Graag advies: router voor KPN - ADSL (ISDN)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Voorheen had ik een adsl modem (rogje) met usb.
Die sloot ik aan op de 4 poorts router.
En deed em in de telefoonaansluiting.

Het ADSL modem is een Eriksson. Het signaal komt in via zo’n telefoon kabeltje.
Vervolgens gaat via een USB kabel naar de 1 PC.
Op deze Speedtouch router is de stekker voor inkomend geen USB maar zo’n telefoon stekker.
Dat is het probleem.
Ben ik nu duidelijk (hoop ik) ?

geen USB maar zo’n telefoon stekker.
Dus niet zo'n langwerpig plat dingetje (usb) maar een vierkant doorzichtig plastic ding met een palletje.
(je snapt het wel :D)

Is deze soms een ethernet router?
Die sluit je toch zo direct aan?

Wat is een Speedtouch 500? Ik zie em niet staan HIER
Heb jij een betere link?

Kijk eensHIER

Ja, 2e link en van de 1e link de 510 (zo ziet het uit)

Maar goed zoals ik schreef het probleem is:
ADSL (mini) kastje van Eriksson heeft een inkomend doorzichtig plastic ding en uitgaand een USB (plat dingetje).
In de huidige situatie gaat de USD direct in 1 PC.
De Speedtouch heeft een inkomend doorzichtig plastic ding en uitgaans ook plastic maar ethernet (je snap het wel, die zijn iets groter dan de andere).
De combinatie klopt dus niet.
Bovendien zat ook geen instal CD erbij.

Ik ga eerst kijken hoe een ander veel geld probeert te verdienen :-)
Straks kom ik terug.

Ohh jij kijkt naar Linda The Mol??
Dat kijkt mijn vrouw ook.
Ik heb nog gekeken op de site van KPN. Het schijnt dat mijn zwager een USB Eriksson gebruikt nu.
De gekochte Speedtouch is een ethernet router..
En nu?
Behalve dat ze toch een extra ethernetkaart moeten kopen voor PC nr.1.

Ik stop ook nu, even een Freddy pakken, ik heb dorst:)

Wat ik toendertijd hoorde was wel dat die usb modems de snelheid op den duur niet bij kunnen benen.

Als ze nou de Speedtouch 546i kopen kunnen ze die Eriksson er tussenuit halen.
Of was er een reden om deze te behouden? Ben ik even kwijt.

SpeedTouch 510i 4-p (ISDN)
[dslgp623pa] € 76,50 (€ 64,29 excl. BTW)

DIT PRODUCT IS VERVANGEN EN NIET MEER LEVERBAAR

LET OP: de SpeedTouch 510i 4-poorts is opgevolgd door de SpeedTouch 546i;

Ik moet nog even uitzoeken waar ADSL2 nou weer voor staat. Kan het niet meer bijbenen.

BewaarDIT

Laatst bewerkt:
Om wijzer van te worden:

KPN en Versatel investeren daarom in een opwaardering van hun ADSL-techniek. Dat wordt ADSL2+. De wijkcentrales worden voorzien van nieuwe apparatuur die hogere downloadsnelheden mogelijk maakt. ADSL2+ heeft een maximum downloadsnelheid van 24 megabit per seconde en een uploadmaximum van 3 megabit per seconde.

Afstand tot centrales
Echter, hoe verder iemand van een wijkcentrale vandaan woont, des te lager de downloadsnelheid. KPN-voorzitter Ad Scheepbouwer zei bij de bekendmaking van ADSL2+ introductie op 1 maart 2004 dat 70 procent van zijn klanten eind 2005 op "gemiddeld 12 megabit per seconde" mag rekenen.

Die maximumafstand tot de wijkcentrale is bij ADSL2+ overigens zeven kilometer en bij het reguliere ADSL vijf kilometer, dus dat valt juist mee.

Een nadeel van ADSL2+ is echter dat er een nieuw modem nodig is bij consumenten. Bestaande ADSL-modems zijn namelijk niet geschikt voor ADSL2+. Aangezien KPN en Versatel nog geen prijsindicatie hebben gegeven van hun nieuwe, snellere ADSL- abonnementen, zal nog moeten blijken of de modems gratis zullen zijn of dat er betaald moet worden voor de opwaardering. Duidelijk is dat beide bedrijven er veel aan gelegen is om zoveel mogelijk klanten voor het snellere ADSL-net te winnen.

ADSL 2 is duurder. Nou vraag ik me af of die 546i ADSL2 nodig heeft of dat het betekend dat deze router ADSL2 kan hebben.

Eerst mijn andere vragen langs

Met vertraging maar toch:
Ten eerste bedankt voor de goede tips, alles is opgelost.
Ten tweede (als info) het verhaal:
Na jou voorlaatste reactie heb ik dat 510 router van mijn zwager ingepakt en maar zelf naar de winkel gegaan. Ik dacht: anders blijft men heen en weer..hoepelen.
De winkel was dus: Primafoon in Assen. 2 “snelle” jongens daar..
Met de bon en de doos vroeg ik om vervanging, ik wenste dus een 546i (jou tip).
Eerste werd gezegd dat ik kon kiezen tussen de 510 of draadloze.
Ik ging drammen dat ik de 546i wou, die bij anderen voor… € leverbaar was.
Toen is 1 van de snelle jongens naar het magazijn gegaan, en.. voilá ik kreeg een 546i en.. let op ook nog € 10 terug!
Conclusie: als je naar Primafoon Assen gaat, als leek, dan krijg je een oude en dure type router aangesmeerd (in dit geval zonder de nodige CD-ROM!).
Bij mijn zwager, heb ik de oudere Eriksoon modem weggegooid en de nieuwe Speedtouch 546i aangesloten (na dat ik de software heb geïnstalleerd vanaf de nu wel aanwezige CD-ROM).
Beide PC’s zijn nu op internet, werken als een trein.
Het opmerkelijke: sinds deze router kan men direct op internet, ZONDER dat inbelscherm!
Deze 546i is geschikt voor ADSL 2 dus, super!!
Nogmaals bedankt voor de tips !!!
:thumb:
grtz
(F) bugsy

Laatst bewerkt:
Het opmerkelijke: sinds deze router kan men direct op internet, ZONDER dat inbelscherm!
Je bent ook altijd online met ADSL. Dit betekend ook dat een goede beveiliging noodzakelijk is!!!

Bij een nieuwe installatie van Windows de utp kabel er uithalen. Pas als de firewall er op zit weer aansluiten.

Toe is 1 van de snelle jongens naar het magazijn gegaan, en.. voilá ik kreeg een 546i en.. let op ook nog € 10 terug
Hahaha, ze wilden zeker eerst van de oudere rommel af!
Nog goedkoper ook :D

Mooi, zij en jij gelukkig. En........was het een eitje of niet? :p

Met de “oude” Eriksoon router kreeg men steeds dat inbelscherm. Dat was ook ADSL…
Qua beveiliging heb ik Norton 2005 er op gezet. Deze moest ik ook gelijk online registreren/activeren.
Ik vraag me af als deze Norton nog werkt als men de PC leeg haalt en vervolgens Norton opnieuw op gaat zetten..? Maar goed (tot nu toe) alles werkt nu.

Dat dacht ik ook: ze willen eerst van de oude rommel af..hahaha
Toen ik eerst naar de 546i vroeg, zei een van hun: die is pas sinds 1 week in de winkel…
Ik keek hem aan en vroeg: heb je een bril nodig? Ben ik echt zoo blond?
En toen liet ik hem een papier zien (uitgeprint van internet) waarop duidelijk stond dat de 546i sinds Mei dit jaar op de markt was.
Ik zei nog tegen hem: de oude voorraad, exporteer die maar naar Oost Europa…hahaha

Ik ben gelukkig (ik ben er van af), en mijn zwager is ook gelukkig..hahaha
Installatie was wel een eitje maar de rest niet echt.

Ik vraag me af als deze Norton nog werkt als men de PC leeg haalt en vervolgens Norton opnieuw op gaat zetten..? Maar goed (tot nu toe) alles werkt nu.
Met een schoon register is Norton weer als nieuw :cool:
Daar hoef je niet eens opnieuw Windos voor op te zetten.

Psssss, je hebt toch wel een flink wachtwoord als systemwachtwoord opgegeven he?
Ik vraag het maar voor de zekerheid.
En sla dat ook maar handig bij jezelf en hun op.
Dat vergeet je zwager zo weer.
Je hoeft niet te antwoorden. Als het maar goed zit!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan