GPU voor een laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

91Serpent91

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Hoi, ik weet de oplossing voor mijn eerder genoemde probleem (laptop boot niet meer normaal en beeld blijft zwart).

Even in het kort, het is dus de GPU die moet worden vervangen. Gelukkig is het nog niet zo erg dat het niet kan, een GPU van mijn laptop vervangen (heb namelijk geen onboard GPU :D )
Oke dus mijn vraag luidt waar kan je een videokaart aanschaffen van een laptop?
Ik zat te denken aan een mooie vervanger van mijn vorige namelijk de 9600M GT (ik heb er nu een 8600M GT inzitten)
Hebben jullie nog tips en nog belangrijker waar kan ik zo'n ding vandaan halen?

Gr.

Ps. ik kijk zelf ook al veel rond, maar meer ogen zien ook meer dus vandaar :)

Videokaart vervangen zou mogelijk kúnnen zijn mits niet vastgebakken op mobo. Is het inderdaad mogelijk (denk van niet,maar je geeft ook niet aan om welke laptop het gaat), dan kost je dat handen vol geld.

Over het algemeen is het echter niet mogelijk.

Ja het kan, ik heb hem er vandaag nog uitgehaald ;) (zoiets dergelijks staat ook in mn tekst)
Type laptop maakt niet veel uit, tenzij dat zeer belangrijk is?

Weet je zeker dat het wel je GPU is en niet je CPU kan nog wel eens

Volgens mijn neef was het de GPU en dat is een ICT'er dus dat is wel een grote kans dat het zo is wat die zegt en mn GPU heeft al wel vaker kuren gehad, af en toe vastlopen enz. terwijl ik de meest recente drivers had dus ja ik denk dat het de GPU is :P

Ik heb even gekeken (het is een Acer Aspire 5920G btw)
Als je helemaal beneden kijkt zie je een paar details die je PC heeft nu weet ik het niet voor een 100% zeker dat die het kan trekken qua BIOS enz
Klik hier (site: ebay)
Zouden een paar van jullie dit even kunnen na checken, ik zal ook mn best doen maar ik ben niet zo heel goed in dit soort dingen :P

Laatst bewerkt:
Vermeld nu eerst eens over welk merk en type laptop we praten. Zonder die info is het voor ons lastig een goed antwoord te geven.

Zoals in mijn voorgaande post ook al stond, het is een Acer Aspire 5920G
Specs:
2.2 Ghz Intel
3 GB RAM (Was toen ik hem kocht 2 GB maar heb het met 1 GB uitgebreid)
GeForce 8600M GT (die dus vermoedelijk kapot is, ik weet het eigenlijks wel zeker)
Phoenix BIOS
Moederbord weet ik niet :P

Laatst bewerkt:
......

Ik heb even gekeken (het is een Acer Aspire 5920G btw)
Als je helemaal beneden kijkt zie je een paar details die je PC heeft nu weet ik het niet voor een 100% zeker
......

Jawel, alleen de specs stonden er niet bij ;)

Maar kunnen we even to the point komen? Want eigenlijks is dit spam wat we nu doen :P

Laatst bewerkt:
Ga nou niet tegen een hoofdmod zeggen dat hij geen gelijk heeft want een moderator kan precies zien hoe een post gewijzigd is met de tijden erbij dus dat ga je verliezen. (en ja het stond er nog niet toen lita reageerde... ;))

Maar jou laptop heeft een zogeheten MXM II videokaart. Nu weet ik niet of jou wens voor een 9600GT als MXM II kaart is uitgebracht (en die ook nog werkt in jou Acer).

Voor een soortgelijke vraag heb ik voor mijn laptop (ander type laptop/gpu systeem) op EBay een aantal hits gevonden maar ben nog nooit een "1e hands" zaak tegen gekomen waar ze dit aan consumenten verkochten. Misschien dat Ebay voor jou laptop het een en ander heeft

edit: Yup ebay heeft dat
http://cgi.ebay.com.my/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&item=180459321948

Voor andere typen:
http://shop.ebay.com/i.html?_kw=MXM&_kw=II&_dmpt=PCC_Video_TV_Cards

Maar ik kan niet garanderen dat Acer zich volledig aan de MXM II standaard gehouden heeft en dat een willekeurige MXM II kaart gaat werken

Edit2:
Sowieso even contact op nemen met Acer of die een upgrade naar het gewenste type video kunnen uitvoeren (doe net alsof je het overweegt en vraag ze wat het kost dat je het niet door hun laat doen vertel je ze niet of pas op het moment dat je weet dat het kan) Je zit even met of de warmte afvoer in deze laptop voldoende is voor de betere videokaart. Als Acer dit soort upgrades uitvoerd zou je het kunnen proberen ;)

Laatst bewerkt:
Oops xD, dat was ik vergeten dat ik hem had ge editted :P sorry xD

Ik denk het van wel, waarom niet :P er zit ook ander geheugen in wat goed werkt en dat is niet "speciaal" acer geflashed. Dus ik denk dat het wel lukt en die kaarten zien er qua aansluiting en qua vorm er precies hetzelfde uit als de kaart die er nu inzit.

Het probleem zal hem niet zitten in het formaat van de kaart (dat zou standaard moeten zijn) maar in de ondersteuning in de Acer Bios voor de MXM Kaart. en die kan tussen een 9XXX en een 8XXX verschillen. Voor geheugen is er ook niet zo heel veel in de bios benodigd. Voor een MXM Videokaart iets meer.

Heel goed mogelijk dat acer zich volledig aan de standaard houd en dat je totaal geen problemen gaat krijgen maar dat durf ik niet te garanderen :)

Onderwerp van Januari 2009 geeft niet veel hoop
http://forum.notebookreview.com/showthread.php?t=346751

Laatst bewerkt:
Misschien is deze link wel handig?

Maarja ik denk het wel want er kan ook wel eens een 1 of andere ATI in deze laptop komen te zitten enzo, want deze laptop is qua interface multifuctioneel snapst? xD wel een beetje vaag hoe ik het uitleg maar ik weet het niet anders te verwoorden?:p

Topic op tweakers gaf aan dat er door acer ook 9500GS kaartjes in gezet worden dus dat is natuurlijk ook nog een optie

Dus dan is die 9XXX serie compatibel lijkt me toch? Ik heb er liever geen GS inzitten, want ik wil wel een videokaart erin hebben die vergelijkbaar is als mn 8600M GT en eigenlijks zelfs nog een slagje beter vandaar de 9600M GT.

ik durf dat niet te zeggen.
ik kan geen suc6 verhalen vinden daarover, alleen verwijzingen naar verhalen dat het niet lukt

Kan je misschien een aantal van dat hier posten? Maar ik zit ook te twijfelen maar ik koop zo'n 9600M GT alleen als ik zeker weet dat het lukt, anders koop ik wel een 8600M GT ervoor daarvan weet ik het zeker dat het werkt

Dan weet ik genoeg :P het heeft dus te maken met die geflashte BIOS ik schaf wel weer de 8600M GT aan. Is ook een prima kaart dus ook geen probleem ^^.
Is er dan misschien een mogelijkheid om de 9600M GT er wel in te zetten? of moet ik dan die hele BIOS overhoop halen (niet vergeten dat mn laptop het niet doet momenteel, ik krijg telkens een blanco scherm vandaar dat ik er ook een andere videokaart erin wil hebben)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan