Bugs Bunny
Gebruiker
- Lid geworden
- 14 mrt 2004
Mijn zwager heeft me gevraagd om hem te helpen met een router en de nodige verbinding.
Ik moet weten welke router, zonder problemen, moet gekocht worden en wat moet men doen precis.
Ik heb de lijst van held doorgelezen dus hierbij de gegevens:
- Huidige verbinding = ADSL van KPN op een ISDN lijn.
- Systeem: XP op 1 PC. Op de andere kan 98SE of ME (liefst geen XP)
- Firewall: Norton
- Router moet nog gekocht worden. Maakt niet uit, draadloos of niet.
Heeft iemand ervaring met deze combinatie: KPN-ADLS (eventueel op ISDN)??
In beide PC’s zit wel netwerk kaart maar ik neem aan dat het is beter om nieuwe kaarten te kopen, van hetzelfde merk als router. Of niet?
Mijn zwager heeft bijna een (set) router met kaarten gekocht bij Makro (lukas Klamer) maar volgens de folder was dit voor kabel verbinding. Koop is niet doorgegaan.
De 2e PC moet nog leeg gehaald worden en dan komt 98 of ME erop.
Welk merk router en kaarten moet ik adviseren?
Liefst iets dat makkelijk aan te sluiten is (ik heb nog nooit een router aangesloten).
Ik moet weten welke router, zonder problemen, moet gekocht worden en wat moet men doen precis.
Ik heb de lijst van held doorgelezen dus hierbij de gegevens:
- Huidige verbinding = ADSL van KPN op een ISDN lijn.
- Systeem: XP op 1 PC. Op de andere kan 98SE of ME (liefst geen XP)
- Firewall: Norton
- Router moet nog gekocht worden. Maakt niet uit, draadloos of niet.
Heeft iemand ervaring met deze combinatie: KPN-ADLS (eventueel op ISDN)??
In beide PC’s zit wel netwerk kaart maar ik neem aan dat het is beter om nieuwe kaarten te kopen, van hetzelfde merk als router. Of niet?
Mijn zwager heeft bijna een (set) router met kaarten gekocht bij Makro (lukas Klamer) maar volgens de folder was dit voor kabel verbinding. Koop is niet doorgegaan.
De 2e PC moet nog leeg gehaald worden en dan komt 98 of ME erop.
Welk merk router en kaarten moet ik adviseren?
Liefst iets dat makkelijk aan te sluiten is (ik heb nog nooit een router aangesloten).