Graag hulp bij bewerken van een shape

Bram65

Gebruiker
Lid geworden
25 feb 2023
ik heb in een macro dit stukje code staan
Code:
Dim Shp As Shape

For Each Shp In ActiveSheet.Shapes
   If Shp.Name Like "lblHelp*" Then

Exit For
   End If
Next

Nu zou ik graag willen dat ik dan, net boven Exit For, de tekst in dat shape kan verwijderen, zie voorbeeldbestandje

Dank Bram

Bijlagen

Dank je Ahulpje voor jouw reactie maar dat is niet wat ik bedoel. Ik heb het Excel-logo en wil daar een soort van tooltoptext op hebben. Die tooltiptext gaat weer weg zodra je met de muis van het logo afgaat, dat komt door het witte label wat onder dat logo staat. Maar nu klik ik op de button met het Excel-logo en dan zou ik die tekst ook direct weg willen hebben. Ik heb het nu zo dat zodra er een selection_change is, de tekst wel verwijderd, maar ik wil dat dit gebeurt zodra je met de muis van het logo afgaat (wat dus al gebeurt) maar ook wanneer ik erop klik omdat er dan een macro wordt gestart.
Dat lukt me dus niet, ik ben al uren aan het zoeken, lezen en proberen en heb besloten een beroep te doen op jullie.

Probleem is natuurlijk ook wanneer ik op dat logo klik, de muis zich nog steeds op die positie bevindt en dus die tekst opnieuw in lblHelpTekst zet. Ik kan de muis laten verspringen maar ik heb ook enkele shapes waarop een dubbelklik wordt losgelaten, de muis zou dan voor de tweede klik al weer weg zijn.

Edit:
Krijg nu een bericht binnen van AHulpje, dat ga ik even checken

Een andere optie is om in het click event een SetCursorPos op te nemen:
Code:
Public Declare Function SetCursorPos Lib "user32" (ByVal X As Long, ByVal Y As Long) As Long

AHulpje, Dat is precies wat ik bedoel.
Vele malen dank voor jouw hulp.

Ook nu weer tegelijk aan het tikken.
Die laatste oplossing gaat niet omdat er ook elementen zijn waarop een dubbelklik wordt losgelaten. De muis zou dan al weer weg zijn.

Ik ga dit in mijn workbook zo inbouwen, nogmaals dank

Terug
Bovenaan Onderaan