graag hulp bij maken sitje

Status
Niet open voor verdere reacties.
dank je JPeetje, <iframe...........></iframe> is precies dat wat ik wou :thumb:
alleen, nu heb ik een (klein) probleempje, als ik op mijn site een iframe heb geplaatst, dan word het script onder dat frame niet meer uitgevoerd..... nu kan ik dat gedeelte er wel boven zetten, maar ik zou graag een drukknop zien komen wanneer alles in het frame geloaden is. het is een recruiter site, en dan geef je iemand een soldaat, (dat komt dus in die iframe) en dan krijg je er een crediet bij...mijn site is nog niet zo goed dat die bij de echte site (www.darkthrone.com) gaat vragen hoeveel soldaten iemand heeft, en of iemand wel gegeven heeft... dus daarom moet de drukknop pas later (als iframe correct is geloaden) zichtbaar worden.

maar als eerst zou ik graag willen weten hoe ik een script onder <iframe> kan uitvoeren.
dit heb ik:
$_SESSION['hyperlink'] = een varriabele hyperlink die in de database staat.
$userhyp = de ID van de persoon waarvan ook de $_SESSION['hyperlink'] is.
$_SESSION['userid'] = de userid van de persoon die ingelogd is.
PHP:
<td width=153>&nbsp;</td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="88"><!--DWLayoutEmptyCell-->&nbsp;</td>
      <td> <p align="center">&nbsp;
        </p>
        <p align="center"><iframe width="1000" height="1000" src="<?PHP echo $_SESSION['hyperlink'] ?></iframe></p>

<div align="center">          </div>
        </form>        <p align="center">
          <input type="submit" name="Submit" value="Submit">
        </p>
      <td></td>
    </tr>
    <tr>
      <td height="106"><!--DWLayoutEmptyCell-->&nbsp;</td>
      <td><div align="center">
        <hr>
        <?PHP $result = mysql_query("SELECT username FROM recruiter WHERE userid='$userhyp'") or die("Problem on the site: ". mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_object($result)) {
  $user = $row->username;
   }
$userid = $_SESSION['userid'];
$result = mysql_query("SELECT * FROM recruiter WHERE userid= '$userid'") or die("Problem on the site: ". mysql_error());
while ($row = mysql_fetch_object($result)) {
  $clicksgiven = $row->clicksgiven;
  $credit = $row->credit;
  $getclicks = $row->clicksget;
  }
echo "You've give a soldier to: " . $user ."<br><br>";
//echo "you have a give: " . $clicksgiven . " clicks.<br>";
//echo "you have a credit of: " . ($clicksgiven - $getclicks) . " clicks.<br>";
echo "you have get: " . $getclicks . " clicks.";
unset ($_SESSION['hyperlink']); ?>

JB'tje

sessions worden (over het algemeen) opgeslagen in de http-headers, en die kunnen enkel worden gewijzigd met php (in dit geval is dat dus een session starten) VOOR het eerste html-teken is verzonden
DUS moet je de sessions starten en instellen nog voor je ook maar iets print.

grtz Ilias;)

Geplaatst door ilias
sessions worden (over het algemeen) opgeslagen in de http-headers, [...]
Bijna :)
Sessies zelf worden op de server opgeslagen, de bestandsnaam hiervan is een ID. Dit ID bevind zich in de HTTP headers van de browser :)

@ilias,
op de vorige pagina, heb ik het hele script staan... maar dan is dit gedeelte wat je hier ziet een gedeelte uit dat script (vervanging) dus er is een session gestard...
maar ik moet dus een stuk script onder die <iframe> hebben, maar waarom zie ik dat script niet op mijn scherm??

JB'tje

@JPeetje : ik kwam toch al in de buurt he ;):cool:
en daarbij... ik doelde eigenlijk op de sessie-variablelen

@JB : ok, maar in het script op deze pagina stel je ergens tussen je HTML in nog wat sessies in, en dat mag niet... beter gezegd: je mag, maar dan werken je sessies wel niet

jij hebt gedaan:
PHP:
<iframe width="1000" height="1000" src="<?PHP echo $_SESSION['hyperlink'] ?></iframe>

ik zie ten eerste dat je hebt staan : src="... en dan dit NIET afsuit met "

ten tweede zie ik dat je geen ";" hebt gezet.

dus i.p.v.
PHP:
<iframe width="1000" height="1000" src="<?PHP echo $_SESSION['hyperlink'] ?></iframe>

moet je

PHP:
<iframe width="1000" height="1000" src="<?PHP echo $_SESSION['hyperlink']; ?>"></iframe>

gebruiken

grtz Ilias:D

Laatst bewerkt:
ja ilias, daar kwam ik vanmorgen dus ook achter...
dat was dus ook de reden waarom ik het scritpt onder de iframe niet zag....
mijn probleem is weer opgelost, dus ik zal proberen de eerst komende tijd geen vragen meer te stellen...
ik ga mijn scriptje maar eens op een sitje zetten...
heel erg bedankt allen voor de info en de hulp
ik kom hier nog wel weeer eens terug...

JB'tje :thumb:

snelle reactie ;)

geef dan de URL ook eens he :d

maar zorg toch maar dat je session_rgister(); gedeelte nog voor het eerste HTM-Teken komt

Geplaatst door ilias
@JPeetje : ik kwam toch al in de buurt he ;):cool:
Mwoa ... mwoa ... :p

en daarbij... ik doelde eigenlijk op de sessie-variablelen
En 't verschil is ?
maar zorg toch maar dat je session_rgister(); gedeelte nog voor het eerste HTM-Teken komt
1. Waar zie jij session_register() ?
2. session_register() zuigt, werkt niet op alle servers. Om sessievariabelen toe te wijzen kun je veel beter gewoon $_SESSION['naam'] = 'waarde'; gebruiken

Succes :thumb:

haha

nouja, mijn sitje werkt in ieder geval...
ik heb hem al bijna helemaal op internet staan, en ik zal vanavond denk ik alles klaar hebben. dan zal ik ook ff de hyperlink hier plaatsen...

alleen, een ding: Mijn site zuigt, er zit geeeeen enkele beveiliging in!!!!!!!!!

JB'tje

Geplaatst door JB'tje
ik heb hem al bijna helemaal op internet staan, en ik zal vanavond denk ik alles klaar hebben. dan zal ik ook ff de hyperlink hier plaatsen...
Spammen dus :p
alleen, een ding: Mijn site zuigt, er zit geeeeen enkele beveiliging in!!!!!!!!!
Oei :eek:
Dat wordt nog wat scripten dan he ?

Oei
Dat wordt nog wat scripten dan he ?
ja, daar gaan nogal wat probleempjes komen....
maar nu heb ik dagen achter elkaar vrij, en het weer bijten is slecht, dus PHPen...

goed, hier is mijn kleine sitje... http://members.lycos.nl/recruiterlord hier is mijn eerste echte PHP sitje:D

ik zal een nieuwe vraag aanmaken, en daar mijn hele nieuwe vraag uitleggen, snel en duidelijk... (hoop ik)

JB'tje

Nu je dezelfde fout al 5 keer maakt ... 't Is siteje, niet sitje :p

:D :D :D Sorry, ben niet zo goed in typen en spelling :D :D :D

JB'tje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan