GPU Crossfire fan draait niet? Doet niks?

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Alex, je had ten eerste natuurlijk nooit een HD 7770 in crossfire opstelling moeten zetten, dat is net zoals twee Golf TDI's bezitten en zeggen dat je bezit gelijk staat aan een Mitsubishi Evo. Je had beter een goede kaart kunnen kopen, zoals een GTX 660 of een HD 7870. De HD 7870 XT is de allerbeste optie, die kaart is op de chip van de HD 7950 gebaseerd en kan gamen als een tierelier. Wel is de kaart lawaaierig dus je moet hem niet nemen als stilte je eis is. De Club 3D is de stilste van de HD 7870 XT, Sapphire verkoopt er ook een.
Voor €160 - 170 kan je trouwens een HD 7850 1 GB kopen, die kaart heb ik zelf, en die kan ook prima zware games aan. Verwacht echter niet dat je games als Crysis 3 in full HD met meer dan 40 FPS kan spelen, want daar is ten eerste het videogeheugen niet voor (op full HD heb je eigenlijk 2 GB nodig) en ten tweede is de chip niet krachtig genoeg. Als je een echte hardcoregamer bent moet je wel tenminste €200 aan je videokaart besteden, vind ik. Ik game echter niet de hele dag en heb (nog) geen hele zware games.

EDIT: nee, dat is de gewone HD 7870 anders stond er uiteraard XT achter. Ik zou geen videokaart bij Dixons kopen, puur omdat ze geen goede technische dienst hebben die gelijk een kaart kan testen als hij kapot is. En geloof me, videokaarten worden heel vaak kapot geleverd (iets mis gegaan tijdens transport, kapotte chip e.d.). Als je dan terug gaat en je laat de kaart door hun testen zullen ze je bijna altijd direct een nieuwe geven.
 
Laatst bewerkt:
Duidelijk. Ik ga maar is kijken naar een nieuwe kaart dan .. de Club 3D 7870XT is goedkoper als de Sapphire, maar las dat de Sapphire beter koelt, maakt dat veel uit? Vind namelijk een stille PC wel lekker.

Ik speel op dit moment Battlefield 3, heb geen Full HD scherm, 1680x1050 nu. Wil gewoon Battlefield 3 op een mooie hoge setting kunnen spelen en voor de komende paar jaar klaar zijn.
 
Laatst bewerkt:
doe de oude kaart NIET in het verkeerde slot dan
het punt is dat het ene slot (x16 modus doet)
en de andere (x4 modus)
dus het kan niet

fout x4 modus vertraagt de boel alleen, maar het werkt wel!
in dit geval zullen beide kaarten in x4 modus draaien om crossfire optimaal te laten draaien

voor de crossfire ondersteuning zelf maakt het dus niet uit of de modus x4 x8 of x16 is zolang het slot lengte maar x16 is

maar voor optimale snelheid maakt het wel uit
de HD7770 Ghz edition kan het beste in een X8 X8 opstelling staan voor optimaal gebruik maar hij zou het ook in een x4x4 opstelling moeten doen
 
Laatst bewerkt:
De 7870 XT past wel gewoon allemaal hoop ik dan maar he :D?

Zoja, welke moet ik dan nemen? Je hebt weer een aantal versies, scheelt niet heel veel in prijs, maar welke is het beste?
 
@firestorm, precies, x4, x8 of x16 zijn modussen en geen bustypen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan