GPU Temperatuur

Status
Niet open voor verdere reacties.

Frozone

Gebruiker
Lid geworden
30 apr 2008
Uhm nou ik had naar aanleiding van Modaq een nieuwe video kaart gekocht.

de XFX 8600GTS 512 Mb met Fan, etc.

Nu is de vraag of de temperaturen normaal zijn,

idle is ie nu rond de 56 graden na een game (Test Drive Unlimited) rond de 67 vie everest.

alles op high en 4x aa.

Is deze temperatuur normaal? de grens ligt volgens nvidia op 127

Ohja, ik kon nergens in de bios vinden of ik mijn onboard vid kaart uit kon zitten maar hij werkt prima :S

Laatst bewerkt:
niet abnormaal hoog of laag.

geen zorgen maken.

en in je bios uitzetten hoeft in de meeste evallen niet.gaat vanzelf

Maar wat is zon beetje de maximale temperatuur die ik kan aanhoude?

hoe koeler hoe beter.
denk dat dit voor die kaart al mooie themps zijn.

met call of duty 4 is die rond de 74 :S, kan dit voor de kaart?

76 is aan de hoge kant,maar dit kan zeker geen probleem zijn,,, zolang als die niet tegen de 90 slaat (standaard) is het goed :)

Ik zat er aan te denken om er nog een case fan in te zetten, is dit slim of moet ik hem gewoon vervangen met een zalman ?

casefan is altijd handig, kost niet veel , voor 8 euro heb je er eentje met een paar mooie ledjes erop als lichteffect op www.azerty.nl , maar andere koeler is niet nodig, zijn gewoon normal temps ;)

voor op je gpu?

zou ik voor een zalman gaan
maar nodig is het niet.
maar ja hoe lager hoe beter

zelf afwegen dus

76 is aan de hoge kant,maar dit kan zeker geen probleem zijn,,, zolang als die niet tegen de 90 slaat (standaard) is het goed :)

76 is niet aan de hoge kant .... (dat is idle bij mij)
110 als ik cod4 speel! (1x vastloper gehad!)
GeForce 7500LE

Laatst bewerkt:
76 is niet aan de hoge kant .... (dat is idle bij mij)
120 als ik cod4 speel! (1x vastloper gehad!)
GeForce 7500LE

120 is wel extreem hoog, is die soms zonder fan ? ik zou als ik jou was een ander koelertje/kaart kopen

Ik heb 8800GT kaartjes en zit idle rond de 50-55 (afhankelijk van de kamper temperatuur) en tijdens gamen op zo'n 60-65. En dat is met de fans op nog geen 30%.

Ik heb 8800GT kaartjes en zit idle rond de 50-55 (afhankelijk van de kamper temperatuur) en tijdens gamen op zo'n 60-65. En dat is met de fans op nog geen 30%.

bij mij loopt die met de fan op 33% , na 1-2 uur crysis op n 53 graden, ik heb dan wel de dikste standaard koeler die je krijgt op een 8800GT, de Golden Sample van Gainward ,

nee hoor , zit gewoon een standaart mini cooler op !
naja tussen de 110 /120

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan