Graag hulp bij maken website

Status
Niet open voor verdere reacties.

JB'tje

Gebruiker
Lid geworden
31 mei 2004
weet geen titel

vorige topic net afgesloten, maak ik de volgende alweer aan...
hallo lezers,
ik wil nog meer, dan alleen een site beveiligen.
als je op deze link klikt, dan krijg je een of ander vaag scherm met een plaate met een getal daarop. als je nu op het zelfde getal daaronde klikt, dan krijg ik bij het spel KoC 1 soldaat. Ik wil ook een spel maken, waarbij (als je klikt) b.v. een soldaat erbij krijgt. dus moet ik ook iets als dat hebben.
ik heb alleen geen enkel idee hoe dat te maken.

ik heb b.v. een link:
www.???????.com/getsoldier.php?userid=1
dan zou je een of ander scherm moeten krijgen, met dus z'n getal (als plaatje) als ik dan op het goede getal klik, dan zou persoon met userid=1 een soldaat moeten krijgen. (ook moet dit uiteraard niet door een programmatje gedaan kunnen worden!!!)
hoe doe ik dit alles??? als iemand iets weet waar ik mee kan beginnen?? please tell me.

JB'tje

Laatst bewerkt:
Zou ik persoonlijk niet aan beginnen, is erg lastig. Zeker als je er nog niets of weinig vanaf weet :)

Laatst bewerkt:
@ H@NsiePanzzzer

heb je ooit geprobeerd het ook te maken :D?? ik snap dat het heeeel lastig gaat worden, maar ik moet het echt hebben voor mijn sitje...:). Ik kan misschien ook wel een voorbeeld gebruiken (of een kant en klaar progje). Als iemand nog een kant en klaar sitje heeft dat hier op lijkt, please, give it. ik ben namelijk beter in programmatjes bewerken, dan ze te schrijfen :D

JB'tje

Ik zal me aan moeten sluiten bij de mening van Hanz. Als je al moeite had om de cide van mij op de goeie plek in jou eigen script te plaatsen :rolleyes:

Leer eerst maar eens PHP.

:thumb:

edit: neem alsjeblieft een andere titel

Geplaatst door JB'tje
@ H@NsiePanzzzer

heb je ooit geprobeerd het ook te maken :D??

Nee, zie mijn antwoord. Ik vind het zelf ook lastig en waarom zou ik eraan beginnen als ik nix en dan ook echt nix van PHP snap?

maar ik moet het echt hebben voor mijn sitje...:)
.
Waarvoor wil je dat zo graag?

Ik kan misschien ook wel een voorbeeld gebruiken (of een kant en klaar progje).

Weet niet of dat bestaat, denk het niet

Ik zal me aan moeten sluiten bij de mening van Hanz. Als je al moeite had om de cide van mij op de goeie plek in jou eigen script te plaatsen
jep, ik snap 't.
Leer eerst maar eens PHP.
waar denk je dat ik de hele tijd mee bezig ben!! (op H W (HW = huis werk(van school)) maken na)

dan zal ik mijn vraag ff anders maken, wie heeft er een script voor mij die ik kan bewerken??? daar ben ik wel HEEL goed in :)!!!

nog ff een vraagje: "hoe kan ik in php script een <br> plaaten??? <br> werkt niet en /n ook niet \n ook niet"

JB'tje

hoe kan ik een timer plaatsen... dat als ik die site niet kan maken op die manier (met klikken) dat ik een timer gebruik, dat ik b.v. elk 24 uur een soldaat erbij krijg (dit zal me hopelijk wel lukken)

JB'tje

edit: neem alsjeblieft een andere titel
ik wil wel, maar hoe????
als ik op het eerste bericht klik, dan kan ik alleen titel bericht veranderen!!!

JB'tje

Inderdaad, zal een moderator even moeten doen

Dat komt op valsspelen neer, JB'tje. Een script op jou links laten klikken

Dat komt op valsspelen neer, JB'tje. Een script op jou links laten klikken
slaat dit op die timer die ik wou hebben???
ik kan je een ding vertellen, die KoC site is zo goed beveiligd, daar kom ik niet doorheen. ook als ik een timer heb, die om de 24 uur ff zu klikken, dan moet:
a. mijn comp de hele tijd aanstaan.
b. dan moet ik eerst een manier vinden om op het goede getal te klikken.
c. moet ik wel heeeel ervaren zijn
d. waarom zou ik het dan ik PHP maken als ik meer afweet van VB.
e. ik heb al geprobeerd om te kijken of er een logica of dergelijke inzit, maar nee hoor (wat had je dan verwacht??) gewoon rnd code gebruikt denk ik.
dus, IK kan die site niet hacken (om continu soldaten te krijgen) als je dat bedoelt.

nee, als ik mijn eigen sitje heb, dan kan ik daar een timer inzetten, en dan krijg je elke 24 uur een soldaat.
ook kun je wapens upgraden, zodat je dan per 6 uur een wapen erbij krijgt (dit gaat over mijn site) en ook, je moet bij mijn sitje om de 20 min ofzo goed erbij krijgen (heb ik ook een timer voor nodig)

dus als iemand mij kan vertellen hoe ik een timer kan maken ik die MY SQL, zodat een getal geupgraded word, elk 20 minu of 6 uur of 24 uur.?? please tell me

JB'tje

nog een vraag, hoe kan ik een script onzichtbaar maken voor mensen die geen admin zijn, oftewel hoe maak ik een script onzichtbaar???

JB'tje

JB'tje.
Ik heb ooit zo'n spel geprobeerd te maken, het is echt niet zo moeilijk. Enige wat je nodig hebt is een gezond verstand. Als je goed nadenkt kun je exact uitvinden hoe iets moet, hoe je delen van een spel moet verbinden en hoe je het ook kan beveiligen.
Als voor dat jij die KoC site zo goed beveiligd is, hoe weet je dat ? Ben jij een hacker ? Als het antwoord hierop 'Nee' is, dan kun jij niet zeggen of die site veilig is of niet.

Als voor je probleem, je wil een spel maken. Een leuk idee, kan ook zeer leuk worden als je het idee goed uitwerkt. Daar ligt het probleem dan ook. Het uitwerken. Tot nu toe heb je vragen gesteld die vrijwel door iedereen die met PHP begonnen is kan beantwoorden. Ik heb je in vorige topics gezegt dat je tutorials moet gaan volgen, ik heb je links gegeven naar functies, maar ik krijg hier nauwelijks reacties op. Ook praat je nog steeds over "programma's". Als je even met PHP bezig was geweest zou je allang door hebben dat wat je maakt met PHP een "script" heet.
Terug naar het spel, je hebt nu problemen met getsoldier.php?userid=1. Wederom, dit is zo'n ontzettend makkelijke vraag. Als je hier al bij vastloopt, dan zul je bij de rest van 't spel alleen maar meer problemen krijgen. Alsjeblieft, ga naar Google en zoek naar PHP tutorials. Simpelweg vragen stellen en weinig tot niks doen met de gegeven antwoorden, daar leer je niets van.

Succes verder.

Geplaatst door JPeetje
JB'tje.
Ik heb ooit zo'n spel geprobeerd te maken, het is echt niet zo moeilijk. Enige wat je nodig hebt is een gezond verstand. Als je goed nadenkt kun je exact uitvinden hoe iets moet, hoe je delen van een spel moet verbinden en hoe je het ook kan beveiligen.
Als voor dat jij die KoC site zo goed beveiligd is, hoe weet je dat ? Ben jij een hacker ? Als het antwoord hierop 'Nee' is, dan kun jij niet zeggen of die site veilig is of niet.

Als voor je probleem, je wil een spel maken. Een leuk idee, kan ook zeer leuk worden als je het idee goed uitwerkt. Daar ligt het probleem dan ook. Het uitwerken. Tot nu toe heb je vragen gesteld die vrijwel door iedereen die met PHP begonnen is kan beantwoorden. Ik heb je in vorige topics gezegt dat je tutorials moet gaan volgen, ik heb je links gegeven naar functies, maar ik krijg hier nauwelijks reacties op. Ook praat je nog steeds over "programma's". Als je even met PHP bezig was geweest zou je allang door hebben dat wat je maakt met PHP een "script" heet.
Terug naar het spel, je hebt nu problemen met getsoldier.php?userid=1. Wederom, dit is zo'n ontzettend makkelijke vraag. Als je hier al bij vastloopt, dan zul je bij de rest van 't spel alleen maar meer problemen krijgen. Alsjeblieft, ga naar Google en zoek naar PHP tutorials. Simpelweg vragen stellen en weinig tot niks doen met de gegeven antwoorden, daar leer je niets van.

Succes verder.

*pinkt 'n traantje weg*

Prachtige preek.. prachtig ...

:p

Geplaatst door masterprut

*pinkt 'n traantje weg*

Prachtige preek.. prachtig ...

:p

*worden ook enkele traantjes weggepinkt*

Tjeezz wat een preek... ben onder de indruk JP! :thumb:

ja, dat van dat "programmatje" is wel heel erg erg hé.
ik gebruik zo af en toe het woord "script" wel, maar somsvergeet ik dat woord ook weer he.
nee, ik ben geen hacker (hoe zou ik dat ooit moeten worden??) dan moet ik eerst denk ik naar de UT om een opleiding informatica (of dergelijke) te volgen. ik zit nog niet eens op de helft van mijn midelbare school...

ook ben ik goed in linken volgen, ik heb in die KoC site gewoon ff in de bron gesnuffelt. maar ik kon daar geen getal vinden (of iets anders) waaraan IK een prog. kan schrijfen (VB) om gratis soldaten te krijgen. IK vind de site dus goed beveiligd. persoonlijke mening (vind jij dat niet??)

ooh, die tutorials, ja, ik heb het er niet echt over gehad... sorry. ik heb ze gewoon ff een beetje rond gekeken en gezocht. maar daarna had ik er geen vragen meer over. vandaar dat ik het er niet meer over gehad heb.

Simpelweg vragen stellen en weinig tot niks doen met de gegeven antwoorden, daar leer je niets van.
Ik heb een heeel goed geheugen (ik sla dus alle info ff op tot ik tijd heb) ik heb ook wel een paaaar heel kleine scripts geschrefen hoor :)

JB'tje

Sja, als je alles zo goed opslaat moet je het kunnen maken.

Maar ff serieus, als je echt alleen al moeite had met die lap code van mij op de juiste plek te plaatsen ...

edit: danke mod :thumb:

Laatst bewerkt:
weet niet wie het gedaan heeft (de admin d8 ik) maar bedankt voor het wijzigen van de naam van dit topic :thumb:

Maar ff serieus, als je echt alleen al moeite had met die lap code van mij op de juiste plek te plaatsen ...
jep, daar had ik moeite mee. maar zoals JPtje altijd al heeft gezecht, ik ben nog maar een beginner.
ben ik het helemaal mee eens. ik had moeite met dat SCRIPt dat je me gaf, omdat ik nog NNOOIIT eerder met iets als PHP ik aanraking ben gekomen. nu snap ik er al een heel klein beetje van.
en ook waar ik dat script van jou moet plaatsen.

ik heb HW vrij momenteel, en ik ga nu proberen om een script te schrijfen dat soldaten kan geven als je erop klikt.

maar 'k begin nog ff met een vraagje, als je op een hyperlink (b.v. ???/?????.php?userid=10)
betekend dat dan dat ik dan kan verder werken met die userid als 10 zijnde???

ik hoop dat jullie de vraag kunnen snappen.

JB'tje :D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan