• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

Graag hulp met functies in Excel

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jawad1

Gebruiker
Lid geworden
7 okt 2011
goede dag,

ik weet niet of het kan met excel maar ik waag de vraag te stellen.

1 persoon kan 6 tv's maken per dag, op het moment dat die dag meer dan 6 tv's worden gemaakt moet er een persoon bij.

is het mogelijk om in excel een functie te maken waardoor ik alleen hoef in te vullen hoeveel tv's ik wil maken en dat excel dan zelf uitrekend hoeveel personeel ik nodig heb?

maar er is nog meer: de tv's worden in verschillende ruimtes in verschillende vestigingen gemaakt is het mogelijk om in excel een functie te maken die uitrekend of het beter is om ruimtes te combineren. Dit heeft te maken met kosten(besparing). Wat helemaal mooi zou zijn is als excel ook uitrekend of het gewoon niet meer rendabel is om een vestiging open te houden

zou iemand mij hier AUB mee willen helpen

alvast bedankt

groet,

Jawad

Ik heb de formule gemaak voor je in een exel 2007 (of 2010) bestand als je een ander aantal TV's per dag wilt ga gewoon naar cel D3 en typ daar het aantal in, ik heb gedaan zoals in de vraag 6. en in cel F3 staat dan het antwoord.
Hier is het exel wonder: Bekijk bijlage Aantal TV's perdag.xlsx

Als je blieft
Groet,
Tim

PS: de laatste vraag is volgens mij onmogelijk, dan moet je heel veel meer invoeren aan formules in exel

Laatst bewerkt:
Tim,

het bestand doet niet presies wat ik bedoelde. als ik 7 invoer blijft ie op 1 staan pas als ik 12 neerzet springt ie op 2 kan dat?

groet,

Jawad

Laatst bewerkt:
Code:
=AFRONDEN.BOVEN(A1;6)/6

Met vriendelijke groet,

Roncancio

Lijkt op huiswerk

het idee is om een norm te hebben stel ik maak 13 tv's dan heb ik 3 mensen nodig want het is uiteindelijk de bedoeling dat de rest van de formules die ik heb gemaakt gaan linken aan de uitkomst.

Roncancio, als ik de afronding erin zet staat er in de cel WAAR, of moet ik hem ergens ander neerzetten.

weet iemand of het 2de punt mogelijk is in excel en welke stappen ik daarvoor moet zetten.

groet,

Jawad

@Jawad1 Graag eerst antwoord op mijn vraag,

nee het is geen huiswerk,

ik ben bezig met mijn stage en ik ben bezig met een excel bestand waar snel en gemakkelijk informatie uitrolt

groet,

jawad

Je moet het in de cel D3 wijzigen, hoeveel mensen hoeveel tv maken, en in cel A2 moet je het aantal tv's gemiddeld per dag doen en dan op enter drukken

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan