graag advies aanschaf nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

gebruiker45

Gebruiker
Lid geworden
21 sep 2006
Berichten
88
Omdat onze huidige computer behoorlijk traag wordt, willen we een nieuwe kopen, maar we zien door de bomen het bos niet. Advies is daarom heel welkom.

We hebben nu een pc met AMD Sempron Processor 2800+, 1.60GHz, 448 MB, met WinXP
Volgens een computerzaak in Emmen was er geen intern geheugen-uitbreiding meer voor te krijgen (weet ook niet of dit afdoende oplossing is.

We gebruiken hem voor Internet/E-mail, incidenteel wat muziek downloaden of spellen voor NDS. Verder doen de kinderen wat simpele kinderspelletjes op bv speltuin.nl e.d. En uiteraard Word/Excel e.d. Ook werk ik veel met The Gimp om foto's te bewerken, en Arachnophilia voor mijn website.

Als beveiligingsprogramma staat er AVG op. We merken nu dat hij vooral de eerste minuten niet vooruit te branden is, door updates. Ik ruim regelmatig op.

Beelscherm en toetsenbord hebben we, dus het gaat alleen om de computer zelf. Wat ik ook belangrijk vind is dat hij stil is, omdat hij in de woonkamer staat. Het lijkt nu wel of we een afzuigkap aan hebben staan.

Mijn vraag is nu aan welke minimale eisen een nieuwe pc moet voldoen om weer een paar jaar (?) vooruit te kunnen. (deze is ca 7 jaar oud).

Alvast dank voor jullie reacties.
Maaike
 
Ik weet niet wat het nieuwe systeem mag gaan kosten maar hier is een kant en klare pc voor 600 euro.
klik

hier eventueel nog meer keuze: klik....
 
het is "maar" kieskeurig dus geen echte pc website, maar dat doet er even niet toe vind ik. Wil je trouwens vast of laptop? En wil je xp behouden, wel op een nieuwe pc natuurlijk, maar dan gewoon een hele nieuwe versie bedoel ik dan, of vista of 7?

Ik heb als bedrag: €750,-
http://www.kieskeurig.nl/pc/zoeken?...f65539]=close&bs[f61137]=open&f61137[]=101977


groeten.

p.s.: voor als je geld te veel heb klik maar hier:> :cool:
 
niet vervelend bedoelt,
maar als jullie nou ff wachten tot de TS antwoord:rolleyes:
 
Laatst bewerkt:
Ook niet vervelend bedoeld, maar ik 'schaar' TS in de categorie ietwat minder deskundig en derhalve is elk advies welkom. Ik vind de allerleerste machine qua presaties er eentje waar TS mogelijk geen 7 jaar, maar 10 jaar mee gaat doen, deze dus : Klik
 
het is "maar" kieskeurig dus geen echte pc website, maar dat doet er even niet toe vind ik. Wil je trouwens vast of laptop? En wil je xp behouden, wel op een nieuwe pc natuurlijk, maar dan gewoon een hele nieuwe versie bedoel ik dan, of vista of 7?

Ik heb als bedrag: €750,-
http://www.kieskeurig.nl/pc/zoeken?...f65539]=close&bs[f61137]=open&f61137[]=101977


groeten.

p.s.: voor als je geld te veel heb klik maar hier:> :cool:


Ik ben niet speciaal gehecht aan XP. Vista stond altijd bekend als instabiel, en dat is bij mij blijven hangen. Als het maar werkt.

Een laptop lijkt me wel heel handig, maar die zijn voor zover ik uit folders op kan maken, altijd duurder dan een gewone pc. Ze zijn wel lekker stil !!!!

En ook als reactie op andere reacties: ik heb er idd geen verstand van.

Als antwoord op vragen van anderen op deze site lees ik bijv. dat bepaalde processors kwalitatief niet zo goed zijn terwijl ze wel de juiste specificaties hebben, waardoor je alsnog problemen kan krijgen.

Ik hoop dus meer duidelijkheid te krijgen over minimale eisen e.d.

Ik had gehoopt rond de 500 euro klaar te zijn, maar als dat gewoon te weinig is voor iets dat wat langer mee gaat, hoor ik dat ook graag.

En daarnaast is dus het geluidsniveau belangrijk. Of is dat sowieso verbeterd tov een aantal jaar geleden? (heb wel eens iets gelezen over andere koelsystemen dan ventilatoren, maar die moet je dan zelf inbouwen, dat zie ik mezelf nog niet doen).

Hoop dat jullie hiermee iets verder kunnen.
 
Vista stond altijd bekend als instabiel =onzin

Als antwoord op vragen van anderen op deze site lees ik bijv. dat bepaalde processors kwalitatief niet zo goed zijn terwijl ze wel de juiste specificaties hebben, waardoor je alsnog problemen kan krijgen. =onzin
Ik hoop dus meer duidelijkheid te krijgen over minimale eisen e.d.
Ik had gehoopt rond de 500 euro klaar te zijn, klik op de klik van Woutertjuh88

Al geklikt op de 'klik' in mijn vorige bericht of beter gezegd, op de 'klik' van Woutertjuh88?
 
Laatst bewerkt:
je hebt er inderdaad geen verstand van:D @MarieS dan te verstaan hé
daarom ook goed dat je op het forum bent,
een laptop is meestal minder stil dan een pc (al zeker als je de pc samensteld en dan dure en stille fans koopt)
en laptops heb je al voor 400 euro, een pc niet, of je wilt tweedehands gaan
je hebt ook nog netbooks die voor kleine werk zijn (vanaf 250 euro al)
 
Laatst bewerkt:
Ik schaar me maar bij de twee oude rotten hier: de alternate pc in de eerste post van Woutertjuh88 verdient ook mijn voorkeur en aanbeveling.
Edit: deze dus http://www.alternate.nl/html/produc...sturingssysteem/ALTERNATE/Atlas_P020/490258/?

Goede componenten, Windows 7, garantie en een betrouwbare webwinkel (met bezoekadres in omgeving Rotterdam ;)). Hier kun je sowieso de komende jaren mee vooruit.

Als je er geen verstand van hebt en dat ding toch alleen maar voor basic-taken gebruikt gaat worden is een kant-en-klare pc perfect voor je, al dat zelfbouw gedoe moet je je dan helemaal niet mee bemoeien.

En om nog even te reageren op jouw vermoedens:
- Vista is niet instabiel, de grootste problemen hiermee bevinden zich tussen het toetsenbord en de stoel. Vista installeren op een verouderde pc zorgt voor veel problemen (aangezien het een stuk zwaarder is dan XP), en vervolgens krijgt Microsoft de schuld en Vista een onverdiend slechte naam.
- Slechte processors zijn er niet, alleen minder geschikte processors voor jouw eisen & wensen.
 
Ik vind de voor-samengestelde pc's allemaal erg goed, maar ze hebben allemaal een veel te overdreven videokaart. Het enige wat ermee wordt gespeelt is op speeltuin.nl.

Daarom heb ik zelf iets samengesteld met een onboard videokaart, waarmee je dan ook al goed mee zit! Winkelmandje

Windows 7 zit erbij, alles wordt geassembleerd, alleen windows nog even installeren. Hij heeft een goede quad-core voor multitasking. 4GB ram geheugen, en hij kan nog erg lang mee! Hij is ook maar 500 euro in plaats van 600 euro.

Als je nog vragen hebt, stel ze gerust! :thumb:
 
jantju, je hebt theoretisch een punt, máár met de pc die nu zo'n beetje door de meerderheid hier wordt geadviseerd kan topistarter óók over 6 jaar nog prima uit de voeten, juist doordát er o.a. een fatsoenlijke grafische kaart inzit.

Topicstarter kan met een Intel-achtig onboardchipje hoogstwaarschijnlijk na 3 jaar al niet meer de dingen doen die hij (mogelijk) dan zal willen doen.

Daarom vind ik jouw advies, hoe theoretisch terecht dit ook is, niet het meest handige dat ik topicstarter zou willen adviseren.
 
Laatst bewerkt:
Ik sluit me bij Jan aan.
Hij heeft dan wel een systeem met een onboard-videokaart maar die kan je altijd nog upgraden naar een insteekkaart, mocht dat nodig zijn (als de kinderen straks wat ouder worden).
Die upgrade kan dan al voor zo'n €70 (de voeding is ook goed genoeg voor een PCI-e kaart) dus daarover hoef je je geen zorgen te maken.

Wat gast0225 uitvreet is mij niet helemaal duidelijk.
Grote rode tekst met 'Onzin' waar ik het totaal niet mee eens ben.
Een i3 processor aanraden terwijl ik hier op het forum van alle kanten hoor dat i3 langzaam en onstabiel is.

Over Vista ben ik het totaal oneens met gast0225: ook ik heb Vista in het verleden gehad en programma's van de Sidebar tot het configuratiescherm liepen voortdurend vast.
Vista meldde niet duidelijk dat ik in het configuratiescherm een programma verwijderde waar een essentieel System32 component op was geïnstalleerd en weg was Vista.
Nu heb ik al 2 jaar XP en het werkt allemaal veel beter.
 
Tja, zo heeft iedereen zijn eigen mening, dat mag.
gast0225 bedoelt met de rode tekst (overigens niet in capitols want dan zou de tekst een andere lading hebben meegekregen) dat er heel veel onzinnige dingen door mensen wordt geroepen. Lees svp ook even een paar berichtjes verder en zie de 'wijze' woorden ronald89........................ over het probleem met Vista? Herken je het?
 
Laatst bewerkt:
gast0225, ik vrees dat ik niet helemaal begrijp waar je naartoe wilt met je opmerking...
 
Het heeft geen zin om nu een goede videokaart te kopen, voor over 3 a 4 jaar. Dan is de HD 5770 ook alweer verleden tijd. Dan kan je beter nu wat meer geld in de processor etc stoppen, en dan later wanneer de kinderen echte spellen gaan spelen, een echte videokaart in de computer stoppen.

Ik raad dan overigens wel aan een 500w voeding te nemen, omdat ik denk dat 430w een beetje krap is? Correct me if i'm wrong :p

Edit: Blijf even ontopic, we zijn hier een goed systeem voor iemand aan het vinden, Windows Vista heeft daar niks mee te maken.
 
Laatst bewerkt:
om nog even te reageren op jouw vermoedens:
- Vista is niet instabiel, de grootste problemen hiermee bevinden zich tussen het toetsenbord en de stoel. Vista installeren op een verouderde pc zorgt voor veel problemen (aangezien het een stuk zwaarder is dan XP), en vervolgens krijgt Microsoft de schuld en Vista een onverdiend slechte naam.
- Slechte processors zijn er niet, alleen minder geschikte processors voor jouw eisen & wensen.


Op deze woorden doelde ik.
 
Laatst bewerkt:
Ik denk dat je daar gelijk in hebt gast0225, maar blijf nu even ontopic aub!
 
Het heeft geen zin om nu een goede videokaart te kopen, voor over 3 a 4 jaar. Dan is de HD 5770 ook alweer verleden tijd.
Klopt als een bus, behalve in dit geval voor TS.
TS is geen gamemonster die elk half jaar een nieuwe videokaart gaat halen. TS wil een machine waar die als het even kan over tig jaar nog plezier van heeft. En dat plezier kan die hebben als hij nu een fastsdoenlijke kaart erin koopt. Hij hoeft dan als leek niet over 4 jaar te gaan sleutelen of te laten sleutelen aan zijn machine.

Ik denk dat je daar gelijk in hebt gast0225, maar blijf nu even ontopic aub!
Ik heb het vermoeden dat we nog steeds aardig ontopic bezig zijn. Je moet je namelijk realiseren dat TS hoogstwaarschijnlijk geen super pc deskundige is en dat hij daarom érg gebaat is met aanvullende info / discussie over de meningen van een ieder. Hij moet uiteindelijk een conclusie trekken en dan kan hij beter wat meer dan minder informatie lezen.

Als dat niet zo is dan horen we dat wel van een moderator, da's één van hun taken.
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan