Graag hulp bij kapotte geluidskaart.

Status
Niet open voor verdere reacties.

samzoethout

Gebruiker
Lid geworden
14 nov 2008
Berichten
5
Vandaag zou ik mijn laptop van mijn kamer even meenemen naar de huiskamer, maar was ik vergeten het kabeltje waarmee ik mijn laptop aansluit op mijn versterker er uit te halen. En ja hoor mijn input kapot getrokken. Dus daar zal nooit meer geluid uitkomen

Nou had ik 2 opties
- reparatie
- externe geluidskaart.

Mij leek de 2e optie het goedkoopst, dus dan die maar.

Het probleem dat ik nu heb is: Sluit ik het externe geluidskaartje aan, dan instaleert vista de drivers, nog niets aan de hand, mijn andere geluidskaart uitgeschakeld.
Ook doet het geluid het via de externe geluidskaart, maar bij de volume controle rechts in de startbalk bij vista, gaat hij steeds van 100 naar 0. het maakt niet uit hoe hard ik hem zet of zacht. De hele tijd gaat hij langzaam van hard volume naar geen volume. Ik kom er niet meer uit iemand een oplossing?!?!

Sam
 
Welkom bij de Helpmij!

Wat ik mis in je vraag / verhaal, is of je binnen software (configuratiescherm) de software van de onboardkaart wel hebt verwijderd / gedeïnstalleerd. Kan dáár mogelijk de oorzaak zitten?

Je hebt de onboard soundchip mogelijk in het bios wel gedisabled, maar dat betekent nog niet dat bij de opstart van Windows de geïnstalleerde software van de soundkaart niet mee opstart en juist die software zou kunnen conflicteren met die van de nieuwe geluidskaart.
 
Laatst bewerkt:
nou het zit zo, haal ik mijn externe geluidskaart eruit, dan doen mn boxjes van de laptop het nog, en is de volume controle in vista normaal, druk ik de externe erin dan gaat hij dus van 100 naar 0.

In mijn bios kan ik eigenlijk niets aanpassen, misschien komt het omdat het allemaal voor geinstalleerd is door packerd bell, maar misschien is er een manier om dat te omzeilen?

Ik kan mijn onboard soundcard dus niet uitschakelen. Kan het wel doen bij apparaatbeheer maar elke keer als ik weer opstart dan installeert hij overnieuw alle drivers, dus ik kan niet testen of het daardoor komt.

zeer waarschijnlijk komt het door mijn externe geluidskaart, maar zonder de externe geluidskaart heb ik dus ook niets.. heel krom...
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan