op deed ? als het een was waar al past op zat heb je dan wel de folie laag verwijderd ?

2 porbeer te localizeren waar dat luchtje vandaan kom

gpu is temp beeld kaart in jou geval Asus E8500GT Silent

cpu is temp processor in jou geval de intel.

CPU koeler was zonder pasta maar die heb ik er zelf opgesmeerd en geod verspreid maar ik denk dus dat ik het al weet. De aux is niet van belang begrijp ik en de GPU is van de videokaart. De CPU is 34 Graden dus die zit wel goed dan. Alleen dat rar brandluchtje klopt niet helemaal. kan het ook van de IDE kabel afkomen die naar de brander toe gaat?

Is het niet gewoon nieuwigheid?
Ik kan het vanaf hier niet ruiken natuurlijk maar nieuwe systemen gaan wel vaker ruiken als ze warm worden.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan