GPU vervangen

Status
Niet open voor verdere reacties.

Kellso

Gebruiker
Lid geworden
28 apr 2012
Hallo,

EDIT: De coil whine lijkt niet van de GPU te komen, nu heb ik hulp nodig om te coil whine op te sporen en te verminderen/weg te halen.

Ik ben van plan mijn MSI 660 TI te vervangen, mijn budget is ongeveer 240 euro, maar ik heb geen idee welke gpu het best is voor die prijs.
Ik dacht aan een AMD R9 280 of de nieuwe GTX 960? (Ik game in 1080P) Ik wil graag een GPU met zo min mogelijk coil whine, want mijn GTX 660TI is ondragelijk geworden.

Laatst bewerkt:
Kun je de videokaart niet terugsturen? Een ziekelijke coil whine mag echt niet voorkomen, maar kan ook uit andere problemen voorkomen. Een verstoorde spanning van de voeding bijvoorbeeld. Een GTX660Ti is namelijk nog best netjes.

Dit heb ik geprobeerd bij alternate maar zij vinden dat er niks aan de hand is en dat coil whine normaal is.
2x geprobeerd, 2x terug gekregen.

Heb je je hele setup er wel eens laten nakijken? Want misschien kan het ook door iets anders worden veroorzaakt.

Ja door alternate, zei zeiden dat het van de GPU kwam.
De coilwhine is gekomen nadat ik 8 gb ram erbij deed, maar na het verwijderen van de ram ging het niet weg.
Ik heb een andere GPU geprobeerd (GTX 760, beide kaarten van MSI) en de coil whine was een stuk minder.

Met het aanpassen van de geheugenconfiguratie zou het al helemaal niets te maken moeten hebben.

Dat leek mij ook. Maar kort na het toevoegen van ram kwam de coil whine. Maar ik neem aan dat het echt in de gpu zit. Dus als ik een nieuwe koop hoop ik er een stuk minder last van te hebben.

Ik zou het eerst even met een andere voeding testen, om er zeker van te zijn.

Heel erg bedankt voor de tip!
Ik heb de GTX 660 in een andere pc gedaan en daar komt wel coil whine van af, maar vrij weinig.
In de PC die ik gebruik heb ik een AMD 6850 in gedaan en van die kaart kom geen coil whine, maar van de PC nog wel. Het lijkt van af het moederboord te komen.
Er zitten 4 blauwe lichtjes op het moederboord en de coil whine heeft hetzelfde ritme als die lichtjes.
Het lijkt er dus op dat alternate loog over de coil whine.

MSI Z77A-G45 (MS-7752) (SOCKET 0)
Intel Core i5 3570K @ 3.40GHz
16.0GB Dual-Channel DDR3 @ 799MHz (11-11-11-29), In de bios staat het op 1600MHz
2047MB NVIDIA GeForce GTX 660 Ti (MSI)

Let niet op de stof, ik ben bezig met schoon maken. :)
oS6iKPb.jpg

2l0g6xv.jpg

Laatst bewerkt:
Waarschijnlijk gaat er iets mis met de levering van de benodigde stroom aan de videokaart, kijk even ook naar welke rails je gebruikt van de voeding en of de voeding de benodigde stroom aan de videokaart kan geven.

Ik heb een cooler master gx750 En die is niet modulair, dus die heeft geen rails als ik je goed begrijp?

Oke, betekent dit dat een kabel of de voeding zelf niet meer goed is?

enige manier om daar achter te komen is een andere voeding/kabel te testen

Ik heb geen voeding die sterk genoeg is om deze computer te ondersteunen.
Wat zal ik doen? Contact opnemen met informatique en kijken of zij het probleem kunnen verhelpen met het eventuele vervangen van de voeding?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan