GPU Crossfire fan draait niet? Doet niks?

Status
Niet open voor verdere reacties.

alex93

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2012
Berichten
17
Hallo!


Mijn systeem:

i3 3220
4GB Corsair 1600 Mhz
600 watt OCZ StealthXStream voeding
AsRock B75 Pro 3-M

Samsung 20'' Synchmaster 206bw

Wat ik heb gedaan:

1. Oude 7770 in eerste PCI-e slot gedaan, dan start hij op. (Geen problemen)
2. Nieuwe erbij gestoken en bridge aangesloten, dan krijg ik geen beeld en de fan draait van de nieuwe 7770 draait NIET.
3. Als ik alleen de nieuwe 7770 erin steek, dan krijg ik hetzeflde probleem als bij stap 2, geen beeld en de geen fan die draait..

Een DOA lijkt me sterk, heb namelijk vandaag de kaart al omgeruild, zelfde probleem.. wie o wie kan mij helpen? :confused:
 
heb je de software verwijderd van je oude kaart
voeding goed aangesloten
brug tussen de 2 kaarten geplaatst
 
Heb windows opnieuw geinstalleerd, nieuwste software gedownload en geinstalleerd.

Voeding goed aangesloten, allebij 1 6 pin connector en ook de brug er tussen gezet.

Ik kreeg wel een andere kaart dan dat ik had, waarschijnlijk alleen een new design? Ik had deze kaart in november 2012 gekocht: http://upload.hardver-teszt.hu/imgs/tests/2012/500/sapphire-hd-7770-oc-eyefinity-14-b.jpg

En deze kaart kreeg ik gister van Dixons mee: http://www.techpowerup.com/gpudb/images/b666.jpg

Allebij een 7770 Ghz Edition, zal niet uitmaken voor crossfire toch?
 
je moederbord heeft geen 2 PCIe x16 sloten maar 1 dus je kunt geen crossfire draaien op dat moederbord http://www.asrock.com/mb/Intel/B75 Pro3-M/
de poort waar je nieuwe kaart in zit is niet geschikt voor die videokaart
het slot waar je nieuwe kaart nu in zit is je PCIe x4 slot

je zult zien als je de nieuwe kaart in het slot van de andere doet dat hij het wel doet
 
Laatst bewerkt:
Dat verklaart een hoop.. dan moet ik mijn geld maar terug vragen.
 
ik weet niet of je de oude kaart ook nog terug kunt brengen...
zo ja, zou ik dat doen+die nieuwe en dan heb je geld om een 7870XT te kopen ;)
 
@bfortbattle De link die je zelf geeft!!! staat toch duidelijk dat het mobo Crossfire wél ondersteunt.

Expansion / Connectivity
Slots - 1 x PCI Express 3.0 x16 slot (PCIE1: x16 mode)
- 1 x PCI Express 2.0 x16 slot (PCIE2: x4 mode)
- 2 x PCI slots
- Supports AMD Quad CrossFireX™ and CrossFireX™


*PCIe Gen3 is supported on 3rd Generation of Intel® Core™ i5 and Core™ i7 CPUs.
 
ja de PCIe x16 poorten kun je gebruiken met crossfire maar dan moet je er wel 2 van hebben
het gaat over de poort niet over het mobo staat er alleen een beetje raar


EDIT: staat duidelijk dit 1 x PCIe 3.0 x16 Slot, Supports AMD Quad CrossFireX™, CrossFireX™
PCIE Gigabit LAN
1x PCIe 3.0 x16 slot!
 
Laatst bewerkt:
Volgens de specs van dat mobo, heeft hij wel degelijk 2 PCI-e slots, 1 PCI-e x16 3.0, en 1 PCI-e x16 2.0, dus is er iets anders aan de hand.
Normaal gesproken zijn lagere PCI-e slots backward compatible.
 
Laatst bewerkt:
Ja en 1x PCI-e 2.0 toch, ik hoor net van iemand dat dat ruim voldoende moet zijn voor een HD 7770?

Trouwens als ik die nieuwe 7770 kaart in de andere slot doe, alsnog draait die fan niet en gebeurt er NIKS..
 
Laatst bewerkt:
doe de oude kaart NIET in het verkeerde slot dan
het punt is dat het ene slot (x16 modus doet)
en de andere (x4 modus)
dus het kan niet
 
Laatst bewerkt:
Hoe bedoel je precies? het zijn gewoon dezelfde kaarten toch? alleen heeft die 'nieuwe' een ander uiterlijk gekregen. Ik heb nu de 'oude' in het bovenste PCI-e slot zitten, maar als ik die 'nieuwe' 7770 eronder steek, gebeurt er niks.
 
die nieuwe zit er nu niet in, anders doet me PC helemaal niets. Ik heb alleen die oude 7770 in het bovenste PCI-e slot zitten (de x16 denk ik?) zodra ik die nieuwe 7770 erin doe (in het slot eronder, x4) , gebeurt er niks, fan draait niet, en me pc start ook niet op (geen beeld).

Iemand van Tweakers zegt het volgende:
Je hebt er 2, de 2e draait echter op x4. Deze snelheid is echter RUIM voldoende voor een HD7770.
 
@alex93 Dat je beter een goede snelle kaart kan aanschaffen, is idd een betere optie.
Maar het is onzin dat een crossfire opstelling van 16x/4x niet mogelijk zou zijn, dat klopt gewoon niet, dat je performance moet inleveren is wel duidelijk.
"bfortbattle Dus vraag ik me af waar je die informatie vandaan hebt.
 
ik geef je net de site van asrock waar staat dat de PCIe 3.0 x16 (x16 modus) crossfire ondersteunt
maar de PCIe 2.0 x16 (x4 modus) NIET, of te wel de 2e poort is ongeschikt voor crossfire dus als je al een videokaart in dat slot wilt gebruiken kan het niet in crossfire en lever je meer performance in
 
Laatst bewerkt:
@alex93
3. Als ik alleen de nieuwe 7770 erin steek, dan krijg ik hetzeflde probleem als bij stap 2, geen beeld en de geen fan die draait..

Is dat in de 16x slot, de bovenste of in de 4x slot, de onderste.
Als die het helemaal niet doet, is, denk ik dan, de kaart de schuldige...
 
Dat is in de bovenste, de x16. Ik zit er zwaar aan te denken om mijn geld terug te vragen (97 euro) en mijn kaart die ik nu heb (de werkende) gewoon te verkopen voor +-70 euro zodat ik 1 kaart kan nemen van die prijs..

Wat is een leuke kaart voor rond de 170 euro?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan