Graag advies aankoop Dual P3 server

Status
Niet open voor verdere reacties.

wimwimwim

Gebruiker
Lid geworden
26 jan 2006
Hallo,

Kan iemand me advies geven?

Ik overweeg om de onderstaande PC te kopen, om te gebruiken als server (win2003server) om mee te expirimenteren.
Wat ik graag wil weten is hoe dat zit met de processoren. Kan ik zeggen dat ik met deze PC 2xP500 Mhz dus 1Ghz aan snelheid heb?

En zoniet, hoe kan ik deze computer en m`n huidige P3 1,0 Ghz met elkaar vergelijke. Zou het een verbetering zijn? Of juist niet?

Moederbord: Super P6DGE/BDE
Processor: Dual P3 500 MHz
Geheugen: SDRAM 256 mb ECC
Hard Disk: 1x 10 gb
1x 20 gb
Videokaart: 32 mb NVIDIA GeForce MX400
Geluidskaart
Floppy
CD-ROM
CD-Brander
A-open case

Groet!

Wim

Laatst bewerkt:
eigenlijk een beetje haast...

Het is niet zo netjes op mijn vraag op deze manier weer in beeld te brengen, maar ik ik heb eigenlijk een beetje haast omdat ik bij een positief advies de PC vandaag nog wil halen.

Iemand?

500MHz blijft 500MHz .
en ik dacht dat alleen maar xp en vista 2 cpu's ondersteunen

Lekker belangrijk die snelheid voor een w2003 server, die hoeft alleen wat info door te geven en 2 processors doen dan sneller dan 1.

Veel geheugen, dat is wel belangrijk en ook de snelheid daarvan en het schijfsysteem zoals scsi.

500MHz blijft 500MHz .
en ik dacht dat alleen maar xp en vista 2 cpu's ondersteunen

THX, dat wilde ik weten. Trouwens:

Windows Server 2003, Standard Edition: A server designed to replace Windows 2000 Server. It can be used as a member server or as a domain controller on small to medium-sized networks. The Standard Edition supports up to four processors and 4GB of RAM per computer. It is also the subject of this book.

Laatst bewerkt:
Lekker belangrijk die snelheid voor een w2003 server, die hoeft alleen wat info door te geven en 2 processors doen dan sneller dan 1.

Veel geheugen, dat is wel belangrijk en ook de snelheid daarvan en het schijfsysteem zoals scsi.

Ok thx Lange Pier, maar doen 2 van 500mhz dat dan alsnog sneller dat 1 van 1000mhz?

Nogmaals, die snelheid van processoren is helemaal niet zo van belang, waarom iedereen dat toch steeds denkt, overblijfsel van de Intel indoctrinatie denk ik.:shocked:

Het gaat om de FSB, vooral die van het geheugen en de hoeveelheid gebruikte 1e en 2e level cache in de processors, de snelheid daarvan en de gebruikte chipset.

Een toenmalige BX chipset was aanzienlijk sneller door zijn overklokbaarheid dan de latere 800 serie's, b.v.

En over snelheids verschil?, dat is toch alleen gemier op de cm2.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan