Graag advies van jullie, welk abbo?

Status
Niet open voor verdere reacties.

JolandaC

Gebruiker
Lid geworden
23 okt 2000
Berichten
633
Sinds ruim een maand kunnen wij adsl-en hier.
Nu zit ik al een paar jaar op de kabel, die hier erg belabberd is.
Gemiddelde dowload is zo'n 29 Kb/s.
Dat is dus erg laag voor kabelverbinding.
Nu wil ik eigenlijk gaan overstappen op adsl, maar welk abbonement zou ik het beste kunnen nemen.
Ik be daar helemaal nog niet in thuis.
Ik betaal nu ruim 43 euro p/m.
Ik wil tot maximaal 50 euro betalen.
Alvast bedankt.
Jolanda
 
als je tot max € 50 wil betalen zou ik gaan voor adsl basic.

de snelheden zijn pas verhoogt ( of komen nog gaat in ettape )

onderstaande zijn mijn gemiddelde snelheden met adsl basic

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 13 2003 om 09:44:27 UTC+0100)

Download : 82.3 KByte/sec
Upload : 12.9 KByte/sec
 
Ik heb kabel van @home

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 13 2003 om 09:51:13 UTC+0100)

Download : 285.2 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 568.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms
 
Geplaatst door JBS
Ik heb kabel van @home

Resultaten van http://www.speedtest.nl
(Overgenomen op Mon Jan 13 2003 om 09:51:13 UTC+0100)

Download : 285.2 KByte/sec
Upload : 14.8 KByte/sec
Connection : 568.0 Conn/min
Ping test Nederland : 30.0 ms

volgens mij is de vraag niet wat je snelheid is JBS maar welk adsl abbo het beste is.!!

niet iedereen heeft namelijk @home
 
Allereerst: welke mogelijkheden heb je? KPN, versatel, BBned? Kijk eens op www.adslmetacrawler.nl of op www.internetten.nl om dat eens uit te zoeken.

Tot €50 heb je geen adsl basic (KPN), dat ligt er namelijk boven (gemiddeld genomen).
Kijk eens bij www.zonnet.nl voor het breedband family pakket van versatel: voor €39 een 512/128 verbinding.

Is het je puur om de snelheid te doen en er is geen aanbod van BBned of versatel bij jou in de buurt, dan zul je toch een paar centen meer neer moeten leggen voor adsl basic van KPN (768/128 verbinding)
 
Geplaatst door tazman


volgens mij is de vraag niet wat je snelheid is JBS maar welk adsl abbo het beste is.!!

niet iedereen heeft namelijk @home
Dan heb je mijn bericht niet begrepen. Ik probeerde aan te geven welke snelheden ik met @home (kabel) heb, want van kabel mag je een hogere snelheid verwachten dan die JolandaC nu heeft.
 
Geplaatst door JBS
Dan heb je mijn bericht niet begrepen. Ik probeerde aan te geven welke snelheden ik met @home (kabel) heb, want van kabel mag je een hogere snelheid verwachten dan die JolandaC nu heeft.

dat ben ik niet met je eens

@home heeft toevallig een grote download snelheid.
ik hoor van chello vaak andere verhalen in het ene gedeelte van het land snel in het andere prut.
we hebben hier in de omgeving casema als kabel aanbieder en daar haalde ze niet eens de 8 Kb.

dus is geheel afhankelijk welke provider je hebt.
 
Geplaatst door tazman

we hebben hier in de omgeving casema als kabel aanbieder en daar haalde ze niet eens de 8 Kb.

dus is geheel afhankelijk welke provider je hebt.
En dat is nu een van de dingen die ik bedoel. Maar met de Kabel kan er toch niet zo'n groot verschil zijn.
Jolanda, kijk eens in je gegevens wat jouw kabelprovider garandeerd aan snelheden. En spreek hem ereens op aan, als je dat niet ontvangt.
 
een provider zal jouw nooit een gegarandeerde snelheid opgeven.
ze kunnen dat namelijk niet garanderen.
bij kabel is het zoiezo afhankelijk hoeveel gebruikers er nog meer aan het kastje lurken.
als je bv de kabel aanlsuit kast in jouw straat neemt en daar zitten zeg 300 huizen op.
als daarvan nu 50 huizen i-net hebben ja dan is het snel.
hebben er nu 280 i-net dan wordt het al wat lastiger hoor.
en als die ook nog eens allemaal rond de zelfde tijd online zitten zakt je snelheid aardig in.

met adsl heb je daar geen tot heel weing last van.
je hebt je eigen lijn naar de centrale toe en je hoeft die lijn dus niet te delen met de buren.
de enige halsbreker die je altijd hebt is de drukte van de site die je beozekt enz enz.

stukje van de site van chello waar ze dit ook vermelden
Breedband internet via chello is snel. Indrukwekkend snel. Het kabelmodem heeft namelijk een maximale uploadsnelheid van 128 Kbps* en downloadsnelheid van 1500 Kbps*. En dat is niet 5 keer, niet 10 keer maar tot 25 keer zo snel dan internetten via de gewone telefoonlijn.

De snelheid die je ervaart zal ook afhankelijk zijn van factoren waar chello geen invloed op heeft. Denk bijvoorbeeld aan het tijdstip waarop je gebruik maakt van internet, de populariteit van een site, het aantal programma's die je tegelijk open hebt staan, de besturingssoftware en de capaciteit van je computer.

* de snelheid en beschikbaarheid van het internet zijn afhankelijk van verschillende factoren. In de praktijk kan de snelheid niet altijd gegarandeerd worden. Kijk hier voor meer informatie.
 
Bedankt voor jullie snelle reacties.
Dat de kabel hier ook prut is, komt door dat het een kleine provider is, die alleen hier in deze plaats is, en verder nergens.
Wij waren dus allang blij dat er kabel was, want @home of iets dergelijks wilt hier niet eens aan kabel beginnen, te dure investeringen vinden zij.
Dus we hadden de keus; of kabel met die lage download, of de telefoonlijn. Die keus was dus niet zo moeilijk, want we gaan nog altijd een stuk sneller als met de telefoonlijn.
Maar nu over adsl.
Ik dacht dat je voor rond de 50 euro wel een basic abbo kon nemen.
Kijk, als ik dat voor 51 of 53 euro wel heb, dan betaal ik die paar euro wel meer, maar ik wil niet veel meer betalen, snap je?
En wat zijn de verschillen onderling, van de adsl-aanbieders, waar moet ik dan op letten?
Jolanda
 
persoonlijk heb ik adsl via xs4all en ben daar zeer tevreden over.
mede ivm de vele voordelen die hun bieden.

als voordelen van xs4all noem ik dan de 5 pop3 boxen waar ieder nog 10 alliassen te maken zijn.
mail responder
spamfilter.
e-mail doorsturen
gsm notificatie bij nieuwe mail
newsgroup toegang server grote 3,2 TB retentie tijd ± 7 dagen ( tegen over 1 a 2 dagen bij andere providers )

en alles is apart aan cq uit te zetten

http://www.xs4all.nl/adsl/index.html

maar er zijn natuurlijk meedere aanbieders.

kijk eens op KPN lijnen adsl

http://www.bbnet.nl
 
Ik wil je helemaal geen provider aansmeren, maar kijk eens bij deze voor een voorbeeld van de kosten en vooral ook van de bijkomende kosten bij de eerste aansluiting van asdl. Dat valt mij nog niet mee. Een abbo prijs van ongeveer 50 € pm voor een pluspakket lijkt mij redelijk.
http://www3.hccnet.nl/info/adsl/abonnement.cfm

grtz
 
Geplaatst door JolandaC
Ik dacht dat je voor rond de 50 euro wel een basic abbo kon nemen.
Kijk, als ik dat voor 51 of 53 euro wel heb, dan betaal ik die paar euro wel meer, maar ik wil niet veel meer betalen, snap je?
In je 1e bericht gaf je aan max. €50 te willen betalen, vandaar mijn eerdere reactie. Rond de €50 kom je een heel eind met adsl basic.

Kijk even op de sites waar ik je eerder naar verwees, die geven een breder beeld op de mogelijkheden die je hebt.
 
Nou, als ik al die aanbieders apart zit te lezen, zie ik bijna door de bomen het bos niet meer.
Wat verwarrend allemaal zeg, bij de een betaal je het zus en bij de ander zit het weer zo in elkaar.
En wat voor modem kan ik het beste nemen, want daar zit ook nogal verschil in zie ik wel.

Jolanda
 
Misschien kan je aangeven wat je belangrijk vindt:
prijs ---->rond de €50
snelheid (down/up) ---> sneller dan 29 kb/s down iig
modem---> Prijs, meerdere pc's aansluiten etc
helpdesk---->gratis? support

etc etc.

zet dat anders voor jezelf even op een rijtje.
 
Ik wil graag downloaden met een snelheid van als het kan toch wel minstens 60 tot 70 Kb/s.
Is dat mogelijk met een basic abbo van rond de 50 euro.
En een goede stabiele verbinding en een goede helpdesk is ook belangrijk.
Ik surf en download voornamelijk alleen maar, verder geen meerdere pc's o.i.d..
Bedankt alvast
Jolanda
 
ik kan alleen over de ervaring spreken die ik met xs4all heb.

ik heb nu een anderhalf jaar adsl via hun en in totaal denk alles bij elkaar 1 heledag geen verbinding gehad ( storingen buiten hun om brand in een kpn onderstation enz )

ze doen daar niet moeilijk over data limiet( zoals een hoop wel doen)
heb nu een gemiddelde snelheid van rond de 80 Kb(constant)
helpdesk support is gratis ( en kundig )
evt meerdere pc's doen ze niet moeilijk over
het is zelfs 1 van de weinige providers die juist promoot meerder pc's aan te sluiten.
en ze promoten het server draaien ( ftp of web ) dat is bij de meeste niet toegestaan.
meerdere pop boxen ( 5 + 10 alliassen per pop box)

pfffff lijkt wel promotie campagne maar ben zeer tevreden over xs4all.

enige nadeel met adsl is en dat is bij alle providers zo de eerste aansluit kosten zijn hoog rond de € 200
en persoonlijk zou ik voor het ethernet modem gaan.
dit ivm problemen die sommige hebben met het usb modem en als je evt later wilt upgraden naar fast adsl kun je niks meer met usb.
 
Het lijkt me het handigst om als eerste te kijken welke aanbieders (KPN, BBned, Versatel, BaByXL) en allemaal aanwezig zijn in jouw centrale. Want bijv. via Versatel of BBned kun je krijg je vaak voor hetzelfde geld meer als via KNP (MXstream).

Om te controlren wat er bij jou beschikbaar is, kijk op deze site. :thumb:
 
Bbned komt in januari hier, volgens de postcodecheck.
Ik had dat inmiddels ook al vernomen.
Dus we hebben de keus KPN of Bbned.
Waar kan ik zien welke providers er met Bbned mogelijk zijn?
En is Bbned dan inderdaad beter als KPN?

Jolanda
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan