GPU Fan

Status
Niet open voor verdere reacties.

svennetje

Gebruiker
Lid geworden
2 sep 2008
Berichten
420
Hoi, weet iemand wat het betekent als de GPU Fan 35.0 % is? Betekent dat dat de videokaart maar 35% trekt en dat ie eigenlijk veel beter zou kunnen presteren?
 
Nee, 35% van de totale snelheid dat de ventilator in je videokaart kan draaien.
 
Maar mn 9600 GT heeft nu geen voeding. Zullen de prestaties toenemen als ik er bijpassende voeding voor koop die ik ook op de videokaart kan aansluiten? (6 pins PCIe)
 
Ja, sterker nog, dat had al gemoeten als je uberhaupt beeld wilt hebben.
 
Nou beeld heb ik al hoor. Ik kan ook gewoon Vancouver 2010 al spelen:cool:
 
Als ik jou was zou ik gewoon een voeding halen (Er zijn geen aparte stekkers voor) die een PCIE 6 polige aansluiting heeft. Gewoon voor de zekerheid.

Jou videokaart krijgt namelijk net genoeg stroom via de PCIe aansluiting op je moederbord.
 
Ja ik ga die nieuwe voeding wel halen ja. Schijnt 400 W nodig te hebben. Ik vroeg me alleen ff af of de videokaart dan nog beter gaat presteren, in games bijvoorbeeld?
 
Nee, zal niet vooruit schieten denk ik. Wat je dan wel weet, is dat je videokaart voldoende stroom krijgt.
 
Nee, zal niet vooruit schieten denk ik. Wat je dan wel weet, is dat je videokaart voldoende stroom krijgt.

Nou moet ik je toch wel even verbeteren, eerst zeg je dat de kaart net genoeg heeft voor beeld, dan beweer je dat de prestaties nauwelijks zullen verbeteren, ik denk eerder dat de prestaties juist veel erop vooruitgaan, games zullen op hogere settings te spelen zijn.

Ten tweede, er zijn weldegelijk stekkertjes te koop om twee molex aansluitingen om te zetten naar een PCI-e 6 pins connector omzetten. Deze werden voorheen bij de Radeon 34XX serie gebruikt. Nu minder omdat ze minder stabiel zouden zijn maar ze zijn er weldegelijk
 
ik denk eerder dat de prestaties juist veel erop vooruitgaan, games zullen op hogere settings te spelen zijn.

Bijzonder, meestal, (als vergelijking) er een onderdeel te weinig stroom krijgt zodra het meer stroom nodig heeft, valt het uit, of werkt het niet. Dus TS zal er dan waarschijnlijk niet op vooruit gaan, anders hadden we het al wel eerder gelezen dat de pc/beeld ineens uitviel tijdens het gamen.
 
Ja die heb ik al gezien, maar mijn voeding levert maar 216 W, en ik heb gelezen dat de 9600 GT ongeveer 400W nodig heeft (zal wel ietsjes minder zijn, maar 216 is wel heel weinig).
Daarom denk ik dat als ik dat kabeltje aansluit, dat hij nog steeds niet voldoende stroom krijgt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan