Graag advies, Nieuwe pc

Status
Niet open voor verdere reacties.

Reinier2

Gebruiker
Lid geworden
31 jan 2004
Berichten
13
Hallo,
Een allround pc en voor snelle weergave spelen. ( hoop ik)
Hier een lijst van onderdelen voor de pc. Zouden jullie je mening willen geven of ik nog iets moet veranderen. Zo probeer te voorkomen dat ik na een paar weken er achter kom dat ik beter een andere kaart of zoiets had moeten nemen. ( dit alles zou me ca. 1400, kosten)
Alvast bedankt.

Kas Aopen H600B black pearl ATX miditower 350 watt
Processor Intel Pentium-4 3,20 GHz 800 MHz 2048 Kb cache
Mainboard Intel Glen Ridge LGA775 Intel 915 chipset
Harddisk 200,0 Gb Maxtor 7200 rpm S-ATA 8 mb cache
Memory 1024 Mb DDR PC-400
USB 6x USB 2.0 aansluiting (2x aan voorkant)
Diskette Sony 1,44 Mb
Video kaart Nvidia PCI-X 6800GT 256 Mb + DVI + tv-out
Toetsenbord Logitech multi-media keyboard
Muis Logitech optische muis + muismat
DVD-ReWriter Lite On 16 speed Dual Layer (+/- R/W) + Lightscribe
DVD-rom speler Lite On 16 x 48 speed DVD-Rom
Geluidskaart Soundblaster compatible on-board
Monitor 19” Samsung 913V TFT beeldscherm
Netwerkkaart 10/100 on-board
Besturingssyst. Windows XP Home NL + cd
 
Je kan beter die Pentium4-processor eruit gooien en een AMD Athlon64 X2-processor gaan. Deze zijn voor games de beste keus en zijn dualcore, waardoor de computer zijn taken beter kan scheiden voor optimale snelheid. Vooral de nieuwste games hebben ondersteuning voor dualcore en dit zal meer en meer oplopen, waardoor je eigenlijk er gewoon niet onderuit komt om een een X2-processor te nemen als je een nieuwe pc samenstelt.

Voor zaken als videobewerken e.d, kan je beter een Pentium4-processor nemen, maar de Athlon64 X2 kan dit ook erg goed doen. Voor allround-gebruik (Windows/tekstverwerking/Internet etc) maakt het niet zo uit welke je neemt.

Zorg wel voor een passend moederbord als je toch een AMD Athlon64 X2 neemt.
 
Volgens mij kun je beter 2 x 512 Mb geheugen nemen ivm. de snelheid.
HD zou ik 250 GB nemen (of meer scheelt maar weinig).
Welk type Logitech muis ivm. Gamen.
En het geluid onboard ondersteund niet alle spellen goed (heb zelf ook een Intel Mobo) maar dan kun j altijd tzt. nog een Soundblaster Audigi nemen.

Inderdaad is een AMD beter in Gamen.
Ga je hem zelf bouwen of laat je dit door een (internet) PC-shop doen ?

Kijk ik nog even naar je Monitor en zie dat hij geen DVI aansluiting heeft en je Videokaart (welk merk) er wel een heeft (DVI geeft beter beeld).

Kijk even hier http://www.kieskeurig.nl/overview2/samsung/monitor_lcd.htm Bv. Samsung 913B (8 ms)

Een lightscribe brander is duurder en ook de lege cd/dvd's (is maar dat je het weet).
 
Laatst bewerkt:
Reinier2 zei:
Een allround pc en voor snelle weergave spelen. ( hoop ik)

Harddisk 200,0 Gb Maxtor 7200 rpm S-ATA 8 mb cache

Geluidskaart Soundblaster compatible on-board

Netwerkkaart 10/100 on-board

Besturingssyst. Windows XP Home NL + cd

Hallo Reinier2,

Prijs - kwaliteitverhouding ziet er prima uit. Alleen wat nieuwsgierigheid ;)

HD. HD's van dit formaat worden vaak al gepartitioneerd afgeleverd. Bij jou niet?

Geluidskaart. On-board wil zeggen, chipset op moederbord. Je moederbord is van Intel, meestal zit dat wel goed. Ikzelf zou dan toch de fabrikant van de chipset willen weten.

Besturingssysteem: voor deze prijs zou ik Windows XP Professional met Service Pack 2 verwachten. Maar Home voldoet ook, zeker als je voornaamste gebruik gaming zal zijn. Zorg dan wel dat je zelf SP2 erop zet.
 
Wat zijn jullie snel zeg :thumb:
Ik ga het zeker eens beter bekijken.
De lijst is samengesteld in een winkel, zelf ben ik niet zoooooo handig in het zelfbouwen.
De pc zetten zij in elkaar en zorgen dat alles draait. HD kan ik aangeven hoe ik die wil hebben.
Windows XP home of XP prof. zit toch niet zoveel verschil in voor normaal gebruik?
Geluidskaart zou ik mijn oude erin kunnen stoppen. Een soundblaster gold ( Uhm oudje denk ik). :D
 
XP Home of Pro: als je gaat gamen maakt dat niet veel uit. Wel SP2 eroverheen. HD: je weet, meestal C: voor besturingssysteem e.d., D: data. Als je ook games gaat downloaden is opslaan op D: handiger. Jouw card (oudje) zou wel eens beter kunnen zijn dan de onboard-chip. Meeste gamers geven voorkeur aan soundcard. Maar je moet meer specificaties hebben om goed te kunnen vergelijken. Prettige jaarwisseling! :thumb:
 
Laatst bewerkt:
Het is belangrijk dat je de juiste keus maakt omdat hij weer een poosje mee moet.
Kijk ook wat je echt gebruikt (bv. lightscribe) en vraag of je wat korting (5 % is normaal) kunt krijgen. Wat betreft een TFT scherm met DVI is ook weer wat duurder maar je heb er weer jaren kijkplezier van. En op zo'n bedrag maakt € 50,- ook niet meer uit (is mijn mening).
 
Voor nu.
Ieder1 een fijne jaarwisseling en morgen ga ik weer eens verder uitzoeken.
:D
 
Melvin schreef:
Voor zaken als videobewerken e.d, kan je beter een Pentium4-processor nemen, maar de Athlon64 X2 kan dit ook erg goed doen. Voor allround-gebruik (Windows/tekstverwerking/Internet etc) maakt het niet zo uit welke je neemt.

Melvin,
ik weet niet waar je deze stelling op baseert, maar ik ga met Eric mee: met met de komst van de 64X2 is dit pertinent 100% onjuist. Amd is met de 64 X2 Intel op compressiegebied voorbijgegaan. Tot aan het 2e kwartaal van dit jaar zou ik het met je eens hebben kunnen zijn, maar sinds de introductie van de 64X2................

Ik quote 2 tekstjes uit een test van de 64X2 van medio 2005:

Bij het zien van de score van de dual-core processor binnen onze DivX test moesten we toch even met onze ogen knipperen. We hebben de test ruim 10x opnieuw gedaan, maar deze scores bleven eruit komen: met de komst van de dual-core Athlon 64 X2 is AMD Intel voorbij gestreefd bij videocompressie.

In de laatste benchmark converteren we DV-video naar DVD-kwaliteit WMV9. De Windows Media Encoder is volledig geoptimaliseerd voor dual-processor configuraties en dus kunnen de dual-core processors hier echt hun spierballen laten zien. Eerder al behaalden de Intel dual-core processors nieuwe recordscores in deze benchmark, maar AMD walst daar met de nieuwe dual-core Athlon 64 X2 flink overheen. Ook uit deze benchmark blijkt dat de tijd dat Intel heer en meester was bij videobewerking toch echt voorbij is sinds vandaag.

Bron: http://www.hardware.info/reviews/AMD_Athlon_64_X2_4800+_Dual-Core_Processor_Test/565/1 (Copyright (C) 1999-2000 Hardware.Info, Alle rechten voorbehouden)
 
Laatst bewerkt:
Ja, best interessant leesvoer, maar the point is? (ik wil ook nog even oud jaar vieren en er wordt zo links en rechts wat doorgelinkt in de linkjes die je plaatste, kost wat tijd om alles te lezen)
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan