GPU overklokken

Status
Niet open voor verdere reacties.

sanoj123

Gebruiker
Lid geworden
11 mrt 2007
Ik heb een oude pc met een Pentium III (1Ghz) en 256mb ram. Nu zou ik de grafische kaart (een Nvidia GeForce2 MX/MX 400) enkele hz'tjes omhoog willen halen. Nu is mijn GPU niet gekoeld, en voorlopig werkt hij prima. Als ik hem ga overklokken, ben ik bang dat hij het zal begeven. Weet iemand hoe warm een GPU kan worden? Er staat geen temperatuursensor op, maar ik kan er nog wel aankomen. Ik heb antialiasing en anisotropische filtering al uitgeschakeld met A-tuner.

Er zit geen temperatuur sensor op jou kaart, dus je zal dit niet via software kunnen meten.

Laatst bewerkt:
nee je hebt geen tempsensor

adviseer je eigenlijk om niks te doen met die kaart

zoveel kun je uit een mx400 toch niet halen

ik heb rivatuner maar waar kan je dat doen hoe ver die kan want snap er niks van

je kan het better zo laaten hoe die is gaat het ook niet stuk.
veel winst is toch niet te behaalen uit deze kaart op.

sorry maar ik kan nergens scan artifacts vinden kan je zo vriendelijk willen zijn om het stap voor stap uit te leggen:thumb:

wil je eerst wel ff vragen waarom je wilt overclocken en wat je ermee wilt en denkt te bereiken

doe je het niet goed ben je kaart kaput kwijt

welke kaart heb je nu?
en je systeem moet het ook aan kunnen

was ff benieuwd maar ikweet wat de risico's zijn zoals overhit en dit en dat

mijn kaar is nvidia geforce 7500le turbocache tot 512mb (256Mb eigen geheugen) +purevideo

niet aankomen

ook daar is toch niet of nauwelijks wat uit te halen

en al klok je dan maar 20mhz over je merkt dat toch niet

en ik vroeg me ook af.. hoe warm mag mijn videokaart maximaal worden ? kheb een stock cooler.. en heb eigelijk geen idee welke op mijn videokaart past, als ik hier hulp bij zou kunnen krijge zou dat fantastisch zijn :) kheb een XFX 7600GT 256MB 580M

zal die wel het zelfde zijn net als die van mij 62 graden idle. stressed 75-80 graden

hmm kheb em nu dus overgeclockt.. idle 45 graden.. en stressed 58/60 graden,

core clock:
Standaard : 580 , OC : 644

Memory clock:
Standaard : 750 , OC : 783

opzich wel mooi dacht ik ? naja dit is me eerste overclock met me gpu :) dus moet nog lere :P

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan