graag advies aanschaf nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.
Maar mijn Vista stond op een pc die nota bene ontworpen was voor Vista.
 
Altijd verder kijken dan je neus lang is. Ontworpen voor Vista wil niet altijd zeggen dat het het beste is qua prestaties. En vaak wel voor de portemonnee van de fabrikant...
 
Dat snap ik ook wel.
Maar het haalt het argument dat Vista alleen niet zou werken op een verouderde pc weg.
De pc was ten tijde van Vista service pack 1 (in 2007) nieuw.
 
Mod edit

En dan nu dus weer verder voor een systeem voor de ts(kant-en klaar of samengesteld)
Verdere discussie over persoonlijke ervaringen wat betreft Vista doen niet meer terzake lijkt me.Aangezien als er een nieuw systeem komt dat er voor 99.9% toch voor w7 gekozen wordt.;)
 
Even een onderbreking door TS zelf (een zij trouwens :))

Zover dank voor jullie bijdrage, idd nuttig !

Eventueel later een betere videokaart voor spellen is wellicht nieteens nodig omdat de kinderen dan misschien zelf een eigen pc hebben. Voor nu is het in elk geval niet belangrijk. De huidige voldoet ook prima.

Wat ik nog mis is iets over het geluid. Mijn huidige pc staat constant te blazen, ook in slaapstand. Is dit tegenwoordig altijd minder?

Ik las een reactie over dat laptops juist meer geluid maken, hooguit even af en toe. Op mijn vorige werk waren een aantal laptops die nauwelijks geluid maakten (naar mijn idee helemaal niet, maar dat komt wellicht door het lawaai dat ik gewend ben).

Verder heb ik de link naar alternate.nl ook bekeken. Zelf kwam ik uit op een MarsP030, waarschijnlijk doordat ik de fotobewerking belangrijk vind.
Ik bewerk heel vaak foto's voor mijn website en dat kost nu heel veel tijd.

De prijzen van Mars P030 en de hier aangerade Atlas P020 zijn gelijk, dus een ander onderdeel zal 'minder' zijn.

Alvast weer dank voor jullie reacties.
Maaike
 
Die machine is ook een prima machine. Gelet op jouw gebruikseisen zal je er wel schik mee gaan hebben. Ik zet ze even voor mezelf op een rijtje:

Samenvatting :

Op basis van de videokaarten en dan met name de aanwezige hoeveelheid geheugen, zou ik de Atlas adviseren (dubbele hoeveelheid geheugen). De videokaarten zelf zitten qua prestaties in dezelfde prestatierange (al zou je dat niet verwachten als je naar de typenummers kijkt).
De kloksnelheid van het werkgeheugen van de Atlas is ook sneller.
Daarentegen is de rotatiesnelheid van de harddisk van de Mars weer beter waar dan weer tegenoverstaat dat de Atlas harddisk een pak 'm beet 2,5 keer grotere opslagcapaciteit heeft dan de Mars. De voeding van de Atlas is ook wat 'zwaarder'.
De Mars is overigens qua moederbord wat gedateerd. De processorsocket is inmiddels wat verouderd (775) t.o.v. de Atlas (1156). Daarnaast heeft de Mars nog een oerouderwetse COM poort. Het kán zijn dat je dat belangrijk vindt omdat je nog een oud randapparaat hebt dat een COM aansluiting vereist? Nu hoeft dat ook weer geen breekpunt te zijn want er zijn verloop stekkertjes van COM naar USB, maar ook die kosten weer Eurootjes. Daarnaast is het ook zo dat overwegend Intel based machines (dus met een Intelprocessor) op video / fotogebied beter presteren dan min of meer vergelijkbare AMD's. Pas op! Er zijn 'deskundigen' die beweren dat Intel betere processors bouwt dan AMD, maar da's klinklare onzin. Je zal per gebruiker moeten kijken naar de primaire gebruiksdoelen en de ene keer zal een AMD aan te raden zijn, bij een andere gebruiker zal dat een Intel zijn.

Overall zou ik gaan voor de Atlas.
Mocht je willen weten waarom dit systeem de voorkeur heeft boven het eerder in dit topic voor rond de € 500,-- gepostte systeem, dan komt dat 1: omdat de Alternate systemen 2 jaar garantie hebben én 2: omdat ze een 'losse' videokaart hebben. Voor één van jouw gebruiksdoelen (fotobewerking) is dat verreweg te verkiezen boven een onboardchip (tenzij je natuurlijk 'dol' bent op zandlopertjes en wachten op beeldopbouw bij bepaalde fotobewerkingen.

Check vóór je iets besllist of jouw fotobewerkingsoftware wel 'overweg' kan met een 64 bits Windows én of die software wel Windows 7 'ready' is!!!

Succes met je beslissing!
 
Laatst bewerkt:
Dank

Het heeft even geduurd, maar dank voor jullie reacties allemaal. Ik heb er veel aan gehad en ga waarschijnlijk de aangerade pc aanschaffen.

Maaike
 
Laat ons vooral ook even weten wat het definitief is geworden en hoe de machine bevalt als je er even mee hebt gewerkt.
 
Lekker snel

Eindelijk is het zover.

De nieuwe pc is in gebruik. Hij is een stuk stiller dan de vorige, bovendien gaat deze uit in slaapstand (de vorige bleef gewoon doorblazen !!).

Uiteraard is hij een stuk sneller.
Het duurde even voordat ik al mijn mailbestanden over had van de oude pc (Outlook) naar Thunderbird in de nieuwe, maar ook dat is gelukt. Het was even zoeken naar hoe dat gaat (eerst omzetten naar Outlook Express bv).

De levering was snel, binnen een paar dagen na bestelling had ik hem in huis. Ik had nog een vraagje over de aansluiting van de monitor, en dat was snel opgelost met de helpdesk (andere ingang met verloopstekkertje).

Het fotoprogramma Gimp werkt ook een stuk prettiger en lekker snel.

Nogmaals dank voor jullie adviezen !:thumb:

Maaike
 
Goed om te lezen dat de machine bevalt. Welke van de geadviseerde machines is het uiteindelijk geworden?
 
Laatst bewerkt:
De Atlas P020.

Aangezien ik van hardware geen verstand heb ben ik volledig op jullie advies afgegaan.

mvg MS
 
Upload problemen sinds nieuwe pc

Ik heb de nieuwe pc inmiddels een aantal maanden. Op zich bevalt hij prima, maar er zijn 2 dingen waar ik sindsdien problemen mee heb.

Het uploaden van mijn website via Arachnophilia lukt niet meer. Volgens de webhost heb ik alles goed ingevuld in Arachnophilia, maar het werkt niet meer (en dat ging juist altijd zo ontzettend simpel :(). Ik doe het nu met WS FTP95, maar dan moet je toch weer eerst naar een ander programma.

Wat ook niet meer wil is foto's naar marktplaats uploaden via de optie 'meerdere foto's tegelijk'. Als ik bv 2 of 3 foto's selecteer, laat MP dat wel zien maar uiteindelijk staat er maar 1 in de advertentie. Voorheen ging dit probleemloos. Volgens MP zou het wellicht liggen aan het formaat van de foto's jpg proportioneel. Maar op mijn oude pc ging het wel met dezelfde fotobestanden. Ook nadat ik via IrfanView de foto's opnieuw had opgeslagen bleef het probleem.
Achteraf de advertentie wijzigen en meer foto's toevoegen gaat wel, maar doet het voordeel teniet. Nu dus maar gewoon foto voor foto.

Ligt dit nu aan de nieuwe pc of aan Windows 7 ? Iemand een idee?
 
Hoi...

Graag nieuw topic maken in de daarbij behorende sectie.Dit heeft niets met een ugrade of aankoop te maken.
Derhalve gaat deze op slot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan