GPU word warm (+100*C)

Status
Niet open voor verdere reacties.

appie19

Gebruiker
Lid geworden
2 mei 2013
hi mensen op helpmij,

ik heb nu al een paar maanden last van een te warme videokaart.
maar er zitten wel wat eigenaardige kenmerken aan mijn probleem.
1. hij word pas te warm(+100*C) als ik (WIFI) verbinding maak met mijn router.
2. hij blijft warm als ik aan het internetten ben maar, als ik op bijv. sockshare een film kijk is hij +/- 50*C
3. als ik aan het online gamen ben blijft hij rond de 55 graden hangen

met word heeft hij ook nog wel eens kuren.

ik heb op internet gelezen dat je ook je koelingspasta kan vervangen dus dat heb ik ook gedaan maar zonder resultaat(wel heel veel stof weggehaald en hij is nu echt schoon)
ik weet nu echt geen andere oplossing of verklaring meer.

kunnen jullie mij helpen??

ps. ik heb wel een theory maar weet niet of deze goed is namelijk: een verkeerde driver(een te zware) waardoor hij te warm word. maar dit is vrij onlogish omdat hij dan ook zonder internetverbinding te warm zou zijn en ik echt goed heb gekeken of ik de goede driver had.

ik heb trouwens maar 1 beeldscherm. dit is een Samsung Syncmaster T2009 (ik ben er zeer tevreden mee:P)

computerspecs:
- Antec LifeStyle Sonata III (ATX, 500W, Zwart)
- GigaByte GA-P35C-DS3R, P35 (ATX, DDR2/DDR3, Sound, LAN, SATA
II, RAID)
- Samsung 500GB SATA II 7200RPM 16MB (HD501LJ)
- Intel Core 2 Duo E6750 (S775, 2x2.66GHz, 4MB, 1333MHz FSB,Boxed)
- Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
- NEC AD-7191 20x12xRAM (PATA, Dual-layer, Labelflash, Zwart)
- Corsair Vengeance DDR3,1600-4GB KIT
- Sapphire HD 4870 1GB GDDR5- Antec LifeStyle Sonata III (ATX, 500W, Zwart)
- GigaByte GA-P35C-DS3R, P35 (ATX, DDR2/DDR3, Sound, LAN, SATA
II, RAID)
- Samsung 500GB SATA II 7200RPM 16MB (HD501LJ)
- Intel Core 2 Duo E6750 (S775, 2x2.66GHz, 4MB, 1333MHz FSB,Boxed)
- Arctic Cooling Freezer 7 Pro (Socket 775)
- NEC AD-7191 20x12xRAM (PATA, Dual-layer, Labelflash, Zwart)
- Corsair Vengeance DDR3,1600-4GB KIT
- Sapphire HD 4870 1GB GDDR5

Welkom bij de Helpmij!
Waar ik best een beetje benieuwd naar ben is de tool waarmee je meet / gemeten hebt.

heey,

ik heb gemeten met Speedfan 4.45
ik dacht eerst dat de getallen misschien niet klopten maar als hij 102*c is hoor je de fan automatish harder gaan draaien

Deponeer dat Speedfan naar de prullenbak (is mijn niet bescheiden mening).

Meet met de sensoren op je moederbord (voor zover aanwezig) de diverse temps -> ga naar het bios en check dit, of
download de PC Wizard 2012 en laat die de temps eens meten.

Laatst bewerkt:
ik heb PC Wizard 2012 gedownload maar ook daar staat dat hij 101*C is.

Weet je zeker dat de temperatuur in Celsius is ?
Kan je je vinger op de koeling leggen ?
Het lijkt erop dat je meet in graden Fahrenheit.

100 F = ongeveer 38 C. -> is normaal

@appie19 : zou jij het tempschermpje van jouw machine (zie afb. van de temps van mijn machine) eens willen uploaden?

Bijlagen

• Temps.jpg
    Temps.jpg
    50,1 KB · Weergaven: 27
Weet je zeker dat de temperatuur in Celsius is ?
Kan je je vinger op de koeling leggen ?
Het lijkt erop dat je meet in graden Fahrenheit.

100 F = ongeveer 38 C. -> is normaal

ja het is in celcius :)

Oei,

ik heb al jarenlang vertrouwen in de Wizard dus als die 'zegt' dat het zo heet is als dat het scherm laat zien, dan is dat m.i. ook zo. De rest van je temps zijn (op een enkele uitzondering na) ook aan de wat hogere kant. Ik heb je startbericht nog eens aandachtig doorgelezen, maar helaas is de logica in een mogelijke oorzaak ver te zoeken bij hetgeen je schrijft (aan de momenten waarop het probleem zich voordoet versus de momenten waarop de temp juist normaal is.

Wat ik ook kan bedenken aan een mogelijke oorzaak, het wordt onderuitgehaald door hetgeen je in je startposting schrijft m.b.t. de momenten waarop het zich voordoet (of juist niet).
Wat je kunt proberen is een extra fannetje te kopen van een tientje en dat nabij de videokaart te plaatsen, maar eerlijk gezegd ben ik bang dat dat ook niet de oplossing zal blijken te zijn, anders gezegd............. ik sta met de b*k vol tanden............................

Laatst bewerkt:
ok maar er is dan waarshijnlijk geen logische verklaring/oplossing voor te bedenken? (ps. zal ik ook een screenshot sturen als ik internetverbinding uit heb)?

Mag, maar de logica is er niet, want je schrijft dat wanneer je online speelt of (online) een film bekijkt, het probleem er niet is terwijl als je online bent je dan toch óók Wifi gebruikt, of................. doe je dat dan bedraad? Als dit laatste zo is, dan zou de theoretische oorzaak gelegen kunnen zijn in de (te heet wordende) wifichip op het mobo en zou je dáár eens een fannetje van een tientje op kunnen zetten.

Laatst bewerkt:
nee ik doe alles via het wifi. wel is het zo dat hij nogsteeds 60 graden is als ik aan het gamen ben. bij een online film meestal rond de 54 graden. kan het trouwens ook te maken hebben met een wifi repeater? mijn ouders hebben de router beneden staan en ik had slechte wifi en heb daarom de repeater gekocht.(het eigenaardige was dat de problemen ontstonden een paar weken na de aankoop. maar ik weet niet of dat er wat mee te maken heeft)

Tja, als alle andere oorzaken in de geest van logica uit te sluiten zijn (en ik kan de logica niet 'vinden') dan zou je idd. in die richting kunnen gaan denken.

hierbij het screenshot(deze is genomen ong. 1 minuut na uitschakelen wifi verbinding.)

wizard.jpg

Hallo,

maak hem een schoon van binnen(stof vrij dus dat is namelijk een grote vijand van een PC).

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan