Graag hulp bij maken website

Status
Niet open voor verdere reacties.
weet niet wie het gedaan heeft (de admin d8 ik) maar bedankt voor het wijzigen van de naam van dit topic :thumb:

Maar ff serieus, als je echt alleen al moeite had met die lap code van mij op de juiste plek te plaatsen ...
jep, daar had ik moeite mee. maar zoals JPtje altijd al heeft gezecht, ik ben nog maar een beginner.
ben ik het helemaal mee eens. ik had moeite met dat SCRIPt dat je me gaf, omdat ik nog NNOOIIT eerder met iets als PHP ik aanraking ben gekomen. nu snap ik er al een heel klein beetje van.
en ook waar ik dat script van jou moet plaatsen.

ik heb HW vrij momenteel, en ik ga nu proberen om een script te schrijfen dat soldaten kan geven als je erop klikt.

maar 'k begin nog ff met een vraagje, als je op een hyperlink (b.v. ???/?????.php?userid=10)
betekend dat dan dat ik dan kan verder werken met die userid als 10 zijnde???

ik hoop dat jullie de vraag kunnen snappen.

JB'tje :D

Het spijt me zeer maar ik vind het verdomt moeilijk om die teksten van jou te lezen :o

Het spijt me zeer maar ik vind het verdomt moeilijk om die teksten van jou te lezen
teksten, zijn ze te lang???
te moeilijke woorden :D
eeh wat bedoel je daarmee.

ik heb een begin voor het script wat ik nu aan het schrijfen ben. klopt nu nog geen zak van en werkt al helemaal niet. dit is't
PHP:
<?PHP
<?PHP
session_start();
$host = "localhost";
$user = "root";
$pass = ""; 
$db_name = "leden";
$getal = cint(rnd(2)) +".png";
$soldaten = "";

$connect = mysql_connect($host,$user,$pass) or die("Kon geen verbinding maken met de MySQL server: " . mysql_error());
mysql_select_db($db_name, $connect)

echo "<form name=\"form1\" method=\"post\" action=\"\">";
echo	<input name=\"imageField" type=\"image" src=\"file://C:/Program%20Files/Webserver/Apache/htdocs/krijg%20soldaat/" + $getal width=\"200" height=\"200" border=\"0">;
echo	</form>;

if(isset($_SESSION['slogin']) == FALSE)
{
  if(isset($_POST['login']) == FALSE)
  {
    echo "<form method=\"POST\">";
    echo "<b>Wachtwoord</b>: <input type=\"text\" name=\"wachtwoord\"> <input type=\"submit\" name=\"login\" value=\"Go !\">";
    echo "</form>";
  }
  else
  {
    if($_POST['wachtwoord'] == $getal)
    {
      $_SESSION['slogin'] = md5($getal);
      header("Location: " . $_SERVER['PHP_SELF']);
    }
    else
    {
       "verkeerde getal, probeer het over 5 minuuten weer";
    }
  }
die();
}
?>
<?PHP
UPDATE leden SET soldaten=soldaten+1 or die mysql_error()
?>
<p>bekijk het getal, en vul eronder in het balkje hetzelfde getal in als cijfer. </p>
<?PHP
?>
<p>bekijk het getal, en vul eronder in het balkje hetzelfde getal in als cijfer. </p>
nu heb ik een paar vraagjes:
- hoe kan ik bij userid=10 het aantal soldaten dat hij heeft upgraden (UPDATE leden SET soldaten=soldaten+1 or die mysql_error() )
- hoe kan ik een random getal laten maken (welke code) RND misschien??? ( $getal = cint (RND(15)) )
- als ik op de hyperlink klik ???/?????.php?userid=10.
en ik heb het script hierboven, is dan in het script userid 10??

ik hoop dat je het kunt volgen masterprut, anders zeg ff wat je niet snapt (je snapt het vast wel :))

JB'tje

Laatst bewerkt:
ooh, ik wou nog ff zeggen: "zoals je ziet, ik ben heeeel goed in het bewerken van scripten en programma's"

:D JB'tje

Geplaatst door JB'tje

teksten, zijn ze te lang???
te moeilijke woorden :D
eeh wat bedoel je daarmee.

Dat ze vol met spel- en grammatica fouten zitten

Geplaatst door JB'tje

ik heb een begin voor het script wat ik nu aan het schrijfen ben. klopt nu nog geen zak van en werkt al helemaal niet. dit is't
PHP:
<?PHP
<?PHP
session_start();
$host = "localhost";
$user = "root";
$pass = ""; 
$db_name = "leden";
$getal = cint(rnd(2)) +".png";
$soldaten = "";

$connect = mysql_connect($host,$user,$pass) or die("Kon geen verbinding maken met de MySQL server: " . mysql_error());
mysql_select_db($db_name, $connect)

echo "<form name=\"form1\" method=\"post\" action=\"\">";
echo	<input name=\"imageField" type=\"image" src=\"file://C:/Program%20Files/Webserver/Apache/htdocs/krijg%20soldaat/" + $getal width=\"200" height=\"200" border=\"0">;
echo	</form>;

if(isset($_SESSION['slogin']) == FALSE)
{
  if(isset($_POST['login']) == FALSE)
  {
    echo "<form method=\"POST\">";
    echo "<b>Wachtwoord</b>: <input type=\"text\" name=\"wachtwoord\"> <input type=\"submit\" name=\"login\" value=\"Go !\">";
    echo "</form>";
  }
  else
  {
    if($_POST['wachtwoord'] == $getal)
    {
      $_SESSION['slogin'] = md5($getal);
      header("Location: " . $_SERVER['PHP_SELF']);
    }
    else
    {
       "verkeerde getal, probeer het over 5 minuuten weer";
    }
  }
die();
}
?>
<?PHP
?>
<?PHP
?>

- Waarom heb je twee keer de PHP opening tag ...
- Hoe wil je die queries laten uitvoeren
- Waarom sluit je de php sessie om iets op het scherm te weergeven?
- Waarom vergelijk je het getal met een wachtwoord
- Waarom staat er 'probeer het over 5 minuten', ik zie nergens een time(); functie staan of iets dat er op lijkt
- Waarom heb je ?> en meteen weer <?php

Geplaatst door JB'tje

nu heb ik een paar vraagjes:
- hoe kan ik bij userid=10 het aantal soldaten dat hij heeft upgraden (UPDATE leden SET soldaten=soldaten+1 or die mysql_error() )
- hoe kan ik een random getal laten maken (welke code) RND misschien??? ( $getal = cint (RND(15)) )
- als ik op de hyperlink klik ???/?????.php?userid=10.
en ik heb het script hierboven, is dan in het script userid 10??

- Met het WHERE attribuut, als je tutorials en links die JPeetje en ik gepost hebben gelezen (wat je beweert) zou je het hoogstwaarschijnlijk tegengekomen zijn
- zoek maar 's op phpfreakz
- Dat moet met
PHP:
$_GET['userid']

Geplaatst door JB'tje

ik hoop dat je het kunt volgen masterprut, anders zeg ff wat je niet snapt (je snapt het vast wel :))

JB'tje

Zie mijn eerste antwoord op de bovenste quote

Geplaatst door JB'tje

ooh, ik wou nog ff zeggen: "zoals je ziet, ik ben heeeel goed in het bewerken van scripten en programma's"

:D JB'tje

Ik zie er nog geen barst van

wat is hier fout aan???
PHP:
<?PHP
$getal = rand(1,15)
$plaatjes = "C:\Program Files\Webserver\Apache\htdocs\krijg soldaat\" + $getal + ".png";
?>

JB'tje

Geplaatst door JB'tje
wat is hier fout aan???
PHP:
<?PHP
$getal = rand(1,15)
$plaatjes = "C:\Program Files\Webserver\Apache\htdocs\krijg soldaat\" + $getal + ".png";
?>

JB'tje
Heb jij een directory C:program files..etc?

Doe eens dit:

PHP:
<?PHP
$getal = rand(1,15)
$plaatjes = "C:\\\\Program Files\\\\Webserver\\\\Apache\htdocs\\\\krijg soldaat\\\\" . $getal . ".png";
?>

Denk om de "\\" ;)

Laatst bewerkt:
nog een probleem,

PHP:
<form name="form1" method="post" action="">
<input name="imageField" type="image" src= "" width="200" height="200" border="0">
</form>
<?PHP
$_POST['src'] = $plaatjes;
hoe krijg ik het plaatje ('t script) tussen PHP tags??

JB"tje

<input type="image"> is een plaatje die dient als knop waarmee je een formulier verzend. Je kunt hier niets mee in PHP.

ja, klopt, als je er met de muis overheen gaat, krijg je een tja... eenee... je weet wel, wat je ook krijgt als je over een hyperlink heen gaat.
ik zal een andere manier zoeken.
bedankt JPeetje
NL - DU 1-1 gaat nog net...:cool:

JB'tje

Maarre, was dat het doel van dit topic? Een knoppie maken?

En volgens mij heb je geen antwoord op mijn vraagjes gegeven ...

Zoals al enkele keren eerder gezegd:

Leer eerst eens goed PHP te schrijven! Als je dat kunt, kun je hier altijd met vragen komen. Maar vraag ajb niet elk pietluttig dingetje op het forum, als je het ook zelf zou kunnen na even PHP studie. Wij willen je graag helpen, maar ooit van "voorkouwen" gehoord? Als je het zelf leert en probeert steek je er veel meer van op.

Hans.

@ JPeetje

ben bij de bieb geweest. ze hadden 7 boeken over PHP, maar allemaal uitgeleend. (toen heb ik maar 2 VB boeken meegenomen)

@ masterprut

Maarre, was dat het doel van dit topic? Een knoppie maken?
En volgens mij heb je geen antwoord op mijn vraagjes gegeven ...
het doel, heb je de naam gelezen??? en de eerste vraag???
ik heb deze topic nog een keer doorgelezen, maar geen vraag kunnen ontdekken.

JB'tje

Geplaatst door JB'tje
ik heb deze topic nog een keer doorgelezen, maar geen vraag kunnen ontdekken.

JB'tje

Een vraag is niet alles met een ?.. ;)

- Waarom heb je twee keer de PHP opening tag ...
- Hoe wil je die queries laten uitvoeren
- Waarom sluit je de php sessie om iets op het scherm te weergeven?
- Waarom vergelijk je het getal met een wachtwoord
- Waarom staat er 'probeer het over 5 minuten', ik zie nergens een time(); functie staan of iets dat er op lijkt
- Waarom heb je ?> en meteen weer <?php
paar posten hier boven ;)

haha, als je dit als vraag ziet, dan staat het andwoord erboven.
dacht je dat ik alleen op ? zocht???
@ masterprut

ik heb hierop gezocht
PHP:
$A = $_GET['userid']
op die Get natuurlijk, maar ik kon nix vinden waar de uitleg van deze code staat. of is het zo dat als ik dit plaats, $_GET['userid'] de userid uit de hyperlink haalt???

JB'tje

Laatst bewerkt:
dank je wel masterprut, met die code kan ik de userid krijgen. heel erg bedankt.
maar, nu, hoe kan ik het aantal soldaten dat iemand heeft, uploaden (ik weet de code wel!!). want als ik die upload, en ik heb 100 verschillende mogelijkheden (alle die er zijn) dan gaat dat niet.
ik moet dus het aantal soldaten van de persoon met userid=10 uploaden.
hoe doe ik dat.

ik DENK dat als ik dat weet, ik de rest zelf wel kan maken

JB"tje

Echt, het spijt me verschikkelijk maar ik snap helemaal niks van jou taalgebruik. Wat wil je uploaden. Als je iets denkt te weten, waarom test je het dan niet eerst voordat je het op HM post. Over $_GET, probeer het eens

PHP:
<?

if(isset($_GET['tekst']) == FALSE)
{
echo "anders geef je een tekst op";
}
else
{
echo $_GET['tekst'];
}

?>
haha, als je dit als vraag ziet, dan staat het andwoord erboven.

Ik zie niks?

Echt, het spijt me verschikkelijk maar ik snap helemaal niks van jou taalgebruik.
goed, bij het vorige beriht kan ik dat wel snappen, ik wist niet hoe ik het moest omschrijven.
ik zal het bij deze proberen goed uit te leggen

@ masterprut, heel erg bedankt voor die code "$_GET["userid']" hij werkt

k heb de hyperlink "http://jeffrey/krijg%20soldaat/krijg%20soldaten.phpuserid=10".
bij deze hyperlink, heb ik gelijk de userid meegegeven (zit in de hyperlink)
nu heb ik een database, met één tabel, met de gegevens: userid, name, password, email, soldaten.
maar nu moet ik van de persoon die als userid 3 heeft, moet ik zijn "soldaten" hebben.
ik snap totaal niet hoe dat te doen...:(
het enige dat ik kan bedenken, is dat ik voor elke player een tabel maak/heb. de tabel de naam van het userid geef (tabelnaam = userid snap ie). maar dit lijkt mij niet de goede oplossing

- Wat wil je uploaden.
- Als je iets denkt te weten, waarom test je het dan niet eerst voordat je het op HM post.
-Over $_GET, probeer het eens
- ik wil "soldaten" uploaden mysql_query(UPDATE query)
- ik weet al hoe ik die "soldaten" moet uploaden, maar dus niet hoe ik "soldaten" van persoon met userid=10 moet uploaden

JB'tje
wow, 'k hoop dat ik nu goed te begrijpen ben (kan mezelf soms niet eens begrijpen)

ooh, het antwoord op al je vragen is: "ik heb een begin voor het script wat ik nu aan het schrijfen ben. klopt nu nog geen zak van en werkt al helemaal niet. dit is het"

oftewel, er klopte nog helemaal nix aan het script. ga nu a.b.u. niet vragen waarom ik het erop heb gezet, want dat weet ik zelf ook niet.

JB'tje

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan